Frakta MC

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
Gått och lurat på....

Jula har ett obromsat ATV-släp för 1.400.- som med en ramp mitt på och lysen monterat skulle funka perfekt som MC-släp, undrar bara vad men får i böter om man åker med ett oreggat släp??? eller om man inte bryr sig.....

326002_c.jpg

DP says: Hade precis ett sånt med 2 ramper på i USA och där var det ok....

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
DP skrev:
Gått och lurat på....

Jula har ett obromsat ATV-släp för 1.400.- som med en ramp mitt på och lysen monterat skulle funka perfekt som MC-släp, undrar bara vad men får i böter om man åker med ett oreggat släp??? eller om man inte bryr sig.....

326002_c.jpg

DP says: Hade precis ett sånt med 2 ramper på i USA och där var det ok....

Beställ en extra nummerplåt ( typ bilen ) och sätt på släpet.

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
chronic in da house:
Beställ en extra nummerplåt ( typ bilen ) och sätt på släpet.

Bra idée, hade nästan tänkt ta en av dom gamla USA MC eller släpplåtarna jag har sittande på väggen ute i verkstan men en extra plåt från bilen eller traktorn verkar ju hel ok....

DP says: Hellre brödlös än rådlös......

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
CB1300 & Rickman
sevehem skrev:
Menar du att växellådan tar styk av att rulla i friläge? Låter ju lite märkligt men om du berättar hur så tror jag dig!

skall man frakta en lång sträcka nån enstaka gång kanske det kan vara värt att pilla av kedjan annars.

ha det godis och lägg en lakrits!
Jag tänkte kanske fel. Är det inget oljetryck i växellådan? Fast jag är inte tilltalad av tanken ändå.

Fredr28 skrev:
Hade varit trevligt om man kunde hyra något liknande:

normal_trailertwo.jpg

carter2.jpg
Shell i Nol hyr ut en liknande kärra för en motoercykel. Jag hämtade min Bandit i Värmland med den. Beror på vilken ända av Göteborg du bor om det är för långt bort.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Ska helst försöka vänta en månad till eller så med köp. Så att man kan köra med mc på vägarna.. Men hittar man något klockrent som man söker gäller det ju att vara redo..

Tack för alla tips än en gång! :tummenupp

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Statoils släp duger perfa till ändamålet, jag hämtade hem tjejens gixxer norr om Gävle, cirka 50 mil en väg, hade en öppen kärra o tog med mej 3 spännband, ett runt styrkronan och två i bakramen, se bara till o ta med dej egen ramp, kärrans baklem verkar lite klen, jag snickrade ihop en egen lastramp, tog 10 min.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
NOMAD skrev:
var kan man köpe Oxford Wonderbar?
Lite överallt. Tyvärr trycker de på handtagen ganska rejält. Jag har fått gashandtaget flyttat några mm närmare mitten av dem. Irriterar mig något enormt - inte för att jag egentligen har ont av det men bara för att :mad:

Annars så är det direkt undermåliga spännband på de flesta av bilderna. Skaffa riktiga grejor med riktiga lås. Grova grejor alltså som tål ett par-tre ton. De där sladdriga sakerna kan gå av. Folk som varit med om saken säger att det låter väldigt illa när motorcykeln släpas efter bilen...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
McB skrev:
Okej, jag väntar. :tummenupp

Inte för att jag hade tänkt att köpa något just nu, men det ska bli kul att se vad du har att komma med. ;)
Tack, det var roligt att höra! :)

Var på SAPA idag och diskuterade materialval osv. Det ser oerhört lovande ut. En protoyp kommer att finnas att beskåda på UTEXPO i Halmstad under början av juni, för den som är intresserad.

Tanken är sedan att sälja av idéen till någon av de stora tillverkarna, lämpligtvis www.trailergruppen.com. Vi är oerhört optimistiska och tror på vår produkt. Förhoppningsvis kommer vår idé att eliminera denna typ av frågor och trådar. Produkten kommer att ligga helt rätt i tiden och gynna samtliga som transporterar motorcyklar på släp.

Marknadsplanen är under utveckling.

Stay alert!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Neutral skrev:
Är produkten flexibel nog att kunna användas i en skåpbil? Vi har ju samma "problem".
Om du menar "min" produkt, så är inte planen att passa i skåpbilar i dagsläget, men vår konstruktion är enkel att förändra, så ingenting är omöjligt.

Finns intresset så finns möjligheten.

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
-
Någon som har koll på vad det skulle kosta att frakta en hoj, på lastpall eller liknande, säg från stockholm till umeå?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Jahopp, så var den här tråden inaktuell för mig för ett tag framöver..
Vi blev varslade i tisdags, så jag vågar inte köpa en hoj om man skulle bli arbetslös en längre tid :gnissla

Beiersdorf (där jag jobbar) ska flytta sin Kungsbacka-produktion till Polen :huvet

Edit: Sorry för OT..

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Rash skrev:
Jahopp, så var den här tråden inaktuell för mig för ett tag framöver..
Vi blev varslade i tisdags, så jag vågar inte köpa en hoj om man skulle bli arbetslös en längre tid :gnissla

Beiersdorf (där jag jobbar) ska flytta sin Kungsbacka-produktion till Polen :huvet

Edit: Sorry för OT..

Tråkigt! Men du är väl med i A-kassan!? ;)

Hur som helst är det någon som vet vad nått av dessa släp kan gå lös på?

erde_fordonsslap.jpg

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Polaren köpte en mc-kärra av en körskola som gått om kul! Kör mina bågar på den och det finns nog inget säkrare sätt tror ja? Hojen står ju som gjuten i "rännorna" + spännband! Funkar att köra 6st fiddysar på med, ser rätt skoj ut :yoparty

När jag sålde bladen så hämtade de den i täckt kärra, fäst två spännband i öglorna längst fram i släpet, dra de bakåt och dra dubbelslag runt bakramen och fäst längst bak i släpet. Alltså inget i gaffeln! Ett spännband genom hjulet fram för att förhindra att hojen svänger ifrån släpets främre vägg.. Gick inte att rubba :tummenupp

Har kört många hojar på det sättet innan jag fick tillgång till mc-kärra som är det absolut bästa alternativet!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fotrally skrev:

Hur som helst är det någon som vet vad nått av dessa släp kan gå lös på?
Har fått priser på sådana släp som legat mellan 5000-7000kr.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Fotrally skrev:

Självklart. Är även med i facket.
Får väl se om det blir någon riktigt billig hoj bara för att övningsköra.. En sån där som man skäms för att visa upp sig i :hihi

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
hållundan skrev:
Ge mig några månader så kommer snart en nyrevolutionerande produkt ut på marknaden som kommer att räta ut alla frågetecken!

Utveckling pågår.

/Henke
Vad är prisbilden på denna "nyrevolutionerande produkt" :va

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Who'sYourDaddy skrev:
http://www.fogelsta.se/

Fogelsta har sådana släp. Kolla under Fritidsvagnar - MC-Trailer på menyn.

Jag har för mig att MC-Two kostade ca. 8000 hos den lokala säljaren. (Kode Maskin)

Det var inte så farligt dyrt... sådant kan man investera i lite senare i livet, å är man 2st som delar på inköpet då blir det inte mkt pengar.

Men är det där ett släp man får köra 80km/h?

Edit: Egentligen så skulle det inte vara särskilt svårt att göra en justerbar ställning som lägger i en "vanlig" släpvagn. :gnissla

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...