Framtidens kulthojar??

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
om två tre sidor kommer varenda sporthoj vara nämnd....

Tror bara rariteter och dom som stod ut vissa år kommer vara eftertraktade! Såg att ingen nämnt MV augusta F4 än så den får bli min tippning!
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Triumph Daytona 675.
Kan inte motivera varför, men det känns som om den kommer att kunna bli det.
Å andra sidan har jag varit ute i garaget och plastat i flera timmar, så jag kanske bara är påverkad av ångorna. -Vad vet jag...

Jag tror ångorna gjort dej klarsynt :tummenupp
 

-persson-

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
gnosjö
Hoj
Daytona 675, yz 125
Inget skämt, men för fjuniga små moppefuckon från 2000-talet: Aprilia rs 125, Cagiva mito.

2-taktarna är snart borta från 125-klassens gathojar.

Kanske 675 daytona, eller superduke också?

Håller för övrigt med Encore
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Som så många andra säger tror jag definitivt att en original polkaretta kommer vara kult!

MT-01 är heller ingen dum gissning.

Sen funderar jag lite på R6 Rossi och Repsolblade.

Busan är heller ingen dum gissning.

Bara för att hojarna är vanliga betyder inte det att de inte har en chans att bli kult...

Ducce monster, Trajja Speed triple och harley v-rod är inte helt omöjliga de heller...
 

Kneedrag

Guest
Jag nästan skrev R1 1998 ,men den är redan kult och kvalar ändå inte in då det ska vara hojar från 2000.

GSXR 1000 2001 är mitt val ,råstark motor ,bufflig för den är stor. men ändå en helt underbar hoj att köra. Snabb i kurver och rakt fram.
GSXR satte ribban 2001 som masterbike vinnare. R1 svarade med en helt ny hoj 2002.
Alla nyare gsxr 1000 hojar årsmod : 03 till 09 är bara kopior av orginalet gsxr 1000 01.
 
Last edited:

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Permanentlånar ysf750
Fast det är nog ÄnnuÄldreGixxern som blir kult. dvs 1985-

Japp, den gammelgixxern som är kult är ju den från 85. Innan det fanns det inget och efter det blev det bara kompromisser.

gsxr750r2.JPG

Det handlar om vad som sopade mattan med konkurrenterna eller som hade som tidigare nämnts häftiga tekniska lösningar. Första generationen blade är ju redan lite kult för att den var värst.

Turbo.jpg Kult för tekniken

Jag tycker dock att åren 00-08 är lite fattiga på sådana här hojar. Ur-gixxern var värst 85, bladen 92 och r1:an 98, men vad finns på 00-talet? Nu är ju alla de japanska märkena uppe och slåss och visst blir nån värst ibland men är skillnaden tillräcklig?

Själv känner jag alltid ett sug efter sådana här klassiker. Det kommer sluta med att jag har ägt både än ur-blade och en ur-r1:a.
 
Last edited:

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
encore in da house:
Honda Rune.


Sen första gången jag klättrade på den på MC mässan har jag varit såld, en dag ska jag få råd med en Honda Rune och lite slantar över för Air-Ride sen ska det cruisas....

Svårt att tro att några av dom Japanska massproducerade hojarna kommer att bli kult förklarade därmot kan nog sådana som GammelGixern, Hayabusan, Rettan, V-max ses som "milestones" precis som dom första åren 2-ventil & förgasar Monster, 98 Mille SP, RS250, Bimota Tesi, V-Rod, ja det finns nog ett gäng som kan klassas där men kult förklarade nooop, skulle vara NR750 då....

DP says: Vem vill vara med i en kult????
 

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
r1/r6 pga att många kör dem. Mv f4, gixxrarna, cbr, aprillia rsv factory?
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Tl1000R tillverkades bara under några år och har potential att bli en klassiker. Hayabusan har även den potential.
 

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
R1
Jag är övertygad om att första generationens R1 kommer bli väldigt kult. Även Speed tripple och HP2 Sport kommer säkerligen ha en plats i historieböckerna.
 

Lotusomega

Fullt ös medvetslös!
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Södertälje
Hoj
GSXR 1100 Turbo -93 Gsxr 750 fighter -93, Katana 1100s , CRF250rx , Gsxr 1000 -02 Turbo GSXR 1000 -04
Kult hojar..

Kult hoj.. GSXR 750RR



Tror att GSX 1400 kommer bli en kult hoj för märkestrogna!? :tummenupp
 

Bifogat

  • 4712_20.jpg
    4712_20.jpg
    104.8 KB · Visningar: 47
  • 3967852612.jpg
    3967852612.jpg
    65.9 KB · Visningar: 36

Nicc

Vill ha sommar året runt!!
Gick med
3 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Vulcan S
kulthojjar

gsxr, v-max, vfr, tidiga fireblade, blackbird / hayabusa, tidiga r1, det är väl dom hojjar som än idag stått för något som ändrat hoj kollektivet?? missat nån??? senaste hoj som förändrade hojvärlden måste väl varit r1, övertyga mig om motsatsen annars?? uppradade i kronologisk ordning såg jag nu =)
 

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
Behöver väl inte tillverkas i få ex för att bli kult? Bara att kolla på Ford Mustang eller VW Bubbla i bilvärlden...kult!

SuperDuke röstar jag på :yoparty
 

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Kan nån förklara det fräna med en Hayabusa:va , det enda jag tycker om den är att den ser gräslig ut, ser bara ut som en gammelsukka som har gått upp i vikt, sen att den har en stor motor so fucking what?


Den enda kulten är Desmosedicin som var det redan innan den kom ut och möjligtvis nya r1-an -09
 
Last edited:
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top