Jag har idag en mag 4D. Vill ha starkare ljusbild. Den kommer mest ligga bilen och användas till lite allt möjligt. Kanske gå ut med hunden eller mekljus till enduron under vintern. Men ska alltså kunna ha den fasttejpad på hojen eller i ryggsäck. Uppladdningsbar fast i så fall snabbladdning på 12v.
Beror på vad du ska använda den till.
Många av dessa är onödigt stora. Jag kikar lite efter en mindre lampa med strobe-funtion som tål stötar och kan vapenmonteras. Några tips i den klasses?
Vapenmonteringen är jag inte säker på att den klarar, men de andra kraven lever den upp till galant.
http://www.brightguy.com/products/Fenix_PD20_LED_Flashlight.php
Går att söka på vapenmontering;
http://www.brightguy.com/results.php?Search=keyword&Keyword=A
http://www.pointex.se/webshop/pdfdocs/pointex_24920_se.pdf
Fick in dessa till butiken jag jobbar i igår. Verkar riktigt schysst!
Min Maglite 3D känns helt plötsligt väldigt klen
Men å andra sidan har den överlevt drygt 20 års misshandel så kvaliteten kan man inte klaga på
Vad ska ni ha för den med Sh.com rabatt?
När behöver man en västingsuperduperficklampa egentligen?
Jag har sällan behov av att lysa upp en fläck skitmycket 3km bort.
En bra ficklampa för mig är en som lyser upp största möjliga fläck i den direkta närheten litegrann, drar man igång ett sånt där monster för att se vart man har lagt skiftnyckeln så är man ju utan mörkerseende i tre dagar sen.
Det blev en Fenix TK12 R5. Behovet att få med den på hojen vann. 280 lumens borde lysa satan men vi får se när den kommer hem.
700 kr med frakt. Får se vad tullen säger.
Återkom gärna när du fått lampan!
Nu har jag hunnit testa den en natt i skogen. Liten och smidig men flertalet ljusstyrka lägen. Kanske lite krångligt att byta mellan de olika. Med allt från mysigt stödljus när man står still och vilar till ganska bra drag på 280 lumens läget. Jag testade lite att signalera med stroben mot trätopparna för att en kille som kom efter skulle se var vi var. Det funka men jag såg inte själv hur långt det syns. Stroben är kanske aningen snabb och inte slumpvis.
En jävligt bra ficklampa till ändamålet men kanske aningen dyr för det lilla draget. Fast den lyser bra mycket mer än vanligt maglite 3D.
Får se om batterikostnaden drar iväg. Men jag försökte tänka på att hålla mig på 60 lumens och då ska det räcka ett gäng timmar.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|