Jag har en -90 GSXR 750, orginal, inga trimgrejer.
Den har gått hur bra som helst för mig i tre år men i början på sommaren så fick den problem på fulgas och högvarv.
På låga varv och mellanregistret och med max halv gas så går den bra men så fort man vrider i mer eller försöker varva ur den så upplever jag att den inte orkar. Men om man då håller full gas och den inte svarar, släpper ner gasen mot hälften eller under så ökar den i hastighet och varv igen.
Jag har fått en del tips på bränslefel eller vakkumfel och det är kollat.
Detta är nu gjort:
-bytt tändkablar och tändstift
-bytt luftfilter
-bytt bränslekran till en beg. från en mc-skrot
-tändsystemet uppmätt av MC-Teknik - inget fel.
-förgasarna urplockade och genom gångna av MC-Teknik - inget fel
Cykeln toppar nu max ca 170 och sen är det stopp
Vad göra? Var kan problemet ligga?
Mycket, MYCKET tacksam om det är nån som har en ide till lösning.
Den har gått hur bra som helst för mig i tre år men i början på sommaren så fick den problem på fulgas och högvarv.
På låga varv och mellanregistret och med max halv gas så går den bra men så fort man vrider i mer eller försöker varva ur den så upplever jag att den inte orkar. Men om man då håller full gas och den inte svarar, släpper ner gasen mot hälften eller under så ökar den i hastighet och varv igen.
Jag har fått en del tips på bränslefel eller vakkumfel och det är kollat.
Detta är nu gjort:
-bytt tändkablar och tändstift
-bytt luftfilter
-bytt bränslekran till en beg. från en mc-skrot
-tändsystemet uppmätt av MC-Teknik - inget fel.
-förgasarna urplockade och genom gångna av MC-Teknik - inget fel
Cykeln toppar nu max ca 170 och sen är det stopp
Vad göra? Var kan problemet ligga?
Mycket, MYCKET tacksam om det är nån som har en ide till lösning.