fredagsbus

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
mike andersson skrev:
2166550 På fredag ska jag lära mig att stanna med frambromsen så där jättehårt så att nästan det bakersta hjulet inte nuddar marken längre. Fast kanske inte det verkar farligt.... :3freak

:dummer
Det är livsfarligt!! :4skrika
OCH olagligt! :fakta
Bak eller framhjulet får under INGA omständigheter lämna marken.
Det visar bara bristande vilja/förmåga att rätta sej efter trafikens regler, och ditt körkort kommer omedelbums att återkallas!! :mattias

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
mm, din frambroms måste ligga på , den blir ju så där röd och konstig :yoparty

SuperKnutte skrev:
2166890 :dummer
Det visar bara bristande vilja/förmåga att rätta sej efter trafikens regler, och ditt körkort kommer omedelbums att återkallas!! :mattias

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
YZ 450 -08 Motard
SuperKnutte skrev:
2166890 :dummer

Det är skönt att det finns folk som vågar säga ifrån! Vi är alderles för få! För att inte nämna de idioter som kör för fort! :huvet Ja menar, hur dum kan man bli! Det är ju hälsovådligt!
Nä, motorcykel ska framföras på en lång väldigt rak väg. Men packväskorna fulla, AC´n lätt påslagen, en skön Sven-Ingvars dänga i högtalarna..... Men glöm heller för guds skull inte att tvätta vindrutan innan ni ger er iväg! Det har hänt mig en gång..... Det är inget för fegisar om man säger så..

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Ingen slår mig, om inte jag får slå tillbax... :fatta!

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
........

:lol

mike andersson skrev:
2169495 Det är skönt att det finns folk som vågar säga ifrån! Vi är alderles för få! För att inte nämna de idioter som kör för fort! :huvet Ja menar, hur dum kan man bli! Det är ju hälsovådligt!
Nä, motorcykel ska framföras på en lång väldigt rak väg. Men packväskorna fulla, AC´n lätt påslagen, en skön Sven-Ingvars dänga i högtalarna..... Men glöm heller för guds skull inte att tvätta vindrutan innan ni ger er iväg! Det har hänt mig en gång..... Det är inget för fegisar om man säger så..

:brinnerup
Skitig vindruta.. :eek:

Menee, slagit på någon AC har jag aldrig vågat. Inte ens lätt. :näsblod

joker78

återuppstod
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Suzuki Bandit 650 -05, gsxr750 -96
fan gubbs, ni missade nått idag. Snuten, bakhjulsåka, krascher. Allt som ett Fredagsbus ska innehålla. :tungan

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Jobbar som vanligt... :huvet :4skrika :mad: :brinnerup :död

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
joker78 skrev:
2175654 fan gubbs, ni missade nått idag. Snuten, bakhjulsåka, krascher. Allt som ett Fredagsbus ska innehålla. :tungan

he he japp det va redigt busigt :yoparty hoppas ni kom hem utan mer strul.

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Heluette, jag va ute mellan 23-24.. såg inget coolt, ingen annan motard heller :va

berätta mera!

joker78

återuppstod
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Suzuki Bandit 650 -05, gsxr750 -96
Monobike skrev:
2176081 Heluette, jag va ute mellan 23-24.. såg inget coolt, ingen annan motard heller :va

berätta mera!

Vi kom slangandes när vi körde förbi 3st snuthojar och 2st snutbilar. Snuthojarna tog genast rygg på oss. Vi hade inte för avsikt att stanna och prata så vi vred rullen i botten och in på cykelbanor, korsade en gräsmatta och över ett dike men snutarna gav inte upp. Jävlar vad dom körde. Dom hängde på rätt bra. (över diket oxå). Fortsatte på cykelvägar och mötte bla. ett äldre par som var ute och gick med hunden. Kopplet var långt utrullat så i den höga fart jag kom med (kanske runt 150 knyck) så kunde jag inte stanna utan drog rätt över det. Bredsladd i kurva med grus så jag höll på att klota.

Hehe...nädå så gick det inte riktigt till. Det var en rätt värdelös kväll faktist. Visst fick vi en snut hoj efter oss men vi var kloka att stanna. Detta efter att vi kört 11km den kvällen. Resulterade i en ombesiktning och för mej en varning pga. felaktiga däck. Drog därifrån och körde 4km till innan polaren krascha och då var det bara att rulla hem igen. :huvet
17km, ombesiktning, varning och krasch. inte vad man hade hoppats på en fredagsbuskväll. :(
Kommer igen nästa Fredag och då ska det fan vara bra väder. :tummenupp

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Ajdå, pga vad blev det ombesiktning?

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ska nån ut i kväll, om vädret tillåter ??

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Nä ja missa inget... fick prata med två snubbar i en kombi.. Trevliga efter ett tag var de... mycket teknik i den bilen...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024