Så det blir två delar? Har funderat lite på det och sen stoppa upp den platta delen ytterligare...Klipp av sadeln nånstans mellan där
Det vänder neråt mot bandet istället om det ser ok ut under för sånt där ser bara platt o konstigt ut
Keep it simple, bara en stång eller liknande vid fuggen räcker.Lite ont om ideer till en ny choke lösning...
Tips på något wirereglage mottages gärna. ?
Nu menar du "sissy bar" - hoppas jag.......Aha. Nej där tycker vi olika då jag inte gillar att "bara" ha en stänkare bak. Dock är min plan att ha en sissy och väska på bakre delen av sadeln permanent så den kommer inte synas i slutändan ändå. ?
Det är nåt sånt jag vill ha men får inte ihop en bild på hur det kan se ut?Keep it simple, bara en stång eller liknande vid fuggen räcker.
Du chockar ju inte så ofta och du står stilla.
Haha en tönt på cutsen helt enkelt!Nu menar du "sissy bar" - hoppas jag.......
Sissy (derived from sister), also sissy baby, sissy boy, sissy man, sissy pants, etc., is a pejorative term for a boy or man who does not demonstrate masculine traits, and shows possible signs of fragility. Generally, sissy implies a lack of courage, strength, athleticism, coordination, testosterone, male libido, and stoicism.
Som Steffe säger - en pinne. Ta bort vajerchoken, krök till en pinne enl. bild. Svarva en passande hylsa som motsvarar hylsan i chokearmen, men som pinnen kan fästas i. Pinnen "hänger" i vajerfästet - vill du göra det skrammelfritt så kan du sätta en gummibussning i vajer fästet (eller en bit slang)Det är nåt sånt jag vill ha men får inte ihop en bild på hur det kan se ut?
Ge fan i podfilter om du inte älskar att skruva sönder fuggen och byta/justera allt, vacuumfuggar "måste" ha en luftburk. Gör en snygg maskering av luftburken, kroma och skriv "Torrsump" på den.Den blir fan najs alltså. När jag vet att hojen går 100% riktigt ska jag börja meka med podfilter för luften också så man blir av med högra idiotfula burken.
Det där låter inte lovande...Ge fan i podfilter om du inte älskar att skruva sönder fuggen och byta/justera allt, vacuumfuggar "måste" ha en luftburk. Gör en snygg maskering av luftburken, kroma och skriv "Torrsump" på den.
Coola grejor men lite för dyrt tyvärr just nu.Kolla om du kan sätta en Mikuni RS fugge eller liknande trottel/"flat slide"fugge (dvs inga vacuumstyrda) istället för den du har, då kan du skippa luftburken.
Har du lagt upp nån bild på din fugge?
Jag har ju ingen susning om ditt effektmonster öht tyvärr (?!).
Länk för inspiration https://mikunioz.com/product-category/mikuni-motorcycle-kits/yamaha-carb-kits/page/2/?v=13b249c5dfa9
Håll utkik efter nån beg flatslide, brukar dyka upp då och då. Kolla bara upp innan vilken/vilka modeller som kan passa på din härk. Munstycken och nålar kan bytas.Coola grejor men lite för dyrt tyvärr just nu.
Här är bilden på en skitig förgasare ?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |