Simba skrev:måste ställa om fjädring, jag väger mer än Maria som var den tidigare ägaren.
Säkert att du når ner till marken vid rödljusena då?
Simba skrev:måste ställa om fjädring, jag väger mer än Maria som var den tidigare ägaren.
Penguin skrev:2265956Säkert att du når ner till marken vid rödljusena då?
Simba skrev:2267291Jo en sak till den är sänkt i gaffelkronorna så det måste jag oxå rätta tll, har dock inget depåställ för att hissa i gaffelkronan. Når jag ner till marken, Maria gjorde det och hon är 156 lång.
929 bladen som jag köpte ny och ägde i två år såldes 2002 av kostnadsskäl, annars var det en häftig hoj, men pga rad4a motor har den mindre karaktär än en twin. Jag bänkade den en gång och fick då 120 HK på slangen och kanske är lite mer än vad Millen har, men det är gott om kraft i den med!
Jag måste byta packboxar i framgaffeln ena benet svettas lite, finns det någon som är duktig på sånt och kan assistera eller vart lämnar man in utan att bli ruinerad?
Simba skrev:2267291Jo en sak till den är sänkt i gaffelkronorna så det måste jag oxå rätta tll, har dock inget depåställ för att hissa i gaffelkronan. Når jag ner till marken, Maria gjorde det och hon är 156 lång.
...................
Jag måste byta packboxar i framgaffeln ena benet svettas lite, finns det någon som är duktig på sånt och kan assistera eller vart lämnar man in utan att bli ruinerad?
Pertan skrev:2282367Simba köpte du hojen av Maria i Enköping?
Vet att firman sänkte hojen åt henne, kolla vad de gjorde så du får tillbaka hojen i standard läge.
Grattis till en väldigt snygg hoj!
Hm.. hette den förra ägaren Maria och var 3 äpplen hög?Simba skrev:2255418Sådär ja, nu är saken klar, kontrakt är skrivet, handpenning erlagd och affären slutförs i veckan som kommer!
Det blev en Aprilia RSV Mille 02a uttagen 03!
Tack alla som bidragit med tips och råd samt uppmuntran!
Jaha, se där jaSimba skrev:2265878Nu blir det till att plugga manualen så man kan lära sig displayen och eventuella andra funktioner, måste ställa om fjädring, jag väger mer än Maria som var den tidigare ägaren.
TinaTjejen skrev:2284392Hm.. hette den förra ägaren Maria och var 3 äpplen hög?
Jaha, se där ja
Det blir kanske lite pill med fjärdingen då den är aningens sänkt också?
Hojsingen hittade vi, (jag och Maria), på FunBike i V-ås
EDIT: Stödet är kapat en bit också, så du kanske ska handla ett nytt sånt innan du lämnar tillbaka depåstödet
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |