Frölunda- Färgestad idag torsdag

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ravetrancer skrev:
spelar ingen roll om han skulle få 1000chanser ens, det viktiga var ju att den satt under matchen....mål är mål.

Till alla indianer: det kommer bli så skönt när frölunda vinner sin 4:e raka seger på hemmaplan och därmed utklassar färjestad med 4 raka segrar....

nåt lag som gjort det förr???

Hur är det med hockeykunskaperna? Blev det kul med hockey för att det blev final för VF? ;)
Nej. Inget lag har vunnit en finalserie med 4-0 i matcher eftersom det endast spelats en "bäst av sju" serie förut, 2001 då DIF vann med 4-2 mot FBK.
Förra säsongen vann FBK tio raka slutspelsmatcher (4-0 mot BIF, 3-0 mot HV och 3-0 mot MoDo) men då var semi och final i bäst av fem pga OS-hockeyn.
Och det blir inga 4-0 i år heller. Lite skam i kroppen har nog FBK-spelarna.

Thundercat skrev:
UNDERBART!!!!

nu tar vi hem det här!!!!

Vi? Din medverkan har nog ganska liten inverkan på var guldet hamnar. ;)

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Goodstuff skrev:

Underskatta inte dunderkissen, han kan göra underverk för ett lags mentalitet. Tror jag. :confused:

Freddo

Såldes för att betala studier på Hawaii
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Thundercat skrev:
Har du inte hört att jag skall spela i tredje perioden imorgon? :p :rolleyes:

Bara för att Frölunda leder med 3-0 i matcher behöver du ju inte ställa dig på isen och hjälpa FBK, de kan greja det här utan din hjälp. :fakta

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Goodstuff skrev:
Hur är det med hockeykunskaperna? Blev det kul med hockey för att det blev final för VF? ;)
Nej. Inget lag har vunnit en finalserie med 4-0 i matcher eftersom det endast spelats en "bäst av sju" serie förut, 2001 då DIF vann med 4-2 mot FBK.
Förra säsongen vann FBK tio raka slutspelsmatcher (4-0 mot BIF, 3-0 mot HV och 3-0 mot MoDo) men då var semi och final i bäst av fem pga OS-hockeyn.
Och det blir inga 4-0 i år heller. Lite skam i kroppen har nog FBK-spelarna.

och eftersom du inte vill fatta, eller bara anmärka på allt jag skriver så menar jag att jag aldrig sett någon ta hem finalen genom att vinna varje match o låta motståndarna förlora med 0 vunna matcher i final

men nu fattar du säkert det alla andra fattade redan....

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ravetrancer skrev:
och eftersom du inte vill fatta, eller bara anmärka på allt jag skriver så menar jag att jag aldrig sett någon ta hem finalen genom att vinna varje match o låta motståndarna förlora med 0 vunna matcher i final

men nu fattar du säkert det alla andra fattade redan....

Jag trodde att de glada gubbarna i mitt inlägg skulle vara nog för att förstå att jag pikade lite lätt och inte bara för att anmärka.
Dessutom svarade jag på det du undrade över. Lag har vunnit finaler utan att förlora en match - FBK så sent som förra året tex.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag överlevde!

För att få lite spänning i mitt liv så lastade jag bilen full i öl i lördags och åkte till Värmland. Sen satt jag i en soffa i Arvika och skrattade rått, pratade överdriven Jöttebåska och fick rejält med stryk! (det var det en roliga också, en sån skitmatch!)

Muahahaha....

Detta ser väl inte bra ut för de fjolligt lilaklädda killarna. Jag trodde faktiskt att de skulle ta hem detta men där ser man.

Heinrich

Puderluder
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
B
I kväll blir det :öl :öl :öl :öl för Frölundas spelare efter matchen!!!

4-0 mot Färjestad i finalserien är ej dåligt. :fakta

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
....fast Brynäs är ännu närmare elitserien *tjohooo*

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ravetrancer skrev:
...så menar jag att jag aldrig sett någon ta hem finalen genom att vinna varje match o låta motståndarna förlora med 0 vunna matcher i final.

Kristallklart.

Freddo

Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Nu kommer vändningen alla ni som fortfarande lever i en dröm där det är möjligt att Frölunda skulle slå FBK i en SM-final.

EDIT: Håller med om att Wally inte ska söka jobb som skådis efter hockeykarriären

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Freddo skrev:
Nu kommer vändningen alla ni som fortfarande lever i en dröm där det är möjligt att Frölunda skulle slå FBK i en SM-final.

EDIT: Håller med om att Wally inte ska söka jobb som skådis efter hockeykarriären

Tyst, än är pucken svart och isen hal. :p

Freddo

Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Jonne_boy skrev:
kalios mål va ju fint iaf =)

Det gäller att utnyttja alla regler som finns

Frågan är väl om han inte missbrukar regeln. För nog styr han pucken med vilje även om han gör det snyggt.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Freddo skrev:
Frågan är väl om han inte missbrukar regeln. För nog styr han pucken med vilje även om han gör det snyggt.

Säger inte reglerna att det skall va en "sparkrörelse" för att det skall underkännas!!?

Isåfall var det ju mål eftersom han bara styrde in den :)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping