Simp
King of the hill
Hallå
I sommras fick jag hjälp av forumet att identifiera att startreläet på min KTM 950 sm var anledningen dess minst sagt varierande önskan att starta när man tryckte på startknappen.
Snabbt och enkelt beställdes ett nytt relä från ktmshop.se.
Med det nya reläet på plats startade hojen troget varje gång jag tryckte på knappen. Dock uppstod nu ett nytt problem. Om jag hade lite för högt varvtal på motorn sekunderna efter start så gick huvudsäkringen som sitter monterad på startreläet. Det räcker om chocken är lite för mycket intryckt så det är inte så att jag tokvarvar en kall motor. Men en liten spjällöppning brukar vara bra för att få igång motorn. Det är dock inte görbart nu.
Jag testade att koppla bort jorden från laddningsregulatorn och då försvann detta problem. Men det är ju inte aktuellt att åka utan laddningsregulator.
Är det någon som har några idéer på vart jag kan ha fuckat upp eller på vad som kan vara tokigt!
Alla (seriösa) tips mottages tacksamt
I sommras fick jag hjälp av forumet att identifiera att startreläet på min KTM 950 sm var anledningen dess minst sagt varierande önskan att starta när man tryckte på startknappen.
Snabbt och enkelt beställdes ett nytt relä från ktmshop.se.
Med det nya reläet på plats startade hojen troget varje gång jag tryckte på knappen. Dock uppstod nu ett nytt problem. Om jag hade lite för högt varvtal på motorn sekunderna efter start så gick huvudsäkringen som sitter monterad på startreläet. Det räcker om chocken är lite för mycket intryckt så det är inte så att jag tokvarvar en kall motor. Men en liten spjällöppning brukar vara bra för att få igång motorn. Det är dock inte görbart nu.
Jag testade att koppla bort jorden från laddningsregulatorn och då försvann detta problem. Men det är ju inte aktuellt att åka utan laddningsregulator.
Är det någon som har några idéer på vart jag kan ha fuckat upp eller på vad som kan vara tokigt!
Alla (seriösa) tips mottages tacksamt