Frakta MC

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Affe_R1 skrev:
Vad är prisbilden på denna "nyrevolutionerande produkt" :va
Målsättningen är givetvis att priset kommer att hamna en bra bit under de MC-släp som finns i dagsläget. Exakt pris har inte spikats ännu. Men som sagt, de ska förhoppningsvis landa runt 2000-4000 kr.

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
jawohl skrev:
Någon som har koll på vad det skulle kosta att frakta en hoj, på lastpall eller liknande, säg från stockholm till umeå?

jag fraktade en hoj från malmö till piteå och det kostade ca 1000 kr, den stod fastspänd på två ihopspikade lastpallar.

Jag var lagomt nervös när dom lyfte ut pallarna med en traktor,,

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Fotrally skrev:
Det var inte så farligt dyrt... sådant kan man investera i lite senare i livet, å är man 2st som delar på inköpet då blir det inte mkt pengar.
Men är det där ett släp man får köra 80km/h?

Japp 80km/h Eu kärra eller va de kallas...

Polaren gav 3000:- beggat iof men de var de värt, används mycket till fiddysar å de stora crossarna men som sagt även till våra landsvägslok när det behövs :tummenupp

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Superduke
Är det någon som vet hur snabbt man får lov att köra med en släpvagn med "kåpor"? Har fått för mig att det är olika med last och utan? Tänkte nämligen hyra en på shell och hämta en hoj imorgon...Det låter som det bästa sättet för att fästa är att dra spännband från öglorna i främre hörnen och runt hojen, t.ex. genom fästena för skjutspinnarna eller bakramen... :va

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Mayer skrev:
Är det någon som vet hur snabbt man får lov att köra med en släpvagn med "kåpor"? Har fått för mig att det är olika med last och utan? Tänkte nämligen hyra en på shell och hämta en hoj imorgon...
Inte minsta skillnad. 80kmh är det som gäller för nästan alla släp*. Oavsett dragfordon och om släpet är överbyggt eller inte.

* Med undantag för obromsade släp med en totalvikt (eller olastad tjänstevikt) som överstiger halva bilens tjänstevikt. För de är högsta tillåtna hastighet 40kmh. Det finns även vissa andra undantag.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024