Frölunda- Färgestad idag torsdag

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fy fan va skönt!!!

Frölunda var värda det här guldet och jag hade tyckt synd om dem om de hade åkt på stryk!!!!

Sen gör det inget att jag fick mitt X på singel vid full tid :D

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
zykl0n skrev:
Jag ska döda min granne!
Puckot har gapat och stampat i golvet halva kvällen... nu är det dock tyst.. mkt tyst..

Förstår mig inte på vuxna som tittar på lekar med sådan inlevelse.

:p :p

ha ha.. det e så hockey ska avnutas om man inte kan se den på plats..

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Jaaaaaaaa!!! :rock
Så ska det gå till!!!
Nu är guldet äntligen hemma!

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Om det fortsätter så här går Frölunda förbi Djurgården i antal SM-guld år 2018. Nästan så man blir lite orolig. :rolleyes:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Estremo skrev:
Om det fortsätter så här går Frölunda förbi Djurgården i antal SM-guld år 2018. Nästan så man blir lite orolig. :rolleyes:

Det får inte hända och det kommer aldrig hända :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Då får man gratulera till erat första guld sedan stenåldern.
Frölunda var lite, lite bättre i det mesta och sedan måste ledningen sålt hela sin själ till hin håle för sådan tumme med fru Fortuna går det inte att ha. ;)
Kom igen nästa år när laget är brandskattat och triumfen ska upprepas - inte lika lätt då.

Grattis - men bara till de trevliga Frölunda fans som kan skillnaden mellan icing och interference. Andra göre sig icke besvär.

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
Flåklypa skrev:
....fast Brynäs är ännu närmare elitserien *tjohooo*

och nu är det klart att så blir fallet. :)

Grattis till Frölunda som genomgående var snäppet bättre än FBK....det trodde jag inte före finalen.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Goodstuff skrev:
Jag trodde att de glada gubbarna i mitt inlägg skulle vara nog för att förstå att jag pikade lite lätt och inte bara för att anmärka.
Dessutom svarade jag på det du undrade över. Lag har vunnit finaler utan att förlora en match - FBK så sent som förra året tex.

jag måste vart full för jag såg inga glada gubbar....sorry då isf

och kan ju tillägga att FRÖLUNDA SOPADE RENT HUS......

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Thundercat skrev:
SM-GULD!!!!!!!!!

underbart! Massor av folk på Götaplatsen!!! Synd att man skall jobba imorgon...

Frölunda... :bow :tummenupp

Det kom en liten skitunge på 7-8år idag till mig o bara kuta utav helvete och helt hysteriskt skulle han ha glasspinnar och in fort som fan för att Frölunda leder sa han. :D
Ungar e kul........

750RR

Vilgsbiker

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Cbr600-99,Cb750-97
Thundercat skrev:
SM-GULD!!!!!!!!!

underbart! Massor av folk på Götaplatsen!!! Synd att man skall jobba imorgon...

Frölunda... :bow :tummenupp
Skit i jobbet den här chansen ska du la inte missa.
Men de borde nog bli mer imörrn :tummenupp

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
En välförtjänt VF-triumf, utan tvekan. Vinner man finalen med 4-0 i matcher är det knappast tur som avgör. Men visst hade FBK kunnat vinna både en och två matcher i finalen. Helt klart var VF aningen starkare när det gällde, kanske hungrigare helt enkelt.
VF är värdiga mästare men FBK kommer tillbaka, lita på det. Sett över de senaste 25 åren (då jag haft lite koll på svensk hockey) är Färjestad tveklöst Sveriges bästa hockeyklubb, på isen såväl som utanför.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ankan skrev:
En välförtjänt VF-triumf, utan tvekan. Vinner man finalen med 4-0 i matcher är det knappast tur som avgör. Men visst hade FBK kunnat vinna både en och två matcher i finalen. Helt klart var VF aningen starkare när det gällde, kanske hungrigare helt enkelt.
VF är värdiga mästare men FBK kommer tillbaka, lita på det. Sett över de senaste 25 åren (då jag haft lite koll på svensk hockey) är Färjestad tveklöst Sveriges bästa hockeyklubb, på isen såväl som utanför.

Du är en av dem jag unnar denna seger. Hoppas att VF får behålla åtminstone delar av laget för att svensk hockey ska fortsätta hålla en hög nivå. Tyvärr är nog risken stor att laget brandskattas och som FBK fan har man fått lära sig att inte räkna med att någon stannar innan sista deadline för övergångar till NHL. Vi har ju tappat Berglund, Gerber, Wallin och Mathias Johansson i sista sekunden.

Grattis återigen!

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Goodstuff skrev:
Du är en av dem jag unnar denna seger. Hoppas att VF får behålla åtminstone delar av laget för att svensk hockey ska fortsätta hålla en hög nivå. Tyvärr är nog risken stor att laget brandskattas och som FBK fan har man fått lära sig att inte räkna med att någon stannar innan sista deadline för övergångar till NHL. Vi har ju tappat Berglund, Gerber, Wallin och Mathias Johansson i sista sekunden.

Grattis återigen!

Tack, tack.
Det som verkligen är roligt med VF:s framgång är att man under ett par år satsat så konsekvent på sin úngdomsverksamhet och på så sätt fått fram många enormt duktiga yngre spelare. Detta är ju en helt ny och enligt min mening angenäm väg inom klubben, och jag tor att svensk hockeys framtid i mångt och mycket hänger på att flera anammar denna tanke. Förutom god återväxt för hockeyn som sådan inbillar jag mig att det också ger spelare med starka känslor för sin klubb, vilket aldrig kan vara fel. Hockey är ett spel som skall spelas med mycket hjärta! Dessutom tror jag att det ofta är enklare att klara brandskattning från NHL etc. om man har god återväxt inom de egna leden.
Men som sagt, organisationsmässigt tror jag fortfarande VF kan lära en del av FBK.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ankan skrev:
Tack, tack.
Det som verkligen är roligt med VF:s framgång är att man under ett par år satsat så konsekvent på sin úngdomsverksamhet och på så sätt fått fram många enormt duktiga yngre spelare. Detta är ju en helt ny och enligt min mening angenäm väg inom klubben, och jag tor att svensk hockeys framtid i mångt och mycket hänger på att flera anammar denna tanke. Förutom god återväxt för hockeyn som sådan inbillar jag mig att det också ger spelare med starka känslor för sin klubb, vilket aldrig kan vara fel. Hockey är ett spel som skall spelas med mycket hjärta! Dessutom tror jag att det ofta är enklare att klara brandskattning från NHL etc. om man har god återväxt inom de egna leden.
Men som sagt, organisationsmässigt tror jag fortfarande VF kan lära en del av FBK.

Frölunda har ju lyckats med en unik trippel i år iom SM-guld för seniorer, J-20 och J-18. Problemet blir ju bara när alla dessa spelare ska slussa upp i systemet. En del faller bort och andra kommer inte få plats för vem ska de peta?
Det är ju omöjligt att flytta upp 40 spelare under en fyraårsperiod vilket ju blir nödvändigt om alla ska stanna i Frölunda.
Så vi kommer få se en hel del av Frölundas ungdomar i andra lag. Frölunda har ju de senaste åren lyckats med det som MoDo varit så bra på men samtidigt ger de nya ekonomiska förutsätningarna krav på bra värvningar och ännu mindre plats för unga spelare. Svår balansgång....

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping