Kawwa skrev:
Vafaan, dom är ju ledade och viker undan så det skall väl inte behövas ?
nä, gör som Roller istället.. krasha

ta BORT DOM
Slipa pinnar gör att man har TRE punkter i backen istället 2, och jag kan ju säja att fästet på den 3:e i mitten INTE är mycket att hänga i julgranen.
Vad som händer när du slipar pinnar är att du lättar på marktrycket både från fram & bakdäcket.... gör en Roller så släpper däcken o man hamnar utanför banan... jag har själv gjort precis samma sak som Roller två gånger... så jag vet hur det går till
Jag har även fått en fotpinne avslagen pga den där jävla fegispinnen fjädrade ut i nåt litet hål i asfalten och fastnade....
Christier Miinin kör utan fotpinnarna i asfalten och gjorde nytt banrekord i år på Sviestad.... använd andra däck/teknik så behöver man inte... men jag har förstått att det är "posör" saker som gäller också....
Varför skrapar man i knät egentligen? jo för att veta hur långt till man kan luta... men det finns fler orsaker, när man ligger jääääävligt hårt ner och däck/däcken släpper så behövs det inte mycket kraft att få upp den igen, man trycker till för kung o fosterland utåt med knät så vips åker hojen upp på hjulen igen
jag har faktiskt provat det själv och det funkar, kom upp på hjulen igen, vingligt som fan men krashade inte
my 5 cents