Frugan säger ifrån (Hojköp!)

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
BigPhil skrev:
2126535 Så sant, jag borde ha köpt hojen och levt med skiten från min fru. Jag minns hur glad var jag när jag hade hoj. Jag åkte mycket och ofta, och året runt, jag bodde i London då.

Jag borde ha frågat här om detta INNAN jag tog med henne, fan va många bra argument jag har fått i alla svar. Problemet är nu är att JAG är SKIT sur och hon har fått, som vanligt som HON vill. Någon annan som svarade skrev att tjejer bestämma hur det ser ut hemma, hur man klär sig, hur mycket man jobbar etc etc FAN...

P

Ge inte upp så lätt om du verkligen drömmer om att skaffa hoj. Säg bara att du skiter blank i vad hon tycker om detta och att du beställer en hoj på tisdag vare sig hon vill eller ej.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Dakstone skrev:
2126467 Jag e nästan 40 år, och har slutat fråga vad jag får o inte får.
Skrev på pappperna på min nya cykel fredags o körde hem o ställde den på gården.
Visst muttra kärringen det gjorde hon.
Sa oxå till henne att det är ingen tröja på Lindex jag har köpt o kan lämna tillbaka på öppet köp.
Hon har inte begärt skilsmässa ännu.
Köp nu din båge på studs,,, :tummenupp

...Du är en M A N :Bugar

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
BigPhil skrev:
2126293 Så, hade fixat en ny CBR1000RR, svart/röd, bra rabatt och ännu bättre finansiering!

SKulle skriva på idag... (Annars utgår rabatten och den låga räntan)

Min älskade fru kommer hem från en resa och blir helt ställd när hon inser att mitt hojköp skulle bli en verklighet.

Vi sitter och snacka och hon blir ledsen (vi har råd, jag in inte 25 längre och skulle INTE heller köra som en 25 åring) men nej, hon vill inte.

Vad fan ska man göra? Inga svar som innehåller ordet "skillsmässa" tack.

Phil

Det är vell ditt val?
Säg till henne att det är ditt intresse och hon får ta det.

John84

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
.
Kimen skrev:
2126503 Med risk för tråd utspårning men...Jag är ingen idiot som köper hus genom en kattalog. Jag och min fru har varit på Istanbul Park vid flera tillfällen, även under uppbyggnad. Vi skulle igentligen varit där denna helg för att se Rossi vinna, nu blev det ju inte så...Rossi fixade inte det och jag hade ett viktigt månads avslut för att nå bonus. Men nästa år missar vi det inte.
Huset vi letar efter ligger i Istanbuls skärgård vilket totalt består av fyra stora öar. Priserna om man handlar nu ligger på halv millen och de lär stiga. Då får man ett hus med pool på en ö dit Istanbul befolkningen tar dagstripper för sol, strand och resturang liv. De som har hus där är ungefär de samma som har hus i Stockholms skärgård.
En av öarna föll oss ricktigt i smaken. Majoriteten av bygnaderna är från mitten av 1800 talet. Helften av ön är skogsmark. Inga motorfordon är tillåtna på ön. Ringer man taxi så får man en hästdragen droska där hästen har en påse knuten till röva för att ta hand om avfalls problemen.

Från ön så tar det 10 minuter med båt till fastlandet. Därefter ca 30 minuter till banan.

Bor man på Hotell i istanbul så tar det ca 1 1/2 timme till banan och tre att komma hem.

Det störtsta problemet jag ser just nu är vem som skall vattna blommorna och sköta poolen när vi inte är där????

PS. När jag var 18 så bad jag min flickvän förstå att hojen alltid gick före henne. Inget fick komma mellan min hoj och mig. Men jag är 40 nu och klokare.

hur långt är det från ön till istanbul "city" nattliv å sånt? :p

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
BigPhil skrev:
2126293

Vad fan ska man göra?

Phil

1) Sluta vara toffel!
2) Om 1) inte fungerar... Hon/han blev väl kär i dig för x antal år sedan då du körde snabba hojar mm. Det är den personen hon/han är kär i - alltså gilla läget! Tar du bort hojen mm så tar du bort en del av den hon/han föll för.

Fungerar omvänt också - du föll för en fit tjej/kille som gillade att sporta, clubba mm, bla bla... Dock ska man inte vara allt för ärlig

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
R1bjorn skrev:
2126567

Fungerar omvänt också - du föll för en fit tjej/kille som gillade att sporta, clubba mm, bla bla... Dock ska man inte vara allt för ärlig

Japp... "and the best thing about growing old, is that college girls will always stay the same..."
:näsblod

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Va?

Svanen skrev:
2126557 Det är vell ditt val?
Säg till henne att det är ditt intresse och hon får ta det.
Man får anpassa sig. Jag köpte en hoj till, en som hon accepterade (hojnr6).
Vill man ha fri sex, bra mat, välstädat, kläderna fixade, garaget för sig själv och allt annat skött med omsorg så får man kompromissa. Lite.
I mitt fall gillar hon numera att åka hoj.
Här passar denna smiley perfekt..
:fakta

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
BigPhil skrev:
2126478 Vi har redan två, ett på 5,5 och ett på 1,5.

INTE ett till.

P

Fattar inte :va
Jag fick köpa ny hoj och har 5 (FEM) barn, Tvillingar på 4år och trillingar på 10 månader.
Man MÅSTE respektera och hålla liv i sina intressen. :fakta
Vem blir lycklig av att ha tråkigt? :confused:

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
Sydney skrev:
2126548 Ge inte upp så lätt om du verkligen drömmer om att skaffa hoj. Säg bara att du skiter blank i vad hon tycker om detta och att du beställer en hoj på tisdag vare sig hon vill eller ej.

Så lätt är det inte, tyvärr. Hojen finns kvar, men med 5,45% ränta istället för 1% och jag tror på listpriset och utan rabatt till 123K

FAN...

P

Interceptor

Wheelie addict
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Harley Davidson Night Train -07
Det handlar om att ge o ta i ett förhållande och jag tror inte hon blivit glad om du ställt in hennes resa. Vem blir lycklig av att ena parten blir kvävd...
Åk till handlarn o skriv på och lev livet.

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
H4 skrev:
2126322 Säg att bensinpriset kommer att stiga som fan nu till sommaren och att hojen kommer att bli ett alternativt transportmedel. Finns ju plats för henne där bak.

Sen behöver du heller inte betala parkering.

Detta faller pga att hojen drar lika mycket som en bil!!!

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
BigPhil skrev:
2126293 Så, hade fixat en ny CBR1000RR, svart/röd, bra rabatt och ännu bättre finansiering!

SKulle skriva på idag... (Annars utgår rabatten och den låga räntan)

Min älskade fru kommer hem från en resa och blir helt ställd när hon inser att mitt hojköp skulle bli en verklighet.

Vi sitter och snacka och hon blir ledsen (vi har råd, jag in inte 25 längre och skulle INTE heller köra som en 25 åring) men nej, hon vill inte.

Vad fan ska man göra? Inga svar som innehåller ordet "skillsmässa" tack.

Phil

DÖDA HORAN!!!!!!!!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
BigPhil skrev:
2126581 Så lätt är det inte, tyvärr. Hojen finns kvar, men med 5,45% ränta istället för 1% och jag tror på listpriset och utan rabatt till 123K

FAN...

P

åk till handlaren o säg att du ska ha den hojen för den rätta räntesatsen 1%
annars blir det ingen affär, var stenhård på den punkten, var beredd att gå därifrån annars, det finns fler hojar att välja på, måste den vara helt ny??
Nog skulle en 03-04 duga i värsta fall, har du cashen så finns det en uppsjö med bågar på blocket. Lycka till nu börjar livet igen :)

Kimen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Skinställ & hjälm + en massa gamla fotton.... En fiddy.
John84 skrev:
2126561 hur långt är det från ön till istanbul "city" nattliv å sånt? :p
Med färga ca 30 till 40 minuter och sen minst tio minuter med taxi. Egen båt, ca tio minuter och en minut till gå gatan. Djävlar vilken fest det är där!!! :)

Och nej jag är inte turk... jag är finne och min fru är britisk. Jävlar vad vi bråkar om motorsport. Men vi åker på alla race vi kan. :)

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Efter att ha läst den här tråden fär jag det bekräftat igen, jag har världens bästa sambo.(sen 16 år)
Hur kan någon neka någon i ett förhållande att köpa det ena eller det andra så länge men inte behöver vara med o betala. :huvet

Köp cykeln o visa var skåpet ska stå!! :arsele

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
HELA min familj fick tuppjuck då jag köpte hojen..men jag sade inte ett knyst till någon utan köpte först och annonserade nyheten SEDAN. (Jag ÖNSKAR att jag kom från en hoj och motor intresserad familj :( )

I ditt fall är det ju försent nu men jag skulle inte kunna leva med en människa som inte accepterar att man har ett intresse och ber mig sluta med det. Det kommer alltid att finnas en tämjd lust där. Jäkla dilemma, för hon vill ju inte att du skall råka illa ut, det är ju troligen inte för att djävlas. Men jag skulle ändå aldrig kunna tolerera att jag blev tillsagd att jag inte får...red rag to a bull. Funkar inte.

Hoppas du står på dig :)

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
BigPhil skrev:
2126581 Så lätt är det inte, tyvärr. Hojen finns kvar, men med 5,45% ränta istället för 1% och jag tror på listpriset och utan rabatt till 123K

FAN...

P

Din fru ska ha credit för att hon värnar om din och familjens bästa. Men det är inte OK om det tar sådana former att det inkräktar på dina eller andras innersta drömmar. Se bara till att inte bli dum nu när du är besviken utan klargör bara vad som gäller på ett sakligt sätt. Det pris du fick för några dagar sedan måste förstås gälla fortfarande. Om räntan har gått upp med några procent kommer du knappt att märka. Om den inte går att klara bör du ändå köpa en billigare hoj, det tillkommer alltid en del för skyddsutrustning och annat som måste kunna betalas också. Av en händelse råkar jag ha ett kanonfint Alpinestars-ställ som du kan få köpa billigt för att hålla budget :)

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Satt i liknande sits för ett par år sedan. Valde hojen och parkerade en uppsättning nya sulor väl synliga i hallen att vakna till nästa morgon.

Ok hade lite ångest för det där med däcken efteråt men men..

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
:(
ingen i min familj är hoj intresserade är klassade som DÖDS maskiner hemma :confused: mnen vadå mitt liv min hobby right.

iofs nu är du ju gift men lite måste ju gumman din ge dig. lite ge o ta du får åka hoj hon får dra med dig till ullared :tummenupp

finns 70sätt o tillfredställa en kvinna följ dom så blir livet enklare

69an i sängen o ullared :hihi

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept