Gsx_R_killer
Ny medlem
Men undrar en sak vad gör försäkringen för detta fallet?
Men undrar en sak vad gör försäkringen för detta fallet?
Lite OT men det är ju aningen skillnad i hur alu kontra järn beter sig i strukturen när man gjuter det. Alu blir ju som cellofanplast bara en bit innan för ytskiktet som ligger mot gjutformen. Jag vet inte om jag tycker att brottytan ser speciellt underlig ut annat än att man har använt material som är för mjukt och antagligen gjutit skiten i Kina...
Ska bli kul att se hur BMW's Kinatillverkade motorer håller också. Jag vet att Kinas materialspecar på metall många gånger inte stämmer med våra även om beteckningen är densamma.
Då jag åker till USA på måndag överlåter jag uppdraget till någon annan Pitbo att bevaka Paltbladet för att se om det blir någon uppföljning.
Lite OT kanske, men kan någon förklara termen "gjutmästarboställen", slarv i gjutningen eller?
Vi får väl göra ett tappert försök att hålla uppdateringarna vid liv . Och det finns för övrigt Internetcafeer över hela landet
Trevlig resa, hälsa Malin och ta't lugnt på hojen
Ha de!
5 meter, hur lång tid tar det i 90km/h ..
"omfattande blödningar i huvudet, punkterade lungor, brutna ben i bröstkorgen, förstörda ryggkotor samt flera andra frakturer:"
och
"drabbats av multifrakturer, det mesta är brutet i kroppen utom vänster ben."
vad använder dom för skydd eg? men det är ju ingen hemlighet att äldre endast touring åkande knuttar har kvar sitt jofamaställ och boeri hjälm från -82, + kanske en rygg"skena".
men billig försäkring, det har dom minsann.
Angående gaffel så tror jag inte den bara gick av.
Och vilka av dom där skadorna skulle ha undvikits med bättre skydd?
Om vi antar att han körde i den utrustning du räknar upp så är det nog bara en bättre hjälm som skulle ha lindrat skallskadorna men dom skulle nog fortfarande varit rejäla.
Inget skinnställ i världen skyddar mot brutna ben
"omfattande blödningar i huvudet, punkterade lungor, brutna ben i bröstkorgen, förstörda ryggkotor samt flera andra frakturer:"
och
"drabbats av multifrakturer, det mesta är brutet i kroppen utom vänster ben."
vad använder dom för skydd eg? men det är ju ingen hemlighet att äldre endast touring åkande knuttar har kvar sitt jofamaställ och boeri hjälm från -82, + kanske en rygg"skena".
men billig försäkring, det har dom minsann.
Nej inget skinnställ skyddar mot brutna ben, men skinnställ av bra sort skyddar iaf knäna bra mot frakturer.Och vilka av dom där skadorna skulle ha undvikits med bättre skydd?
Om vi antar att han körde i den utrustning du räknar upp så är det nog bara en bättre hjälm som skulle ha lindrat skallskadorna men dom skulle nog fortfarande varit rejäla.
Inget skinnställ i världen skyddar mot brutna ben
ja precis.Ehh, väst alt kvalitativt ryggskydd, bra stövlar tex. Kanske inte hade skyddat mot allt men hellre 15 brutna ben i kroppen än 35. Han lär ju inte ha kört så fort direkt.
Ännu en som tror att man blir odödlig med dom dyra fina skydden.
En vurpa i den farten kan lätt vara dödlig oavsett skydd!
Ehh, väst alt kvalitativt ryggskydd, bra stövlar tex. Kanske inte hade skyddat mot allt men hellre 15 brutna ben i kroppen än 35. Han lär ju inte ha kört så fort direkt.
Tyvärr skulle exakt lika många ben varit brutna oavsett om han kört naken eller med det bästa skyddskläder du kan hitta.
Vad gäller hastigheten så med tanke på bilden av hojen och hans skador tror jag nog det har gått väldigt fort.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|