Funderar på att köpa en cbr 929

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Haha, rolig fight det blev.

GixxerTina driver ju såklart med er, hon är ett troll.

(Är hon inte det är hon slut i huvet och borde bannas)

:rolleyes:

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Jag tycker att 929:an är en fin hoj, kanske lite slätstruken, förutom bromsarna, som Teo sa, är Jävligt bra. Hur GIxxTina kan ens jämföra den med zx9 övergår mitt föstånd:va den är ju en kloss i jämförelse...det enda som är bättre är väl komforten i så fall.

Nej, leta upp en fin 929:a, jag tror inte du blir missnöjd.

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Och Honda har inga brister???!!!!:rolleyes:

Effekt m.m spelar roll om man kör sporthoj , jag vet inte vad ni andra tycker men själv vill jag ha mycket hk i motorn.

Har jag sagt att dom inte har brister?
Jag har sagt att Honda har bättre kvalitét... inget annat!
Allt går förr eller senare sönder.

Jaha men är det allt då menar du?
Jag vill också ha mycket effekt i min sporthoj så jag åker på min CBR1000-04
Nu kommer du säga att du har mer effekt i din Suzuki, men det är feeeeel!:D

Men trådstartaren sa aldrig att hon ville ha den hoj som hade mest effekt utan hade fasnat för en 929 och undrade om brister och annat..
Det innebär ju inte att en hoj som inte har mest effekt är fel för just henne!

Raksträckor och fart är viktigt se bara på motogp.

Vem kommer inte ihåg när Stoner passerar Rossi på raksträckorna ,Ducatin gick ju som ett skållat bi. Ett år senare fick ju Yamaha fart på kärran och kunde hålla jämna steg. Då vann ju Rossi igen.

Rossi var snabbare i kurvorna men vann gjorde han inte det året ducatin var snabbare på rakan.

Kurvor betyder inte allt

Tur att det finns något att ta fasta på när man inte kan svänga!

Last edited:

Kneedrag

Guest
929 dög inte för mig

För några år sen gick man och sukta efter en 929:a. Den såg ju bra ut. Fick chans att provköra 929:a . Sicken sömnpiller, den jag körde var så slö, tråkig saknade karaktär. Ha begäret försvann efter 30 min för mig. Glad jag köpte en gsxr 1000 01 istället.

Tycker trådskaparen ska provköra många hojar och inte lyssna på Hondafanatiker eller några andra heller. Man har inte samma smak och att jag upplevde hojen som tråkig och karaktärlös betyder inte att näste person gör det. Olika smak och uppfattningar helt enkelt.

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
RD 350
Nu vill jag inte vara en manschauvinistisk gris men vem lyssnar på en kvinna som talar om hojar? Väldigt få vågar jag påstå.
Stressa ner, det är knappast så att trådskaparen blir helt avskräkt för att en person tycker att det är en måttlig hoj.

Har man varit o kört bana då vet man ju att tjejer är jävligt snabba o det är bara o acceptera att man inte hänger med :yoparty

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
För några år sen gick man och sukta efter en 929:a. Den såg ju bra ut. Fick chans att provköra 929:a . Sicken sömnpiller, den jag körde var så slö, tråkig saknade karaktär. Ha begäret försvann efter 30 min för mig. Glad jag köpte en gsxr 1000 01 istället.

Tycker trådskaparen ska provköra många hojar och inte lyssna på Hondafanatiker eller några andra heller. Man har inte samma smak och att jag upplevde hojen som tråkig och karaktärlös betyder inte att näste person gör det. Olika smak och uppfattningar helt enkelt.

:tummenupp
Vilket fint inlägg.

Scinner

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Hoj
Blade -98
[OT] "Den där" GixxerTina verkar va nåt att sätta tänderna i :D Verkar köra hoj som värsta sporthojsfantomen. Verkar tugga MotoGP snacket som en hel karl. Verkar helt enkelt va grym inom de flesta områden. Som ni ser återkommer "verkar" väldigt många gånger då ja endast skriver i spekulativt syfte. Tycker det är märkligt att man inte hört mer om en så pass bra kvinnlig förare, ja menar det brukar ju inte gå killarna obemärkt förbi när en brud sticker ut nosen genom att va något av ett "Ess" på hojen. Hon powerwheelar sig till o me ut ur kurvorna och det kan väl inte vara allt för vanligt av en kvinnlig förare? Skulle va kul att se henne köra ett par varv.

You go girl!! :banana
[/OT]

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
[OT] "Den där" GixxerTina verkar va nåt att sätta tänderna i :D Verkar köra hoj som värsta sporthojsfantomen. Verkar tugga MotoGP snacket som en hel karl. Verkar helt enkelt va grym inom de flesta områden. Som ni ser återkommer "verkar" väldigt många gånger då ja endast skriver i spekulativt syfte. Tycker det är märkligt att man inte hört mer om en så pass bra kvinnlig förare, ja menar det brukar ju inte gå killarna obemärkt förbi när en brud sticker ut nosen genom att va något av ett "Ess" på hojen. Hon powerwheelar sig till o me ut ur kurvorna och det kan väl inte vara allt för vanligt av en kvinnlig förare? Skulle va kul att se henne köra ett par varv.

You go girl!! :banana
[/OT]

:tummenupp

Kneedrag

Guest
Bara för att din kille kör susuki så är den bäst?? Vissa killar gillar feta brudar med.. hatar dom smala.. Jag har kört många hojar.. Man ska inte alltid favorisera en gren. Just till vanlig gata räcker mindra än 100 hk gott o väl, då det är kurvtagning som gäller.Bara gasa på raksträckor är för nybörjare, kan alla göra:D .. Har själv kört honda ( cbr 900 98) Och den räckte till o blev över för gata.. Ska du vara snabbast på anderstorprakan då gäller annat..
Tänk då att 125cc( dom bästa) kör på 1.42.. Hur många HK har dom då:hördu

:7peta Varför blandar du in min kille i detta? , jag kör hoj själv

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
oavsett om man kan köra fort som satan rakt fram eller i kurvorna spelar väl ingen roll på gatan..

sen är det väl viktigt vad man vill ha för Hk-antal etc.. men det viktigaste är väl att man trivs med hojen själv.. men köper den inte till någon annan än sig själv...

min åsikt: på gata duger den utmärkt, bana tycker ja att den är lite trögstyrd och motorkåpor och plastkåpor tar i.. thats it..

näfan... en kalashoj för gata..

mvh robban

DanSund

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
ZX10R
Jag gillade nog 929 som jag hade tidigare. Bytte från en gixxer 750 -97 och jämfört me den så var 929 en mycket bättre cykel. Lättkörd, lätt svängd (jämfört me gixxern) en motor som drog jämt och fint hela vägen från botten. En polare hade en R1 -00 och inte vet jag om det märktes någon skillnad i prestande jämfört me den, och ser man på "kvalitetskänslan" på reglage och annat så var Hondan långa vägar bättre. Prövade aldrig en gixxer från samma årgång medans jag hade Hondan så jag kan inte säga nåt i jämförelse med dem.

Så inte är 929 en dålig hoj, jag drevade ner min en kugg fram efter första sommaren å de gjorde hojen mycket roligare!

Det som gör att många kanske tycker att Hondan är tråkig och karaktärlös är kanske att motorn drar så jämt, ingen ketshupeffekt att tala om.

Efter 929 köpte jag en zx10r, och det är klart jämfört me den så kändes 929 lite som en volvo kombi (lika mycket packutrymme som en volvo oxå nästan). Men om man jämför med kawan så känns även en K1:a (har prövat nu när jag har kawan) och en R1:a -00 trötta.

Sören

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB 750 -74, Honda CB 1100 F -83 med flera
Tänk då att 125cc (dom bästa) kör på 1.42.. Hur många HK har dom då:hördu

Helt rätt, massor med HKR är inte allt!
Har sett 2 duktiga förare på literhojar bli frånåkta på bana av 125:a. För varje varv som gick, ökade 125:an avståndet till literhojarna.
Har en polare som kör Classic Racing med Honda 350, även han hänger av en del literhojar och andra moderna rejshojar.
Men det är klart, han kör ju en trimmad Honda :hihi

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Honda har alltid varit ett säkert kort. Mindre hk/liter - oftast mer hållbar motor.

Nyheter
Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad