Fun Bike

yam660r

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2010
Hoj
X11 + XTZ660 + Dr350
Är alltid trevlig :)

Ids inte hålla på och krångla. Om jag kan hjälpa nån att inte handla hoj av en oseriös firma är det värt 400 spänn.

Den går fint förresten, alltid nått :D

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Är alltid trevlig :)

Ids inte hålla på och krångla. Om jag kan hjälpa nån att inte handla hoj av en oseriös firma är det värt 400 spänn.

Den går fint förresten, alltid nått :D
Lite si och så med min läskunnighet idag upptäckte jag nyss. Jag blandade tydligen ihop dig och TS.
Oaktat det och beloppet så gäller mitt råd även TS.

Not sent from an I-Thing!

Chrisse6

Medlem
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Ducati
En handpenningen är inte bindande, så tillvida företaget inte haft utlägg för den tilltänkta affären. Lite enkelt förklarat.
Så är det en begad hoj dom har haft ståendes i butiken så är det bara kräva att handpenningen skall betalas tillbaka utan omsvep. Nekar dom så faller dom hos KO.

/ C

Åsa P

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2016
Hoj
Yamaha xv 1100 virago -95
Har varit i kontakt med KO och jag ska göra så som RymdeBörje föreslog.

Har hittat flera forum där FunBike inte beter sig som en bra försäljare.

yam660r

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2010
Hoj
X11 + XTZ660 + Dr350

Bra där :tummenupp

Tjoa till när allt är klart, kan jag skicka trådlänken till dom via våran lilla konversation :hihi

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Funbike har idag fredag 12:12 lagt ut en Kawasaki ZR-7 på blocket till försäljning, en -00 precis som den TS var intresserad av.
Något har hänt, frågan är hur dem löste handpenningen ?

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Som motpol till en tråkig affär (eller snarare till en utebliven affär?) så vill jag gärna påpeka att Funbike har gjort extremt mycket bra saker också, där servicen har varit så outstanding så man nästan fått dåligt samvete. Tråkigt att det inte verkar ha blivit så denna gång.

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Jag har aldrig haft några problem med Funbike. Jag beställde en ciggkontakt för några veckor som inte har kommit, dock så upplyste säljaren mig om att den var slut hos Duells så det får ta sin tid.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Köp från en annan firma och berätta för den nya firman vad Funbike utsatte dig för och att du startade en tråd om det på ett internetforum:tummenupp
Du kommer då att bli behandlad bra!
Ingen vill ha dålig kritik, och jag vet att Funbike kan vara riktigt kassa ibland.
Det är ingen rolig butik att gå in i längre, glädjen har på något sätt försvunnit, det finns väldigt få MC-firmor som är "roliga" att gå in i nuförtiden. För typ 10 år sedan så älskade jag att gå in i Stockholm MC-Varuhus, AVA MC och Lelles MC, nu går jag bara dit om jag "måste" köpa något. Troligtvis så kommer jag att behöva gå in i MC-varuhuset när nya Honda Monkey kommer, men det är ingen upplevelse jag ser fram emot.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Köp från en annan firma och berätta för den nya firman vad Funbike utsatte dig för och att du startade en tråd om det på ett internetforum:tummenupp
Du kommer då att bli behandlad bra!
Ingen vill ha dålig kritik, och jag vet att Funbike kan vara riktigt kassa ibland.
Det är ingen rolig butik att gå in i längre, glädjen har på något sätt försvunnit, det finns väldigt få MC-firmor som är "roliga" att gå in i nuförtiden. För typ 10 år sedan så älskade jag att gå in i Stockholm MC-Varuhus, AVA MC och Lelles MC, nu går jag bara dit om jag "måste" köpa något. Troligtvis så kommer jag att behöva gå in i MC-varuhuset när nya Honda Monkey kommer, men det är ingen upplevelse jag ser fram emot.

Eftersom TS tycks ha löst problemet med Funbike så vill jag säga till dig 2 Wheeldrive, lev som du lär.

Lever själv som du lär och skulle gladeligen köra 30 mil enkel resa för en mc affär just för att inte gynna någon som jag avskyr.

Det ska vara kul att köpa hoj, eller vad tycker du ?

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia

Lite nyfiken på om/hur du löste problemet med Funbike ?
Informationen kan komma till nytta för andra framöver, inte bara angående Funbike utan i största allmänhet.

Tacksamt om du vill svara här i tråden. Mvh CBR1

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Som motpol till en tråkig affär (eller snarare till en utebliven affär?) så vill jag gärna påpeka att Funbike har gjort extremt mycket bra saker också, där servicen har varit så outstanding så man nästan fått dåligt samvete. Tråkigt att det inte verkar ha blivit så denna gång.

Så är det säkerligen.
Tyvärr är det väl alltid så att bajs luktar mer än rosor.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
En gång ingen gång osv osv. Yada-Yada.
Det finns ju förvisso grader i hur rätt kunden alltid har men är inte branchen lite för liten för mindre bra exempel? Hoppas de tar sig i kragen

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
En nöjd kund berättar för en person. En missnöjd skapar en tråd på ett forum.

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Lite märkligt är det.. Verkar vara en hel del som fått problem med just fördröjning av rutinen kring ägarbytet. Jag skriver rutinen, för hos en seriös firma är rutinen att man gör ägarbytet direkt på datorn med kunden framför sig!
Denna firma verkar ha satt i system att göra detta moment lite hip som hap när det passar. Vad de sen har för vinning själva av detta har jag inte lyckats fundera ut..
Min bästa vän köpte en ny ZZR1400 Performance där för nåt år sedan. 2 veckor efter köpet upptäckte han att han fortfarande inte stod som ägare!!
När historier går från mun till mun kan det lätt bli en höna av en fjäder. Men man kan ju undra vad de håller på med!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år