Frölunda- Färgestad idag torsdag

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Arne e ju inte så dålig
men ankan är inte den hetaste pojken med en mikrofon...

tycker många av tv:s komentatorer är lite FÖR partiska...

Och om arne och ankan va bra under Wm hockeyn e väll självklart..

alla älskar ju sverige = ingen märker att dom e VÄLDIGT pratiska då med

Freddo

Såldes för att betala studier på Hawaii
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Det är bara bänka sig framför TV:n imorgon med en bärs i ena handen och FBK flaggan i den andra och sedan när de visat vilka som är bäst i Sverige kan man gå ut och fira så det står härliga till.

Imorgon börjar färden mot ett nytt SM-guld.

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Freddo skrev:
Detta kommer att lösa sig för FBK då det är Frölunda som har pressen på sig. 38 år sedan ett SM-guld är en lång tid. De kommer att falla under för trycket då de har ett ugnt lag och FBK har ett mer rutinerat lag och en rutinerad målvakt.

rutinerad inom skådespelaryrket? :p

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Daytåna skrev:
Bedrövad över att FBK inte får igång sitt spel ordentligt, ibland skymtar det till i några minuter, men sen börjar de stirra puck och tappar markeringar i egen zon. Lundell tex var ju inte i närheten av bra igår, hängde inte alls med. Övriga backar får väl möjligtvis godkänt, men de måste stå upp bättre i morrn.....
Är imponerad av Frölunda ändå som håller ihop sitt spel mycket bättre tyvärr.

Det jag blir mest förbannad på är fjanten Perlskog på TV4 som är så in i h******e partisk! Sitter och orerar om vilket prickskytt Carnbäck är som lyckades hitta luckan vid stolpen! Jo, han sikta säkert noga??? :confused: :confused:
Och så refererar han ibland som den tragiske, och lyckligtvis sällan förekommande, Tommy Engstrand. De borde väl fatta att vi som lyssnar på dem faktiskt tittar på TV:n samtidigt, vi behöver inte höra i exakt vilken ordning alla spelare åker över mittlinjen, han verkar vara väldigt avundsjuk på kollegorna på radiosporten som får prata hela tiden!

Nä, det var bättre med Ankan & Arne innan TV3 stal VM-hockeyn från svenska folket. Vet inte om de fortfarande håller måttet då jag inte har tillgång till Canal+ så ofta.

Dags nu att visa vart skåpet ska stå imorrn grabbar!!! :fakta Kääääääääämpaaaaaaaa!!

Jag tycker mest att kommentatorerna är partiska med laget som Frölunda möter, spelar ingen roll hur bra frölunda spelar så är alltid andra laget bättre...

dessutom så sitter de emellanåt och önskar att frölundas motståndarlag skall göra mål...

Freddo

Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Thundercat skrev:
rutinerad inom skådespelaryrket? :p

Jag kan väll hålla med om att Wally överdrev lite imellanåt men inte filmade han mer än någon annan på planen.

Freddo

Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Detta är katastrof men det är inte över än det kan fortfarande vända även om det ser tungt ut

Freddo

Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Thundercat skrev:
jag tycker inte att det ser så tungt ut... :D

Nej, det gör inte min polare heller som jag måste sitta och lyssna på hela tisdagen om hur himla bra de var och så vidare om Frölunda avgör på måndag men eftersom FBK vinner 4 raka nu så behöver jag ändå inte oroa mig för att det ska hända.

Freddo

Gick med
31 Mar 2003
Hoj
RaVeAsHoLe skrev:
Hur fan pallar ni med hockey när det finns mc-sport... :fakta

Enda anledning till att man pallar är pga att jag är i Norrköping och hojen är i Stockholm. Ingen bra kombination.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Gratulerar återigen. VF gör de små sakerna lite bättre än FBK och så har de den där lilla turen som ett bra lag har, som FBK hade förra året. Det är skillnaden för inte har det varit utskåpning i någon match.
Det ser ut att bli guldfest i Götelaborg men än har inte damen sjungit. Gummiarm har hänt förut men det är nog max 10% chans att FBK vänder det här.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Hockey, skitsport.. jorå så är det...... finns väl ingen som bryr sig..... fjollor på skridskor är vad det är......... har aldrig gillat det...... närå tacka vet jag riktigt manliga sporter som bridge......
FAN!
Inte bli instabil nu, minst en match till och då jäklar ska vi klippa fjädrarna på indianerna.

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
gladh skrev:
Hockey, skitsport.. jorå så är det...... finns väl ingen som bryr sig..... fjollor på skridskor är vad det är......... har aldrig gillat det...... närå tacka vet jag riktigt manliga sporter som bridge......
FAN!
Inte bli instabil nu, minst en match till och då jäklar ska vi klippa fjädrarna på indianerna.

Vad är detta? FÖRRÄDARE!!!! :D :rolleyes:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Goodstuff skrev:
Angående domarna så är jag mycket försiktig med att kritisera dem då de har en mycket svår sits. I går satte Rönnmarks ig själv i problem på grund av den ojämna nivån där folk åkte ut för skitsaker (Hammarström, Lundell, Rhodin, Sundin) medan värre saker släpptes. De uppenbara kompensationerna i början på tredje gör det ju inte bättre.
Nu var det inte pga domaren som FBK förlorade utan på grund av ett vassare VF och ett skitmål som Carnbäck inte skulle sätta igen även om han fick hundra chanser på sig.

spelar ingen roll om han skulle få 1000chanser ens, det viktiga var ju att den satt under matchen....mål är mål.

Till alla indianer: det kommer bli så skönt när frölunda vinner sin 4:e raka seger på hemmaplan och därmed utklassar färjestad med 4 raka segrar....

nåt lag som gjort det förr???

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping