Kön ni med 18650 batteri eller? Ska väl bli lite bättre fjong med ett sånt än 2 CR123A?
Jepp, har ett gäng såna batterier o laddare, men de går så lång tid mellan laddningarna så jag varken vet vart jag gjort av reservbatterier eller laddare
Kön ni med 18650 batteri eller? Ska väl bli lite bättre fjong med ett sånt än 2 CR123A?
Jag är på väg att köpa antingen TK11 el. TK12. Skulle ni som har dessa lampor kunna fota dem med någon referens så man kan se storleken? tex mobiltelefon eller något.
Skulle vara jättetacksam för några bilder så jag kan vara säker innan jag beställer
Hur är det med de xenonficklampor som säljs på ebay? Är de kassa? Känsliga mot stötar?
Pannlampa på kampanjpris, som hittat!
http://www.letro.se/default.asp?pag...op/shopfiles/shopartinfo_mer.ASP?ProdId=21519
Ingen som gett sig in på en ordentlig HID-lampa?
Personligen tycker jag att dagens LED teknik blivit såpass bra att det inte är värt det med HID.
LEDen är mer energisnål och har bättre livslängd.
Så där, nu har jag beställt en Fenix TK12. Hoppas man får den innan helgen
Köpte här:http://www.flashlights.se/product_info.php?cPath=36&products_id=142
Sjukt bra ställe, mailade ett par frågor 23.00 fick svar en halvtimma senare. lade in bestälningen. Och nu fick jag avin i brevlådan. Lite mer än en dag senare.
Blev vanliga CR123A nu, skall se hur länge sådana varar för mig. Tar de slut för fort blir de en beställning på 18650 med laddare från flashlights.se
Vet inte om man kunde hittat det billigare i utlandet men för den servicen och leveranstiden betalar jag gärna lite extra för.
Det är helt olika ligor ju.
Förklara, vilken liga är olika?
Kostnad?
Antal lumens?
Det var fan billigt. Jag är så van att handla på ebay så jag orkade inte riktigt kolla upp alternativen. Kanske hamna 100 kr lägre med expressfrakt och ink. batterier.
Är det bara jag som tycker att vanlig ficklampa är lite halvkasst? OK om man är väktare eller håller på med eftersök men annars? Man har fan alltid en hand upptagen och är man ute och går så blir man sjösjuk av gunget. Har använt mina två Petzl pannlampor (Tikka och TacTikka) hur mycket som helst genom åren och funderar nu på en Myo RXP. Den är lite bulkigare dock, de andra två ryms ju lätt i fickan och kanon när man mekar eller är ute med hunden.
Jag håller också med GuW om att nyttan med att lysa sjukt långt är ganska overrated. På TacTikkan kan man enkelt flippa ner en röd lins och sen köra på lägsta styrkan = kanon att läsa med i tält utan att sabba mörkerseendet eller störa andra.
http://www.petzl.se/?gclid=CMXG-4WQ36QCFUUy3godUVi4Kg
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |