Fuel saver........vilket skämt!

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
möjligtvis att den minskar luftflödet o därigenom minskar bränslet :D o därigenom går sämre :gnissla
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
På en förgasarmotor kan det möjligtvis ge en teoretisk fördel.
Om utformningen är tokfel från början.
Men på en diesel?
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Är detta ens lagligt?
"Fuelsaver levererar vi med 30dagars returrätt och livstids garanti!
Det enda avdrag vi gör om ni inte är nöjd och lämnar tillbaka den är att vi drar av 20% av inköpspriset för våra ökade kostnader av lagerhållning!
"
Det är 140:- i enbart ökade lagerhållningskostnader. Hoppsan Greta!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Såna sköna formuleringar, klart som korvspad liksom:
"När luften och bränslet blandas och virvlar ner i ventilerna så ökar förbränningen med nästan 100%."

:rofl :rofl
 

Herlog

CBR600F 2001
Gick med
10 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
2001 Honda CBR600F
Kommer ju ständigt sådant här med några månaders mellanrum...
Fattar inte ens att det är lagligt att marknadsföra sådanna produkter.
Har man 100% bevis på att grejerna funkar, FINE, men annars borde man inte få lura på folk vad som helst..
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Funkar den ihop med motaloy, eller motarbetar de varandra?
Letar efter just en sådan här produkt.
Tillsammans med magneterna på bränsleslangen, motaloytableterna i tanken och teflonet i oljan, så bör jag enligt mina beräkningar kunna slå hastighetsrekord på Bonneville samtidigt som jag PRODUCERAR bensin!
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Funkar den ihop med motaloy, eller motarbetar de varandra?
Letar efter just en sådan här produkt.
Tillsammans med magneterna på bränsleslangen, motaloytableterna i tanken och teflonet i oljan, så bör jag enligt mina beräkningar kunna slå hastighetsrekord på Bonneville samtidigt som jag PRODUCERAR bensin!
Magneterna ska placeras på bensinkortet! Du kan sedan inte köpa
bensin= 0 iförbrukning 100% besparing:rolleyes:
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Funkar den ihop med motaloy, eller motarbetar de varandra?
Letar efter just en sådan här produkt.
Tillsammans med magneterna på bränsleslangen, motaloytableterna i tanken och teflonet i oljan, så bör jag enligt mina beräkningar kunna slå hastighetsrekord på Bonneville samtidigt som jag PRODUCERAR bensin!

Haha!:D

Det får mig att tänka på när jag som 15 årig blev lurad av den lokala biltillbehörsfirman att trimma min moppe, en Jawa 210 Automatic med Slick50 som man blandade i bensinen på 2-taktare. Det blev värre dimma än i Lützen 1632 och moppen gick inte ens en futtig kilometer snabbare. När jag klagade så förklarade de att det inte fungerar på automatmoppar.:D Jag åkte direkt hem och köpte en Honda MT5 och en 65cc cylinder istället.:tummenupp
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Haha!:D

Det får mig att tänka på när jag som 15 årig blev lurad.....

Kom också att tänka på den gamla goda tiden när man var 15. Jag och en kompis lurade i en tredje kille att den lokala moppehandlaren hade fått in kompressionspulver. Det var bara att hälla tanken så skulle moppen gå som ett spjut. Sagt och gjort, vi tre knallade in hos handlaren och kompisen frågade mannen bakom disken efter pulvret. Han förstod naturligtvis inte vad grabben snackade om. Han började förklara vad det var, men då pallade jag och den andra kompisen inte mer utan vi var tvugna att gå ut. Ett par minuter senare kom vår före detta kompis ut ur butiken, högröd i ansiktet och hoppade upp på moppen och försvann. Han pratade inte med oss på flera dar....
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
teknikens värld testade lite sådana prylar (magneter m.m.), dom fick en bränsleförbrukningsförändring som varierade +/- 2%, dvs det var väl ungefär det som var osäkerheten i deras mätningar.

När importören skulle förklara varför så började han yra om att man måste ha dom på i minst några tusen mil (stod det ingenting om i produktbladet) samt att 20% sänkning var vad hans kompis hade fått i någon obskyr gammal bmw.

Ni kan ju gissa deras slutomdöme.... hade det varit så här enkelt (magneter, "fläktar") kan man ge sig fan på att biltillverkarna hade gjort det sedan länge...

Edit: Ytterligare en grej att testa för lättlurade http://www.mec.as/?catid=1272 http://www.mec.as/default.asp?ItemID=1044&lang=sve
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Haha!:D

Det får mig att tänka på när jag som 15 årig blev lurad av den lokala biltillbehörsfirman att trimma min moppe, en Jawa 210 Automatic med Slick50 som man blandade i bensinen på 2-taktare. Det blev värre dimma än i Lützen 1632 och moppen gick inte ens en futtig kilometer snabbare. När jag klagade så förklarade de att det inte fungerar på automatmoppar.:D Jag åkte direkt hem och köpte en Honda MT5 och en 65cc cylinder istället.:tummenupp
Det där låter ungefär som "jag har en kompis som..."

Erkänn nu, det var du som blev blåst ;)
 

Gabor

Guest
Använts i flygmotorer i över 30 år ??? Jag har då fan inte sett någon de senaste 28 åren i alla fall. Å då har jag sysslat med både kolvmotorer och turbinmotorer.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Använts i flygmotorer i över 30 år ??? Jag har då fan inte sett någon de senaste 28 åren i alla fall. Å då har jag sysslat med både kolvmotorer och turbinmotorer.
Jo men det är ju en sådandär pryl som sänker hastigheten på insugsluften hos stridsflygplan så att den inte skall bli supersonisk...

Funkar perfekt för supersonisk luft är så vanligt i insug på bilar:rolleyes: ..
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Blanda gärna in RVS " Renovera medans du kör" gegga,slick 50,Motaloy,Fuelsaver samt Tornadoinsattsen så borde du ha mer effekt än vad du startade med samt mer soppa i tanken.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jo men det är ju en sådandär pryl som sänker hastigheten på insugsluften hos stridsflygplan så att den inte skall bli supersonisk...

Funkar perfekt för supersonisk luft är så vanligt i insug på bilar:rolleyes: ..

Fast det brukar ju vara en kona. Att framtvinga virvlar brukar vara big no-no i de flesta fluider: det brukar sluta med att när man väl lyckats med en smakligt rotationshastighet för en fluid/gashastighet så blir det flödesmässig katastrof i en annan.

I dieselmotorer med skålkolvar vill man ju ofta ha snurr in i förbränningsrummet vet jag, men det är nog enda exemplet jag stött på.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top