Bruno skrev:2126321ditt största misstag är att du gjort kättingen för lång.
Word!
Bruno skrev:2126321ditt största misstag är att du gjort kättingen för lång.
Det händer fler allvarliga olyckor med hästar än med hojar! Visserligen färre dödsolyckor...Dee_cati skrev:2126338Svårt val.... Om min sambo skulle be mig att inte köra hoj så skulle jag nog inte sluta men jag skulle få göra en sjuhelsikes kompromiss.
Men samtidigt förstår jag henne, hur många är det inte som dör varje år på en hoj...
Men samtidigt, varför gå omkring och vara rädd hela tiden? Du kan dö va brusten artär i knoppen eller bli påkörd av ett fyllo vid hemköp. Förklara det för henne och fråga samtidig vad hon kan tänka sig ge upp för din skull.
Det är väl bättre att du själv får inse att du inte har så särskilt mycket tid för att köra hoj isf? Då är det ditt eget beslut och då känns det lättare för dig att sälja när hojen stått oanvänd nästan hela sommaren.Kimen skrev:2126376Jag har samma dilemma. Men inte ricktigt. Det handlar om olika prioteringar. Jag vill bli en gammal återfalls knutte och köpa en Ducati. Min fru sen tio år tillbaka vill att vi köper en sommarstuga i Turkiet. Helst när Istanbul Park så vi har nära till F1, MotoGP,DTM med mera.
Mina + i diskutionen:
Det är mina bonus pengar jag köper hojen för.
Jag vill haaa...
Frugans - i diskutionen:
40 års kris. Du kommer endå inte ha tid att köra den. Hur många gånger använde du båten förra sommaren. Ja just det, inte en enda.
Kostnad underhåll rep, försäkring med mera....
Frugans + för sommar stuga:
Stiger i värde. Bra att sälja när det är dax att leva på våra värdelösa pensioner. Billigt att flyga dit. 1000:- med Tyrkisk air Kastrup.
Bra klimat, troligtvis snart med i EU, stigande fastighets marknad.
Totalt sätt en mycket bättre investering en en hoj.
Tror inte att jag vinner denna diskution. Blir till att skaffa lite fler bonusar och köpa sommarstugan och sen hojen.
Hör med din fru vilka prioateringar hon har. Lös dem och köp sen hoj.
Hoztic skrev:2126360Det händer fler allvarliga olyckor med hästar än med hojar! Visserligen färre dödsolyckor...
Mattias skrev:2126296Du skulle bara ha gjort det. Det är enklare att be om ursäkt än att be om lov.
BigPhil skrev:2126293
Vad fan ska man göra?
BigPhil skrev:2126309Hästar! Hon hade en häst i många år. Idag äger hon ingen men jag sade för mindre en ett par månader sead att det vore OK att köpa, OM hon fixade nån att fixa stallet etc.
P
Just ja, lätt att glömma som oberoende singelDee_cati skrev:2126400Jo men det är en kvinna han ska samtala med här. Då hjälper det inte med vettiga argument, det krävs något som får henne att framstå som smart och att hon får känslan av att hon har rätt. Annars är det kört.
BigPhil skrev:2126293Så, hade fixat en ny CBR1000RR, svart/röd, bra rabatt och ännu bättre finansiering!
SKulle skriva på idag... (Annars utgår rabatten och den låga räntan)
Min älskade fru kommer hem från en resa och blir helt ställd när hon inser att mitt hojköp skulle bli en verklighet.
Vi sitter och snacka och hon blir ledsen (vi har råd, jag in inte 25 längre och skulle INTE heller köra som en 25 åring) men nej, hon vill inte.
Vad fan ska man göra? Inga svar som innehåller ordet "skillsmässa" tack.
Phil
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |