Framtidens kulthojar??

Rosell

Toooourer
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2016 BMW R1200GS ADV, 2014 BMW F800GS ADV
Hayabusa, utan tvekan.
Yamaha R1 -98 Polkagris (och delvis den traditionella blåa)
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Givetvis:

Ktm Duke II

Passa på att köpa nu dyrt!

Innan det är försent :tungan
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Mina hojar är/kommer bli kult, lätt. :tummenupp

Sen R7, 998R, 1098R och RC30/45.
 

Bifogat

  • testbild.JPG
    testbild.JPG
    70.9 KB · Visningar: 48
  • zxsjuhojen.jpg
    zxsjuhojen.jpg
    96.4 KB · Visningar: 52

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Åbo Finland
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
jag är heeeelt övertygad om att limegröna Kawasaki z1000 kommer att vara kulthojen nummer ett inom en snar framtid. jupp så är det... (nej jag är inte det minsta subjektiv i mitt resonemang).:tummenupp
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Kan nån förklara det fräna med en Hayabusa:va , det enda jag tycker om den är att den ser gräslig ut, ser bara ut som en gammelsukka som har gått upp i vikt, sen att den har en stor motor so fucking what?


Den enda kulten är Desmosedicin som var det redan innan den kom ut och möjligtvis nya r1-an -09

Hayabusorna är coola när de är sänkta och med långsving (USA stuk) och krom/polerad alu. Muskelhoj helt enkelt, en modern variant av kulthojen GSXR1100.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hayabusorna är coola när de är sänkta och med långsving (USA stuk) och krom/polerad alu. Muskelhoj helt enkelt, en modern variant av kulthojen GSXR1100.

Tycker snarare att Hayabusan är en modern reinkarnation av Katana.
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Tycker snarare att Hayabusan är en modern reinkarnation av Katana.



Sant, och Katanan får väl anses vara en kulthoj idag? Extrem design,grym prestanda för sin tid, fräckt namn och betraktad som ful av majoriteten då den kom. M.a.o lutar det åt att Busan blir kult den med, den var väl dessutom först över 300.:tummenupp
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Tror faktiskt det var Kawasaki ZZR 1100 som var först över 300 knutar. Iaf. sades det så i press och liknande.
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Tror faktiskt det var Kawasaki ZZR 1100 som var först över 300 knutar. Iaf. sades det så i press och liknande.

Det har även hävdats i pressen att Blackbirden var först, men jag tror busan faktiskt var först med ärliga km/h.

Hur som helst, är det någon av dagens hojar som blir kult så är det nog busan.
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Njaa. Jag vill minnas att BIKE hade en artikel om detta när den kom och det var en orginal båge. Jag har tidningen nånstans i röran. Men visst, jag kan minnas fel. Tror däremot inte att den gjorde 300 ärliga utan att det var mätarhastighet.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Sant, och Katanan får väl anses vara en kulthoj idag? Extrem design,grym prestanda för sin tid, fräckt namn och betraktad som ful av majoriteten då den kom. M.a.o lutar det åt att Busan blir kult den med, den var väl dessutom först över 300.:tummenupp

Ja dom risades och rosades för ungefär samma saker, och appellerar/appellerade till samma kundgrupp.

Både Katanan och Hayabusan är namnmässigt besläktade då de har kampsortsnamn isf de förkortningsnamn som Suzuki normalt av tradition använder på sporthojar. De skälls/skälldes båda för att vara bockiga, låga, långa och tunga att svänga med jämfört med många andra samtida hojar i sportsegmentet. Men de presterar/presterade bra redan i originalkonfiguration på hastighetstävlingar och dragracing.
Båda hojarna har även en ganska säregen design.

Jo du har nog rätt i att Hayabusa blir en kulthoj.
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ja dom risades och rosades för ungefär samma saker, och appellerar/appellerade till samma kundgrupp.

Både Katanan och Hayabusan är namnmässigt besläktade då de har kampsortsnamn isf de förkortningsnamn som Suzuki normalt av tradition använder på sporthojar. De skälls/skälldes båda för att vara bockiga, låga, långa och tunga att svänga med jämfört med många andra samtida hojar i sportsegmentet. Men de presterar/presterade bra redan i originalkonfiguration på hastighetstävlingar och dragracing.
Båda hojarna har även en ganska säregen design.

Jo du har nog rätt i att Hayabusa blir en kulthoj.
Kampsport?
Svärd (OK).
Jaktfalk (ej OK).
Tror jag.
Min utrikiska kan vara rostig.
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Har jag sprungit ifrån er andra om jag gissar på att alla med förbränningsmotor kommer bli kult inom 20-25 år:va
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kampsport?
Svärd (OK).
Jaktfalk (ej OK).
Tror jag.
Min utrikiska kan vara rostig.

Jo jag vet, men jag orkade inte formulera mig bättre. Jag stoppar ned hela den tonårsomhuldade samurajmytologin i kampsportspåsen. Bättre blir det inte från min horisont. Jag har stötstångshoj
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
FÅr hålla med dig faktiskt annars tycker jag alla verka nämna den hojjen de själva har i ägo, lite patetiskt:)

Det brukar ju vara så på SH, men denna tråd tyckte jag faktisk var förhållandevis skonad från det fenomenet. Mavve framhåller ju alltid sina egna köpehojar,-bilar så det går inte att ta med i medelvärdesbildningen. :D
 
Last edited:
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top