zykl0n skrev:Jag ska döda min granne!
Puckot har gapat och stampat i golvet halva kvällen... nu är det dock tyst.. mkt tyst..
Förstår mig inte på vuxna som tittar på lekar med sådan inlevelse.
Estremo skrev:Om det fortsätter så här går Frölunda förbi Djurgården i antal SM-guld år 2018. Nästan så man blir lite orolig.
Flåklypa skrev:....fast Brynäs är ännu närmare elitserien *tjohooo*
Goodstuff skrev:Jag trodde att de glada gubbarna i mitt inlägg skulle vara nog för att förstå att jag pikade lite lätt och inte bara för att anmärka.
Dessutom svarade jag på det du undrade över. Lag har vunnit finaler utan att förlora en match - FBK så sent som förra året tex.
Thundercat skrev:SM-GULD!!!!!!!!!
underbart! Massor av folk på Götaplatsen!!! Synd att man skall jobba imorgon...
Frölunda...
Skit i jobbet den här chansen ska du la inte missa.Thundercat skrev:SM-GULD!!!!!!!!!
underbart! Massor av folk på Götaplatsen!!! Synd att man skall jobba imorgon...
Frölunda...
Ankan skrev:En välförtjänt VF-triumf, utan tvekan. Vinner man finalen med 4-0 i matcher är det knappast tur som avgör. Men visst hade FBK kunnat vinna både en och två matcher i finalen. Helt klart var VF aningen starkare när det gällde, kanske hungrigare helt enkelt.
VF är värdiga mästare men FBK kommer tillbaka, lita på det. Sett över de senaste 25 åren (då jag haft lite koll på svensk hockey) är Färjestad tveklöst Sveriges bästa hockeyklubb, på isen såväl som utanför.
Goodstuff skrev:
Vi? Din medverkan har nog ganska liten inverkan på var guldet hamnar.
Goodstuff skrev:Vi har ju tappat Berglund, Gerber, Wallin och Mathias Johansson i sista sekunden.
Goodstuff skrev:Du är en av dem jag unnar denna seger. Hoppas att VF får behålla åtminstone delar av laget för att svensk hockey ska fortsätta hålla en hög nivå. Tyvärr är nog risken stor att laget brandskattas och som FBK fan har man fått lära sig att inte räkna med att någon stannar innan sista deadline för övergångar till NHL. Vi har ju tappat Berglund, Gerber, Wallin och Mathias Johansson i sista sekunden.
Grattis återigen!
Flåklypa skrev:
Ankan skrev:Tack, tack.
Det som verkligen är roligt med VF:s framgång är att man under ett par år satsat så konsekvent på sin úngdomsverksamhet och på så sätt fått fram många enormt duktiga yngre spelare. Detta är ju en helt ny och enligt min mening angenäm väg inom klubben, och jag tor att svensk hockeys framtid i mångt och mycket hänger på att flera anammar denna tanke. Förutom god återväxt för hockeyn som sådan inbillar jag mig att det också ger spelare med starka känslor för sin klubb, vilket aldrig kan vara fel. Hockey är ett spel som skall spelas med mycket hjärta! Dessutom tror jag att det ofta är enklare att klara brandskattning från NHL etc. om man har god återväxt inom de egna leden.
Men som sagt, organisationsmässigt tror jag fortfarande VF kan lära en del av FBK.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari