Frölunda- Färgestad idag torsdag

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag är inget fan av frölunda men jag kan säga som så att jag hoppas verkligen de spöar sk**en ur värmlänningarna och plockar hem pokalen. För slår man ut Djurgården (det enda hockeylaget i sverige) så är man inte ens värda en jumbo i allsvenskan :)

Freddo

Såldes för att betala studier på Hawaii
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Det är inte över på långa vägar och det där om att DIF skulle vara Sveriges ända riktiga hockeylag förstår jag inte. Det kommer att bli en ny SM inteckning i pokalen för FBK när finalserien är slut.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
I år kan även en girnig och gnällig superpessimist känna viss förhoppning om seger. Det blir VF till slut, sanna mina ord. I år har de det där lilla extra flytet man behöver för att vinna.
Och turen är alltid på den skickliges sida som ni vet...

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Goodstuff skrev:
Många hade säkert gjort det men inte jag, realist/pessimist av naturen.

Inte för att strö salt i såren, men var inte tipset 4-2 till FBK?? Det håller ju fortfarande även om det blir tufft för kaffegökarna.
Nu skall vi alla vara optimistiska, tro på den slutliga segern och vara glada! :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ankan skrev:
Inte för att strö salt i såren, men var inte tipset 4-2 till FBK?? Det håller ju fortfarande även om det blir tufft för kaffegökarna.
Nu skall vi alla vara optimistiska, tro på den slutliga segern och vara glada! :D

Om man har pratat om de två första matcherna som nyckelmatcher så är det ju ingenting mot vad matchen imorgon kommer vara. FBK-vinst där och sedan en heroisk utjämning i Scandinavium och till och med Conny kan börja darra på manchetten. Kanske inte så troligt i dagsläget eftersom Frölunda gör de små sakerna lite bättre och exaktare och Uffe Söderström är helt under isen men ändå fullt möjligt.

Det blir inte fyra raka i varje fall. :fakta

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Goodstuff skrev:
Om man har pratat om de två första matcherna som nyckelmatcher så är det ju ingenting mot vad matchen imorgon kommer vara. FBK-vinst där och sedan en heroisk utjämning i Scandinavium och till och med Conny kan börja darra på manchetten. Kanske inte så troligt i dagsläget eftersom Frölunda gör de små sakerna lite bättre och exaktare och Uffe Söderström är helt under isen men ändå fullt möjligt.

Det blir inte fyra raka i varje fall. :fakta

ÄVen om jag tror att det ordnar sig för VF i slutänden, skall det nog till ett smärre under om Indianerna skall vinna i Karlstad imorron. Men det gör ju det hela bara mer spännande. Och spännande vill vi ju att det skall vara.

Edit: Är lite avis på dig som får se härligheten live.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ankan skrev:
ÄVen om jag tror att det ordnar sig för VF i slutänden, skall det nog till ett smärre under om Indianerna skall vinna i Karlstad imorron. Men det gör ju det hela bara mer spännande. Och spännande vill vi ju att det skall vara.

Edit: Är lite avis på dig som får se härligheten live.

Det ska bli kul med hockey live igen, fördelen med FBKs säsongbiljetter är ju att slutspel ingår, då det är mycket värre att se det på tv!

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Goodstuff skrev:
Det ska bli kul med hockey live igen, fördelen med FBKs säsongbiljetter är ju att slutspel ingår, då det är mycket värre att se det på tv!

Det sista är bara ack så sant. Igår var hela kroppen som sönderkokt spagetti efter matchen. Klarade knappt att gå ut med hunden efteråt.

InTrUDeR

Använder bara Global
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
lös
kolla med på matchen igår, Färjestad spelar ju långt ifrån sin höga standard men 2-0 till Frölunda är inte orättvist tycker jag, dom é bättre just nu, men jag hoppas Färjestad tar sig...

Och domaren då..........vilket JÄVLA STOLPSKOTT, för det första så har han en alldeles för låg nivå på sina utvisningar, nu är det slutspel och då ska man som domare höja ribban en aning, lite gruff SKA det va i ett slutspel, men det ska fortfarande finnas en gräns.......ta bara den situationen när han visade ut Rhodin för crosschecking.......han var ju knappt när han........ok, hade det varit en grundseriematch hade det fortfarande varit fel men inget större att bry sig om........men nu är det ju för faan slutspel så han borde sluta upp med sina kärringutvisningar........det är väl ingen jädras balettdans kurs han driver eller???
Tycker han va dålig mot både Färjestad & Frölunda.......skärpning domar´n.. :fakta

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Angående domarna så är jag mycket försiktig med att kritisera dem då de har en mycket svår sits. I går satte Rönnmarks ig själv i problem på grund av den ojämna nivån där folk åkte ut för skitsaker (Hammarström, Lundell, Rhodin, Sundin) medan värre saker släpptes. De uppenbara kompensationerna i början på tredje gör det ju inte bättre.
Nu var det inte pga domaren som FBK förlorade utan på grund av ett vassare VF och ett skitmål som Carnbäck inte skulle sätta igen även om han fick hundra chanser på sig.

InTrUDeR

Använder bara Global
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
lös
Goodstuff skrev:
Nu var det inte pga domaren som FBK förlorade utan på grund av ett vassare VF och ett skitmål som Carnbäck inte skulle sätta igen även om han fick hundra chanser på sig.

Absolut, där håller jag med dig fullt ut, det var inte så jag menade, att det skulle vara Rönnmarks FEL att FBK förlorade utan det var ju som du skrev, att VF var vassare.......sant även att domarna inte har en lätt sits som slutspelsdomare men jag tycker ändå inte att det borde vara så svårt att hålla en högre men framförallt en JÄMN linje, man kan inte blåsa för trams & skitsaker och sen ignorera korrekta utvisningar, så får det inte vara i ett slutspel.....men vi får hoppas att det blir bättre, det är ju minst 2 matcher kvar...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hoppas kaffelaget kvitterar i matcher efter nästa så det står 3-3 i matcher och i sista avgörs det i sudden! Eller förresten, sm-final är det kanske straffar som gäller?
Givetvis ska ju frölunda vinna då för det skulle kännas bäst och fbk skulle vara helt förkrossade :D

Freddo

Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Detta kommer att lösa sig för FBK då det är Frölunda som har pressen på sig. 38 år sedan ett SM-guld är en lång tid. De kommer att falla under för trycket då de har ett ugnt lag och FBK har ett mer rutinerat lag och en rutinerad målvakt.

Daytåna

Åka hoj é skoj!
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
GSX750R-00+SV650S-99
Bedrövad över att FBK inte får igång sitt spel ordentligt, ibland skymtar det till i några minuter, men sen börjar de stirra puck och tappar markeringar i egen zon. Lundell tex var ju inte i närheten av bra igår, hängde inte alls med. Övriga backar får väl möjligtvis godkänt, men de måste stå upp bättre i morrn.....
Är imponerad av Frölunda ändå som håller ihop sitt spel mycket bättre tyvärr.

Det jag blir mest förbannad på är fjanten Perlskog på TV4 som är så in i h******e partisk! Sitter och orerar om vilket prickskytt Carnbäck är som lyckades hitta luckan vid stolpen! Jo, han sikta säkert noga??? :confused: :confused:
Och så refererar han ibland som den tragiske, och lyckligtvis sällan förekommande, Tommy Engstrand. De borde väl fatta att vi som lyssnar på dem faktiskt tittar på TV:n samtidigt, vi behöver inte höra i exakt vilken ordning alla spelare åker över mittlinjen, han verkar vara väldigt avundsjuk på kollegorna på radiosporten som får prata hela tiden!

Nä, det var bättre med Ankan & Arne innan TV3 stal VM-hockeyn från svenska folket. Vet inte om de fortfarande håller måttet då jag inte har tillgång till Canal+ så ofta.

Dags nu att visa vart skåpet ska stå imorrn grabbar!!! :fakta Kääääääääämpaaaaaaaa!!

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping