Frugan säger ifrån (Hojköp!)

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
Nursey skrev:
2126608
I ditt fall är det ju försent nu men jag skulle inte kunna leva med en människa som inte accepterar att man har ett intresse och ber mig sluta med det. Det kommer alltid att finnas en tämjd lust där. Hoppas du står på dig :)

Problemet är att hon har aldrig kännt mig när jag har haft hoj. Hon har hört alla historia och sett alla kort från resorna och mina "run what ya brung" dagar på Santa Pod. Hon vet att jag har ett förflutet som "galning" och vill gärna förneka att jag är, eller var ung och galen. Jag är nu 44 och deta handlar absolut INTE om pengar.

Fan.

P

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Maggy skrev:
2126574 Fattar inte :va
Jag fick köpa ny hoj och har 5 (FEM) barn, Tvillingar på 4år och trillingar på 10 månader.
Man MÅSTE respektera och hålla liv i sina intressen. :fakta
Vem blir lycklig av att ha tråkigt? :confused:

Om jag inte minns helt galet så var det väl du som mer eller mindre fick order att köpa din gamla gixxer?! Och det skulle inte förvåna mig om du fick order att köpa den här oxå... :7peta

Kimen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Skinställ & hjälm + en massa gamla fotton.... En fiddy.
Kimen's wife:
But darlings, as long as you pay **half** the household costs, **half** of whatever the kids need, and then you look at the money left over for YOU - if that's enough for a bike, then go for it.
I dream of it - a house in Turkey and my own Ducati .......

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
bad santa skrev:
2126625
finns 70sätt o tillfredställa en kvinna följ dom så blir livet enklare

69an i sängen o ullared :hihi

:rofl :rofl Dagens asgarv, tackar jag för!

Men Phil: Som DrPhil hade sagt, ett förhållande skall inte förhindra den ene att vara lycklig. Visst, det rör en hoj.. Men vad sker sedan? Ja när du vill åka skidor vill hon åka och bada, sen då? Nä, your money, your call.

Vissa saker är ens egna saker. Valet av fordon exempelvis. Att hon inte står och hejar på är helt ok, men att säga "det får du inte" EXISTERAR inte i ett förhållande (mjo, vissa saker kanske man kan förstå.. "gumman, jag tänkte gå ner till kiosen, hyra en rulle och köpa några fnask...")
Utöver det; Frihet under ansvar, or bust.

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Blykometen skrev:
2126666

Vissa saker är ens egna saker. Valet av fordon exempelvis. Att hon inte står och hejar på är helt ok, men att säga "det får du inte" EXISTERAR inte i ett förhållande .

Hon sade inte nej utan blen jätte ledsen, hon har alltid varit så, sedan INNAN vi ens träffats i början. Hur som helst, nu är jag sur och ledsen som fan och hon beter sig som om inget har hänt.

Vet inte vad jag ska göra.

P

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Sambon tipsar att att en vecka på spa får vilken :tuttar som helst att tänka om. "Man vill bli ompysslad och bortskämd med jämna mellanrum"...

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Jag har inte läst allas inlägg men jag hade KÖPT direkt och nu har du låtit tanten säga sitt så nu vet du och KÖPER ändå för det är vad du vill!

Du har bara ett liv och det är för kort för att undra och tveka, KLIPP TILL NU!!!!!!!!

Eller ska du sitta där på hemmet om 40 år och säga jag tänkte köpa en sån, men tanten sa nej, skulle varit roligt att uppleva.

Själv valde jag ut en valp idag för att jaga älg, björn och lo med, tanten gastar men vem bryr sig det är jag som sköter om den och tänker inte vänta på nästa liv.

Visa nu att du inte har en ratt i ryggen som tanten vrider åt det håll hon vill :rofl

Gabor

Guest
BigPhil skrev:
2126654 Problemet är att hon har aldrig kännt mig när jag har haft hoj. Hon har hört alla historia och sett alla kort från resorna och mina "run what ya brung" dagar på Santa Pod. Hon vet att jag har ett förflutet som "galning" och vill gärna förneka att jag är, eller var ung och galen. Jag är nu 44 och deta handlar absolut INTE om pengar.

Fan.

P

Jamen , lägg dig ner å ruttna bort i soffan då . looser.....

Kunde inte låta bli.... :7peta ...sorry.

Tror att frugan din ska tänka till ,innan du ruttnar och väljer DITT liv istället, mc, eller hon, bara att välja, det blir MC som vinner, den klagar inte vid matbordet å ser sur ut. Du behöver mc för att leva, inte för att göra henne olycklig.
Du kör en stund, kommer hem, är lycklig, du ger henne lycklig stund, hon är ännu lyckligare, då blir du lycklig, å kan få köra mer, för du gör henne lycklig varje gång du kommer hem...

Eller åxå ställer du av dig själv och ger henne ingen lycka på låt säga 2-3 månader...då kommer hon på bättre tankar...seså, visa henne texten nu...

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
BigPhil skrev:
2126293 Så, hade fixat en ny CBR1000RR, svart/röd, bra rabatt och ännu bättre finansiering!

SKulle skriva på idag... (Annars utgår rabatten och den låga räntan)

Min älskade fru kommer hem från en resa och blir helt ställd när hon inser att mitt hojköp skulle bli en verklighet.

Vi sitter och snacka och hon blir ledsen (vi har råd, jag in inte 25 längre och skulle INTE heller köra som en 25 åring) men nej, hon vill inte.

Vad fan ska man göra? Inga svar som innehåller ordet "skillsmässa" tack.

Phil
fan har du ingen pli på frugan! du får visa vem som bestämmer! :D

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
BigPhil skrev:
2126672 Hon sade inte nej utan blen jätte ledsen, hon har alltid varit så, sedan INNAN vi ens träffats i början. Hur som helst, nu är jag sur och ledsen som fan och hon beter sig som om inget har hänt.

Vet inte vad jag ska göra.

P
"Jätteledsen" är ett gammalt trick ...
Det är när damen inte har hållbara argument, inte (för skams skull) kan tala om vad avogheten egentligen beror på och är ofta en inledning på en förhandling där hon nu positionerar sig :eek:)

När jag köpte hoj efter 25 års break så blev jag snarast uppmuntrad till det och sedan ville hon ha en egen och på den vägen är det nu .. skitkul :eek:)

Å andra sidan har vi aldrig bromsat varandras intressen, även om de inte varit samma alltid ...

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
rogka566 skrev:
2126679 Sambon tipsar att att en vecka på spa får vilken :tuttar som helst att tänka om. "Man vill bli ompysslad och bortskämd med jämna mellanrum"...

Mmm, Hon hade varit i min lägenhet i London med sin bästa vännina för at shoppa och ha kul.

Satan va dumt det låter i sammanhanget.

P

Willow

vinterhatare
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Kawa - äntligen hemma igen
BigPhil skrev:
2126535 Så sant, jag borde ha köpt hojen och levt med skiten från min fru. Jag minns hur glad var jag när jag hade hoj. Jag åkte mycket och ofta, och året runt, jag bodde i London då.

Jag borde ha frågat här om detta INNAN jag tog med henne, fan va många bra argument jag har fått i alla svar. Problemet är nu är att JAG är SKIT sur och hon har fått, som vanligt som HON vill. Någon annan som svarade skrev att tjejer bestämma hur det ser ut hemma, hur man klär sig, hur mycket man jobbar etc etc FAN...

P

Nu tycker jag att du får skylla dig själv. Hade du ställt henne inför faktum och ridit ut stormen hade du haft hoj och mindre tjafs. Det kommer ta en hel evighet att försöka övertala henne, om det ens går. Ta makten över ditt eget liv och LEV det! :pannkyss

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Kimen skrev:
2126658 Kimen's wife:
But darlings, as long as you pay **half** the household costs, **half** of whatever the kids need, and then you look at the money left over for YOU - if that's enough for a bike, then go for it.
I dream of it - a house in Turkey and my own Ducati .......

Hm, jag jobbar på reklambyrå och hon jobbar 80% som lärare, dessutom skulle en större del av pengarna kommer från pengar som jag har ärvt av min Mor som dog i januari. Så pengar handlar det INTE om. Jag börjar inse att det handlar nog om makt, och en viss mått av oro för mig.

P

Fist Woman

Guest
Det behöver inte vara nägot fel i hennes resonemang, inte på ditt heller, MEN, vad har ni för förhållande egentligen? Har du behov av att kontrollera henne? Diskuterar ni om någon av er skall gå till frissan eller gå på gymmet?
Om en av din bästa polare skulle börja gråta vad skulle du göra då? Avstå från att åka motorcykel? Nej knappast. Men vad är det för skillnad? Jo, att du inte knullar med dina kompisar.

Om du har råd och vill åka motorcykel så skall du göra det, så enkelt är det. Orsakar det en konflikt så lös den och gå vidare, jag förstår knappt problemet.

Livet är allt för kort för att du skall låta någon annan styra vad du skall göra, eller att du skall ödsla energi på att styra någon annan.

Det finns bara en faktor som manar till eftertanke, och det är barn, har du barn så är du förpliktigad att finnas till och ta ansvar. HAr du inte barn så anser jag att du gör precis vad fan du vill så länge du inte utsätter någon annan för omedelbar fara.

Må Jesus vara me dig, Halleluja!

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Antingen berättar du att du tänker köpa hojen. Börjar hon då prata skilsmässa bara för det så är hon ju ändå inget å ha??? Eller så köper du den inte och slutar helt med att göra dina egna val i livet. Fråga henne vilken tid du ska kliva upp på morgonen och vilka byxor du ska ta på dig idag och vilken hand du ska knäppa gylfen med... Nä men vad är du orolig för??? Att hon ska dra om du köper? Då borde hon ju vara rädd för att du drar om hon hindrar dig eller? Kan det måhända vara krokodiltårar som rinner nedför kinderna? Barn gråter väl om dom inte får som dom vill? Nu var jag ju lite drastisk kanske men ändå... :D

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Har själv en sambo som har i princip sett allt pga hennes jobb när det gäller vad som kan hända med en hoj. (Btw rätt hårresande)

Men hon har inga problem med mig när det gäller hoj, hojval eller körning.

Varför har du då problem???

Hon tycker om dig (kärleksförklaring) samt att hon tyvärr saknar förståelse för hojar. Vad du måste göra är att ta med henne på träffar mm.

Sen är ditt dilemma borta när hon fattar hur kul det är.

Ps har inte läst hela tråden.

Last edited:

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Letar.....
BigPhil skrev:
2126715 Hm, jag jobbar på reklambyrå och hon jobbar 80% som lärare, dessutom skulle en större del av pengarna kommer från pengar som jag har ärvt av min Mor som dog i januari. Så pengar handlar det INTE om. Jag börjar inse att det handlar nog om makt, och en viss mått av oro för mig.

P

HANDLA

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept