Rosell
Toooourer
Hayabusa, utan tvekan.
Yamaha R1 -98 Polkagris (och delvis den traditionella blåa)
Yamaha R1 -98 Polkagris (och delvis den traditionella blåa)
Kan nån förklara det fräna med en Hayabusa , det enda jag tycker om den är att den ser gräslig ut, ser bara ut som en gammelsukka som har gått upp i vikt, sen att den har en stor motor so fucking what?
Den enda kulten är Desmosedicin som var det redan innan den kom ut och möjligtvis nya r1-an -09
Hayabusorna är coola när de är sänkta och med långsving (USA stuk) och krom/polerad alu. Muskelhoj helt enkelt, en modern variant av kulthojen GSXR1100.
Tycker snarare att Hayabusan är en modern reinkarnation av Katana.
Tror faktiskt det var Kawasaki ZZR 1100 som var först över 300 knutar. Iaf. sades det så i press och liknande.
Tror faktiskt det var Kawasaki ZZR 1100 som var först över 300 knutar. Iaf. sades det så i press och liknande.
Sant, och Katanan får väl anses vara en kulthoj idag? Extrem design,grym prestanda för sin tid, fräckt namn och betraktad som ful av majoriteten då den kom. M.a.o lutar det åt att Busan blir kult den med, den var väl dessutom först över 300.
Kampsport?Ja dom risades och rosades för ungefär samma saker, och appellerar/appellerade till samma kundgrupp.
Både Katanan och Hayabusan är namnmässigt besläktade då de har kampsortsnamn isf de förkortningsnamn som Suzuki normalt av tradition använder på sporthojar. De skälls/skälldes båda för att vara bockiga, låga, långa och tunga att svänga med jämfört med många andra samtida hojar i sportsegmentet. Men de presterar/presterade bra redan i originalkonfiguration på hastighetstävlingar och dragracing.
Båda hojarna har även en ganska säregen design.
Jo du har nog rätt i att Hayabusa blir en kulthoj.
Kampsport?
Svärd (OK).
Jaktfalk (ej OK).
Tror jag.
Min utrikiska kan vara rostig.
Mina hojar är/kommer bli kult, lätt.
Sen R7, 998R, 1098R och RC30/45.
FÅr hålla med dig faktiskt annars tycker jag alla verka nämna den hojjen de själva har i ägo, lite patetiskt
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|