Varför inte
Är faktiskt jäkligt sugen på att beställa en, men vet inte hur jag skulle försvara det...
Why is the NUVIZ Ride:HUD designed as an external accessory rather than being build into a NUVIZ helmet?
We are display technology, software design and mobile device development experts that happen to love riding and want to stick to our core competency. It's taken us years to become leaders in the wearable display technology market and we understand that you can't become a helmet manufacturer overnight. Helmet manufacturers are the experts in designing safe, comfortable and affordable protection for your head and we all love our current helmets, brands, colors and styles. We want to offer the NUVIZ experience to every motorcyclist at the lowest possible barrier of entry, which means: you continue using the helmet you already own and like and we provide you with our HUD.
Why is there no rear-view camera installed?
When we set out to determine what functionality to include, a rearview camera was certainly one of the features we initially thought would be nice – but in the end we decided against it for a few reasons:
The information presented to the user on a near-to -eye display or head-up display need to be minimalistic and intuitive in other words symbology. Streaming video of what's behind was often reported in tests to be distracting and still did not replace checking your mirrors or looking over your shoulder.
A camera on the back of your helmet will move with your head at all times. If you look to your right, you will see what’s behind you on your left side, etc. This is difficult for your brain to correlate where the camera is looking with what you’re seeing.
That said, we believe that Ride:HUD will serve as the central hub for many of the Bluetooth and Wi-Fi enabled devices along with your smartphone. A wireless camera attachment to the back of the bike (not the helmet) is something we will investigate as we continue to build out the complete ecosystem for NUVIZ.
En hjälm som tillåter att man kopplas upp till sociala medier och dylikt är iskall för min del. Jag tycker inte att det hade varit någon tjusning att se inkommande samtal, sms, Facebook uppdateringar och dylikt i en display i hjälmen.
En hjälm som tillåter att man kopplas upp till sociala medier och dylikt är iskall för min del. Jag tycker inte att det hade varit någon tjusning att se inkommande samtal, sms, Facebook uppdateringar och dylikt i en display i hjälmen. När jag kör motorcykel vill jag vara bortkopplad från allt sådant.
Det hade dock inte varit så dumt om man kunde omvandla natt till dag i visiret. Fast det hade väl slutat med att folk hade slagit av lamporna på sina motorcyklar för att i skydd av mörkret köra som idioter.
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |