Fun-Bike i konkurs

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Förstår inte varför moppehjälmarna säljs styckvis medans hjälmar som Arai rx7 och HJC RPHA 10 säljs i ett större parti?

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tyvärr med dessa höga serviceavgifter så blir det inte så billigt alla gånger. Är med på ett utrop där serviceavgiften ligger på 12.500:- inklusive moms ? Reservationspriser också men kan säljas under reservationspris om säljaren godtar ett lägre bud efter avslutat auktion.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
OBS att det är "serviceavgift" på typ 500kr på tex en hjälm för en tusenlapp... (därav partier skulle jag tro).

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Förstår inte varför moppehjälmarna säljs styckvis medans hjälmar som Arai rx7 och HJC RPHA 10 säljs i ett större parti?
Nej, det är konstigt. Det är också lite konstigt att det finns handlare som har RPHA-10 i lager och som inte kommit sig för att rea ut denna grymma, men väldigt inaktuella hjälm. Är det 2 eller 3 år sen den slutade tillverkas?

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Hoj
Enfield India
Lite intressant affärsmodell där på PS Auctions. Reagerat över det tidigare.
Att priserna är ex. moms är i sig inget märkligt.
+slagavgift
+moms på slagavgiften
+frakt
+moms på frakten också antar jag

Fraktkostnaden måste man logga in för att se? Tack, men nej tack.

Units.se känns rakare och ärligare på något sätt: Moms tillkommer, inga slagavgifter.
Men det kanske betalar sämre till konkursboet kan man tänka.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
+slagavgift
+moms på slagavgiften
+frakt

Units.se känns rakare och ärligare på något sätt: Moms tillkommer, inga slagavgifter.
Det är väl en del av affärsidén, köparen ska missa det finstilta.
Och någon ska ju betala lön och omkostnader för auktionsfirman, men tydlighet och rimliga avgifter är ju alltid bra.
Jag förmodar att uppdragsgivaren också får betala vid försäljningen.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
+slagavgift
+moms på slagavgiften
+frakt

Håller med dig till fullo. Jag har varit med på några större partier och budat på Funbikes prylar. Blir överbjuden av en "gregmoto" där direkt. Det döljer sig förmodligen någon butik bakom det nicket. Har tex. bjudit över på "200-300 MC-kläder" och även "10 hyllsektioner Suzuki-delar". Bläääää

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Håller med dig till fullo. Jag har varit med på några större partier och budat på Funbikes prylar. Blir överbjuden av en "gregmoto" där direkt. Det döljer sig förmodligen någon butik bakom det nicket. Har tex. bjudit över på "200-300 MC-kläder" och även "10 hyllsektioner Suzuki-delar". Bläääää
https://www.gregmoto.se/ De dyker upp i diverse flöden. Är väl någon som tror sig kunna tjäna pengar på hojdelar. Lycka till!

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
https://www.gregmoto.se/ De dyker upp i diverse flöden. Är väl någon som tror sig kunna tjäna pengar på hojdelar. Lycka till!

De hostar sin server i Polen och har hitme.net.pl som DNS. Sajten hitme.pl där deras VPS finns hostad - är skriven enkom på Polska så man bör nog vara bevandrad i det polska språket för kunna göra några VPS beställningar.

Holm, Gregor Pawel (f 1982)
Styrelseledamot

Wybraniec, Kinga Agnieszka (f 1988)
Styrelsesuppleant

Bike4fun

Sporthojsnörd
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
R-hoj
Den här Gregor Pavel Holm sitter i styrelsen i ett flertal bolag varav inget verkar göra några vinster, snarare tvärtom. Han har även blivit åtalad i brottmål enligt MrKoll på nätet.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Den här Gregor Pavel Holm sitter i styrelsen i ett flertal bolag varav inget verkar göra några vinster, snarare tvärtom. Han har även blivit åtalad i brottmål enligt MrKoll på nätet.
OT: Att ha blivit åtalad är inget annat än att en åklagare gett tumme upp när polisen lämnat vidare en förundersökning. Åtalad är ej lika med dömd. Åtalet kan ha gällt alltifrån fortkörning som ej erkänts på plats till mord.

Flertalet åtalade för misshandel exempelvis har blivit friade efter att tingsrätt bedömt handlingen som nödvärn. Eller skadegörelse som bedömts som nöd.

Min poäng är att man inte ska dra för stora växlar på att någon blivit åtalad. Därmed inte sagt att Gregor kommer finnas oskyldig till brott.

Bike4fun

Sporthojsnörd
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
R-hoj
Jag vill inte påstå något med detta att han blivit åtalat. Det står förvisso att dom har fallit, men vad detta innebär vet jag ej. Kan ju vara vad som helst. När jag skall göra någon större affär så brukar jag googla på säljaren ifråga och det har ibland varit nyttigt att få lite fakta om vad säljaren är för en person. Har råkat ut för såväl sådana som varit dömda och omskrivna för diverse brott, men även sådana stollar som på sina Facebooksidor visat upp sig med vapen och även skrutit om vad dom varit dömda för. Helt ofattbart.... Dock har detta inget som helst att göra med Gregmoto och deras företrädare som jag hoppas alla förstår.
Tråden handlar trots allt om Fun-Bike och auktionen av MC-saker. Kan bara hålla med om att upplägget som PS-Auktoner har med sina avgifter och tillkommande moms på allt inte är särskilt smidigt. Finns nog säkert en och annan som kommer att bita sig i tummen efteråt när man ser vad slutsumman blev.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag vill inte påstå något med detta att han blivit åtalat. Det står förvisso att dom har fallit, men vad detta innebär vet jag ej. Kan ju vara vad som helst. När jag skall göra någon större affär så brukar jag googla på säljaren ifråga och det har ibland varit nyttigt att få lite fakta om vad säljaren är för en person. Har råkat ut för såväl sådana som varit dömda och omskrivna för diverse brott, men även sådana stollar som på sina Facebooksidor visat upp sig med vapen och även skrutit om vad dom varit dömda för. Helt ofattbart.... Dock har detta inget som helst att göra med Gregmoto och deras företrädare som jag hoppas alla förstår.
Tråden handlar trots allt om Fun-Bike och auktionen av MC-saker. Kan bara hålla med om att upplägget som PS-Auktoner har med sina avgifter och tillkommande moms på allt inte är särskilt smidigt. Finns nog säkert en och annan som kommer att bita sig i tummen efteråt när man ser vad slutsumman blev.
Mitt inlägg var inte menat som att bli personligt påhopp. Hoppas att det inte uppfattades som ett sånt.

I stort håller jag med dig.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Man får hoppas ingen biter sig i tummen. Men innan man lägger/spikar sitt bud får man totala slutkostnaden på budet med moms om man uppgivit privatperson när det läggs. Så det är lite svårt att missa faktiskt ?

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Enda gången jag tycker det är intressant med dessa auktioner är när jag har en polare i närheten som kan hämta upp det. Annars är ju serviceavgiften halvt ok men frakten är ju horribel. Minsta grej kostar hundralappar som ett vadderat kuvert löst för 25:-

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Enda gången jag tycker det är intressant med dessa auktioner är när jag har en polare i närheten som kan hämta upp det. Annars är ju serviceavgiften halvt ok men frakten är ju horribel. Minsta grej kostar hundralappar som ett vadderat kuvert löst för 25:-
Går att fynda men nog inte på den sajten kanske. Köpte på en annan sajt när "AliMoto" konkade brallorna på bilden för runt 450:- med frakt och utpriset på dom är/var 4K.

FB_IMG_1612020671207.jpg

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...