Fraktade själv en MC till en kund i lidingö med lastbilen, tror den var från northbike, jag kan rekomendera er att välja ett fraktbolag avsätt för just MC frakt om ni inte ska hämta den själv.
Kör för Postnord under sommarna och hade turen att få frakta en motorcykel, av min korta erfarenhet inom lastbilsbranschen så tycker jag att motorcykeln inte var lastad så bra, MC´n stod på en avlång pall som de snickrat ihop med spännen runt hojen och en massa bubbelplast, speglar och blinkers fanns monterade på hojen så det var förjävlig att spänna fast i lastbilen.
Har lastbilschauffören en dålig dag + stressigt och minimal last på lastbilen så är det vääldigt lätt att någon bryts av MC'n eller att den välter.
Pallen + MC'n tillsammans fick inte plats på bakgavellyften så ägaren fick rulla av den i lastbilen för att kunna åka ner med hojen
Var försiktiga, ska ni ta emot en motorcykel med lastbil så rekomenderar jag att motorcykeln är helförsluten med trä runtom, enklare att spänna i de fallen förstängning inte kan tillämpas och mindre chans att ni får två halvor
Kul att höra att du fick MC'n hel o ren, undrar dock hur du fick den, vad för emballage hade mc'n, och fick ni rulla ner motorcykeln av pallen innan ni kunde ta ner den?