Kompisen satt o mös i ca 50km/h bakom en bil på en väg som var lite för kurvig o smal för omkörning. Eftersom det gick sakta så var koncentrationen inte på topp.
Bilen framför tvärnitar vid ett möta o kompisen nyper allt han kan när han väl upptäcker detta, upskattad fart vid kollisionen 30km/h!
Slutnotan blev brutna revben, punkterad lunga, inre blödningar, spräckt mjälte, söndersliten höft, sönderslitet knä, bruten fotled och bruten handled.
Allt detta med riktiga skydd o i en löjligt låg hastighet.
offtopic, jag vet men ville bara poängtera att skydden gör inte ett dugg nytta om smällen tar på fel sätt.
Nej, man kan ha en djävulsk otur. Men din kompis träffade bilen då eller? Det är ju ganska mycket värre, även om dom skadorna låter extremt för den farten.
Min polare flippade på bakhjulet i över 100km/h och fick hojens fotpinne på foten. Där bröt han en massa småben men förutom det klarade han sig helt. Tror knappt han var öm i röven. En annan kompis drog omkull på bana i ca200km/h och bröt bara nyckelbenet (inte så bara kanske men ändå relativt lindrigt).
Allt kan hända men jag behåller skydden på i alla fall.