Varför inte
Är faktiskt jäkligt sugen på att beställa en, men vet inte hur jag skulle försvara det...
Why is the NUVIZ Ride:HUD designed as an external accessory rather than being build into a NUVIZ helmet?
We are display technology, software design and mobile device development experts that happen to love riding and want to stick to our core competency. It's taken us years to become leaders in the wearable display technology market and we understand that you can't become a helmet manufacturer overnight. Helmet manufacturers are the experts in designing safe, comfortable and affordable protection for your head and we all love our current helmets, brands, colors and styles. We want to offer the NUVIZ experience to every motorcyclist at the lowest possible barrier of entry, which means: you continue using the helmet you already own and like and we provide you with our HUD.
Why is there no rear-view camera installed?
When we set out to determine what functionality to include, a rearview camera was certainly one of the features we initially thought would be nice – but in the end we decided against it for a few reasons:
The information presented to the user on a near-to -eye display or head-up display need to be minimalistic and intuitive in other words symbology. Streaming video of what's behind was often reported in tests to be distracting and still did not replace checking your mirrors or looking over your shoulder.
A camera on the back of your helmet will move with your head at all times. If you look to your right, you will see what’s behind you on your left side, etc. This is difficult for your brain to correlate where the camera is looking with what you’re seeing.
That said, we believe that Ride:HUD will serve as the central hub for many of the Bluetooth and Wi-Fi enabled devices along with your smartphone. A wireless camera attachment to the back of the bike (not the helmet) is something we will investigate as we continue to build out the complete ecosystem for NUVIZ.
En hjälm som tillåter att man kopplas upp till sociala medier och dylikt är iskall för min del. Jag tycker inte att det hade varit någon tjusning att se inkommande samtal, sms, Facebook uppdateringar och dylikt i en display i hjälmen.
En hjälm som tillåter att man kopplas upp till sociala medier och dylikt är iskall för min del. Jag tycker inte att det hade varit någon tjusning att se inkommande samtal, sms, Facebook uppdateringar och dylikt i en display i hjälmen. När jag kör motorcykel vill jag vara bortkopplad från allt sådant.
Det hade dock inte varit så dumt om man kunde omvandla natt till dag i visiret. Fast det hade väl slutat med att folk hade slagit av lamporna på sina motorcyklar för att i skydd av mörkret köra som idioter.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |