Funderar på att lägga av efter bara en säsong...

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Jag förstår precis vad du menar, det du saknar är nog ett liv utan krav, själv har man plötsligt fru och barn, ett "riktigt" hem och allt möjligt att tänka...

Själv, när man var ensam så hade man all tid i världen, man tänkte inte så mycket på ekonomi och vardagsproblem, allt var bara kul och spännande...

Så var det för mig, och jag känner igen mig i din beskrivning.
 

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
rfb skrev:
2368546 Jag förstår precis vad du menar, det du saknar är nog ett liv utan krav, själv har man plötsligt fru och barn, ett "riktigt" hem och allt möjligt att tänka...

Själv, när man var ensam så hade man all tid i världen, man tänkte inte så mycket på ekonomi och vardagsproblem, allt var bara kul och spännande...

Så var det för mig, och jag känner igen mig i din beskrivning.

Fan, helt rätt. Känner några killar som inte (längre) ha fru/barn hemma och jag vill inte byta liv med dem, men jag har en känsla av "fuck, is this it?"

P
 

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Ort
SKÅNE
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
Du...:tummenupp
Ja, jag är en "återfallsknutte" som ha köpt en ny CBR1000RR och all personligutrustning. Hade en GSX1100 på 80 talet och åkte varje dag.
Funderar jag på att sälja hela paketet efter bara tre månader.:va

Jag...:tummenupp
Ja, jag är en "återfallsknutte" som ha köpt en ny CBR1000RR och all personligutrustning. Hade en XJ-600 på 80 talet och åkte varje dag.
Detta var ett av dom bästa beslut jag tagit sedan 80-talet.:D

Vi är nog av samma skrot - Snobbar som jobbar mm.
Min lilla filosofi för oss återfallsknuttar...

Ha ett klart mål varje gång du tar ut lilla bettan typ...
Kan jag åka på bakan?
"Pilla" med fjädringen.
Åker jag bättre på bakan nu...
Hur f-n var det nu man skulle svänga, motstyrning??? :va smc nästa vår.
Bakan, nu j-vlar....
Hur fort kan jag ta Bettan 0-100-200-250-max
Bakan, f-n jag e' kung minst... flera... meter :yoparty

Nu börjar självförtroendet komma dags för steg 2.
Onsdagsträffar, kolla läget dom är f-n inte så farliga som dom ser ut.
Onsdagsträffar i sälskap... altså med likasinnade, ej 15 åriga flickor i grupp
:tuttar f-n

"fuck, is this it?" Nepp...

Man kanske kan klämma in sig på banan i år ändå ?
Gå med i lokala klubben o busa lite.
Hotta upp Bettan med lite nytt vrååål mm.

Säg efter mig...
Jag är återfallsknutte jag är stolt o jag har råd.
Jag är återfallsknutte jag är stolt o jag har råd.
Jag är återfallsknutte jag är stolt o jag har råd.
:pannkyss

Lullande på 6'e ölen mm, men jag hoppas du fattar vad jag menar :tummenupp
 

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Järfälla
Hoj
Kawasaki zx10r 04
Jag är nere i en svacka nu känner jag... men jag vet att om jag håller ut ett tag så kommer kurvorna och känslan sitta där igen sen åker man runt med ett fett flin bakom visiret. Ungefär som första rundan på våren! :yoparty
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Är knappast kul å lägga ner pengar på trimprylar om hojen blir slöare... Likaså är det inte roligt att jobba å slita dag in å dag ut om huset blir risigare å bilen rostigare å käringen äldre osv... Kör på bana å förbättra din körning från varv till varv eller åk på bakhjulet längre å längre. Står man å stampar på samma punkt så blir det inte roligt i längden... Men som sagt köp rätt hoj för din körning...
 

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
BigPhil skrev:
2368625 Fan, helt rätt. Känner några killar som inte (längre) ha fru/barn hemma och jag vill inte byta liv med dem, men jag har en känsla av "fuck, is this it?"

P

Nu blir man djup, men kul att andra känner som en själv.

Jag försöker att "glömma" hojen i vardagen, inte som förut, att hela tiden tänka på hojen, att köra och köpa hojprylar för alla stålar, att inte åka in på Ava MC varje dag på väg hem från jobbet och köpa eller sukta...men jag planerar in körningar i god tid, skriver det i kalendern hemma så alla vet att jag är borta den tiden, och har alltid ett mål med åkningen, sällan jag hinner ut och bar busa...

Men men, det känns som att man kanske får tid lite senare i livet...nu är det så mycket annat, man inte vill inte, ens barns uppväxt och allt sånt...

Jaja, men behåll hojen, det ska jag göra, det känns bättre än att sukta efter den, jag vet, har varit utan i 2 år...HATAR att se när andra åker och man själv inte har hoj...lycka till!
 

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Lerum
Hoj
PW50
sandstream skrev:
2365617 Att köra själv är som att onanera = trevligt men inte samma sak som...
Att köra i grupp är som att ha samlag = fan så mycket roligare.

Om du inte gillar samlag föreslår jag den bästa typen av onani = banåkning :tummenupp

Analogt med ditt resonemang så borde väl banåkning närmast liknas vid att runka bulle...
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Tja Phil
Jag tycker ärligt talat att det är skönast att köra själv. Man slipper dividera om vart man ska åka..man slipper folk som "ska bara tanka" hela tiden och man bestämmer tempo själv. OCH man kan vara spontan.

Se till att få en halvdag att sticka iväg på egen hand. Att sitta o skava fram o tillbaka till jobbet är trist, likadant att ha känslan av att ngn ( fru & barn) väntar på en och bara vill att man ska komma hem o diska , städa, byta blöjor etc.

Jag har småbarn, jag åker inte jättemkt numera, men jag ser till att komma iväg ibland, fri från 'måsten' och väntande familj.

/ Micke
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top