Lättviktspresenning kallades även japanpress. Populärt att täcka båtar med. Bra mycket lättare än fuktiga canvaspresenningar eller pvc-presenningar. Väger en tjugondel. Täcka själv eller mha två gubbar till.
Billigt och relativt bra. Om man kunde hålla japanpressen sträckt, fladder i blåst river sönder dom. Snöfri eftersom de inte pallar belastningen så bra. Sedan fixar uv-strålningen resten. Massor av små hål så det regnar in. Vattnet fryser till is. Isen bryter sönder inredning och stuvfack som är plastade mot durken.
Dessutom så låter lättviktspresenningar när det blåser. Billiga och lätthanterliga. Båtägare är snåla och bekväma. Succé när de kom. De som säljs idag är lite kraftigare.
Mitt gamla regnskydd från ett tält låter inget.
Jag har hört tarp både med svenskt och engelskt uttal. Fånigt vilket som.
Vilket leder till uttalet av Barcelona eller stavning av stater och länder som Kanada och Kalifornien. Säger man Helsinki?
Något som snabbt började användas i svenskan är dB-killer. Minns någon vad det hette på svenska?
Plockade ni bort dB-killern på moppen?
Early adopters hakar på direkt. dB-killers it is.
En dB-killer, två dB-killrar. Coolt.
Min moppe saknade en så jag tillverkade en ny insats.
Billigt och relativt bra. Om man kunde hålla japanpressen sträckt, fladder i blåst river sönder dom. Snöfri eftersom de inte pallar belastningen så bra. Sedan fixar uv-strålningen resten. Massor av små hål så det regnar in. Vattnet fryser till is. Isen bryter sönder inredning och stuvfack som är plastade mot durken.
Dessutom så låter lättviktspresenningar när det blåser. Billiga och lätthanterliga. Båtägare är snåla och bekväma. Succé när de kom. De som säljs idag är lite kraftigare.
Mitt gamla regnskydd från ett tält låter inget.
Jag har hört tarp både med svenskt och engelskt uttal. Fånigt vilket som.
Vilket leder till uttalet av Barcelona eller stavning av stater och länder som Kanada och Kalifornien. Säger man Helsinki?
Något som snabbt började användas i svenskan är dB-killer. Minns någon vad det hette på svenska?
Plockade ni bort dB-killern på moppen?
Early adopters hakar på direkt. dB-killers it is.
En dB-killer, två dB-killrar. Coolt.
Min moppe saknade en så jag tillverkade en ny insats.