Frugan säger ifrån (Hojköp!)

GSXR72

A divorce sucks
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 1989
Tja,

Min fru tyckte inte om det när jag small näven i bordet förra året och åkte upp till Eskilstuna och köpte min gamla gixxer , efter ett par månader så åkte jag tåg upp till Skövde och körde hem med ännu en gixxer . Frugan hade fått för sig att jag skulle då sälja mitt första .

Det blev ingenting av med det ska jag säga :banana

Nu har jag 2 :D

Står på dig, bara till att köpa den, blir lite gnäll i början, men det gå över :tummenupp

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
BigPhil skrev:
2126715 Hm, jag jobbar på reklambyrå och hon jobbar 80% som lärare, dessutom skulle en större del av pengarna kommer från pengar som jag har ärvt av min Mor som dog i januari. Så pengar handlar det INTE om. Jag börjar inse att det handlar nog om makt, och en viss mått av oro för mig.

P

I förrgår provkörde jag en splitterny cbr 1000rr, ingen hade kört den innan mig. Allt var nytt, ingen hade bromsat med den, petat in 2:an och känt framhjulet lätta, ingen hade seglat fram på tofflan i 150 blås.

Nu har jag inte den ekonomin att få känna det om "min" maskin, hade det inte varit för försäkringarna så hade jag direkt köpt en cbr 1000rr allt kändes så jävla bra, chassiet allt den var lätt och smidig motorn etc etc.

Jag var helt euforisk (stavning ?) under dom 35 minuterna jag hade den under mig hela dagen gick jag runt och berättade vad jag varit med om och försökte förmedla känslan vidare.

Hade jag haft råd med den så hade jag gråtit mig till sömns om jag inte "fick" köpa en.

kebne

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR
Har själv 2 barn, hus och annat som slukar tid. Jag får inte mycket tid till MC åkning vilket väl var ganska väntat. Men jag resonerar som så att det är bättre att ha en båge och köra litegrann vid lämpliga tillfällen än inget alls.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
eeeh... Få se nu om jag förstått detta rätt?

Du är på väg att skriva på köp av CBR (för övrigt ett utmärkt val!), när Din madam kommer hem från en shopping- och nöjestur i London, där hon bott i Din lgh. Hon protesterar med hänvisning till omsorg om Dig samt att det nog blir för dyrt... Du blir tämligen gramse och deklarerar din avsikt att skita i hela affären?

Right?

Tror att Du lugnt och stilla (efter en god natts sömn) ska tacka för omsorgen om Din person, och att Du med familjens bästa för ögonen kommer att ta kontrollerbara risker på Din nya maskin. Men att Du känner att MC-åkningen just nu är det bästa för att Du ska kunna fylla Din roll som familjefar och älskare.

Det är ju dessutom ett sätt att hedra minnet efter salig mor att Du spenderar Ditt arv efter henne på något som Du har ett sådant brinnande intresse för.

Annars riskerar ju pengarna att bara lösas upp i det inferno som heter privatekonomi och konsumtionsraseri (för det är väl inte till shoppingresor till London som Mors pengar är avsedda till...?).

Lycka till, och stå på Dig... - annars gör någon annan det;-)

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Min fru (nu underbarare än aldrig förr) kläckte en kul grej denna trevliga kväll.
Som tidigare skrivit så inser hon ju att jag blir glad och lycklig av min mc. Men jag vill byta upp mig. Jag har inte tryckt på detta utan mer bara "kollat runt lite". Har väl sagt något om att man kanske skulle sälja men får kass betalt på hösten och de är svindyra att köpa på våren.
Nu hade hon kläckt en idé: Köp din R6á i höst, behåll Katten till våren och sälj den då! :banana Detta från en kvinna som först inte ville att jag skulle köpa någon alls.

Nu kan hon åka på spa, till Ullared, köpcentrum i hela Sverige och få alla kläder i världen. Hon är ju definitivt värd det efter kvällens samtal.

Som tidigare skrivit: Livet är för kort för att inte bejaka sina intressen, vad är annars meningen med livet?

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
Jamen jämka då, köp en billigare hoj OCH en häst åt goa frugan... :)

Scrub

Guest
Det finns tre alternativ.

Alt 1. Köp den ändå och skicka henne på en veckas spa.

Alt 2. Köp den och en häst.

Alt 3. Det fick vi inte skriva.

//Peter

Jimpa_P

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Gixxer 750 -03
smöra..

Du åker hoj,hon handlar kläder... nämn det;)
Men man måste ju tänka i deras tankar åxå för bra tjejer växer inte på träd direkt..

Trevlig Valborg

//Jimpa

Scirocco

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Honda VFR800
Måste säga att den här tråden innehåller hela spektrat när det gäller kvalitén på svar. Allt får väldigt "random" och stjälpsamma inlägg till ett fåtal riktigt insiktsfulla och smarta svar.

Efter att ha kommit till slutet och insett att det knappast handlar om att du inte har råd så känns det som att ni behöver sätta er ner och diskutera varför hon inte vill du ska köpa den. Ge henne lite tid om hon behöver för att fundera men kan hon inte komma med några bra argument så är det bara att börja jaga en ny deal. Det kan ju faktiskt handla om att hennes mage bara sa ifrån när hon hörde du ville köpa hoj, men ifall hon får tänka efter lite så kanske hon kommer fram till att det nog inte vore så illa och att hon "egentligen" inte har något emot det.

Så pressa henne inte och överskölj henne inte med argument om varför det vore bra / roligt / bäst med hoj utan förklara bara att det är något du väldigt gärna skulle vilja köpa och be om konkreta anledningar till varför du inte borde köpa en. Överväg sedan allt hon kan tänkas ha att säga om det seriöst och fråga dig om hon faktiskt har en poäng och du kanske bara har ett behov av att köpa en leksak till åt din inre tonåring?

Även ifall hon har rätt om att det är något du inte skulle använda så låter det ju som du skulle ha råd med den smällen, andrahandsvärdet på en fin hoj som knappt rullat lär vara riktigt bra, särskilt om du fixar en ordentlig service / genomgång precis när du vill sälja den igen (med papper på det då, så klart).

Trist att du missade vad som verkade vara en riktigt bra deal, men kom också ihåg att alla handlare vill alltid sälja och det finns alltid fler bra deals där ute om man letar lite! :)

Ifall det är att hon inte tror du kommer använda den och att det då är mycket pengar att lägga ut, överväg då att köpa en hoj som är några år begagnad och därmed betydligt billigare, går ju alltid byta upp sig nästa säsong! :)

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
BigPhil skrev:
2126654 Problemet är att hon har aldrig kännt mig när jag har haft hoj. Hon har hört alla historia och sett alla kort från resorna och mina "run what ya brung" dagar på Santa Pod. Hon vet att jag har ett förflutet som "galning" och vill gärna förneka att jag är, eller var ung och galen. Jag är nu 44 och deta handlar absolut INTE om pengar.

Fan.

P

Jag fattade att det inte hade med pengar att göra :pannkyss . Men det är ju etter värre egentligen. Hade det varit brist pengar så hade du inte kunnat hur mycket du än ville. Jag tror att om hon älskar dig så fattar hon att det är något du måste göra.
Annars skulle jag börja småförakta min partner (det skulle alltid ligga o störa mig varje gång solen sken eller jag såg en hoj). Hemskt att säga men så skulle det bli (i mitt fall).

Strunta i dealen, ingen idé att stressa över det nu (jag vet en relativt ny helfin röd svart CBR R1000 i Stockholm som är till salu :)obs inte min hoj, god vän). Kan kolla om den forf finns kvar om du vill.

hbgpeter

Medlem
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Tuono 1100 RR
Lånar tråden måste berätta vad som hände en kille på granngården i veckan .

Killen i fråga brukar se mig när jag kör båge till jobbet ( Han är gammal knutte själv ) Då brukar han nämna för sin fru att han vill köpa en båge också . Så hans fru köpte en flong ny fz-1 till honom som överraskning (så jävla bra ) tydligen finns det olika sorters fruar .....

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Lyssna på Sydney :tummenupp

Förstfödslorätten till ditt eget liv ska du inte behöva förhandla dig till. Lämna inte ditt liv öppet för ockupation eller förtryck (Gaddämn).

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
BigPhil skrev:
2126672 Hon sade inte nej utan blen jätte ledsen, hon har alltid varit så, sedan INNAN vi ens träffats i början. Hur som helst, nu är jag sur och ledsen som fan och hon beter sig som om inget har hänt.

Vet inte vad jag ska göra.

P

Ännu ett solklart fall av skuldkänsle grejen (ja, jag råkar också ut för det emellanåt). Satan vad det suger! På det sättet så blir man automatiskt skitstöveln.... :(

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
BigPhil skrev:
2126672 Hon sade inte nej utan blen jätte ledsen, hon har alltid varit så, sedan INNAN vi ens träffats i början. Hur som helst, nu är jag sur och ledsen som fan och hon beter sig som om inget har hänt.

Vet inte vad jag ska göra.

P

Det är för att hon tror att känslomässiga utpressningen funkade, så nu är hon nöjd..men kolla hur du mår. Det är inte schysst! :fatta!

*extrem*

The Devil
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
hynda 1000rr -08
BigPhil skrev:
2126293 Så, hade fixat en ny CBR1000RR, svart/röd, bra rabatt och ännu bättre finansiering!

SKulle skriva på idag... (Annars utgår rabatten och den låga räntan)

Min älskade fru kommer hem från en resa och blir helt ställd när hon inser att mitt hojköp skulle bli en verklighet.

Vi sitter och snacka och hon blir ledsen (vi har råd, jag in inte 25 längre och skulle INTE heller köra som en 25 åring) men nej, hon vill inte.

Vad fan ska man göra? Inga svar som innehåller ordet "skillsmässa" tack.

Phil

om hon nu älskar dig, så kan hon låta dig åker hoj, hon kan ju alltid åka med om hon vill!! och kan hon inte förstå ditt intresse så kommer det bli problem längre fram i livet....bättre att sätta dig ner och tala om att du vill och kommer köpa den, men att du kommer att köra med insikt naturligtvis eftersom du sa att du passerat 25 och blivit vuxnare..så försök att prata om det och beskriv att du brinner för ditt intresse och att det är en del av ditt liv= man måste jämka lite i ett förhållande så är det bara//micke :tummenupp

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Vad för någonting är detta fantastiska "Ullared" som verkar göra alla fruntimmer glada och nöjda?

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Säger bara en sak åk och handla hojen!
Skulle hon lämna dig så var det inget att satsa på ändå.
Hatar tjejer som kör den där metoden.
Har sett det alldeles för många gånger och det brukar sluta på antingen 2 olika sätt.
Att killen tröttnar till slut och kastar ut henne eller att hon alltid får som hon vill och har kvar sin knähund till man.
Eller ett 3:e och det bästa sättet att hon inser vad som är bäst för båda.

Lycka till!

Manos_R1

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 - 98
Hahaha, ni är fan härliga alla ni som skriver på det här forumet! Vilka argument ni har, riktiga experter på hur man hanterar frugan hemma! :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024