Funderar på hojbyte

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Penguin skrev:
2265956 Säkert att du når ner till marken vid rödljusena då? :hihi

Jo en sak till den är sänkt i gaffelkronorna så det måste jag oxå rätta tll, har dock inget depåställ för att hissa i gaffelkronan. Når jag ner till marken, Maria gjorde det och hon är 156 lång. :)

929 bladen som jag köpte ny och ägde i två år såldes 2002 av kostnadsskäl, annars var det en häftig hoj, men pga rad4a motor har den mindre karaktär än en twin. Jag bänkade den en gång och fick då 120 HK på slangen och kanske är lite mer än vad Millen har, men det är gott om kraft i den med!

Jag måste byta packboxar i framgaffeln ena benet svettas lite, finns det någon som är duktig på sånt och kan assistera eller vart lämnar man in utan att bli ruinerad?

Last edited:

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Simba skrev:
2267291 Jo en sak till den är sänkt i gaffelkronorna så det måste jag oxå rätta tll, har dock inget depåställ för att hissa i gaffelkronan. Når jag ner till marken, Maria gjorde det och hon är 156 lång. :)

929 bladen som jag köpte ny och ägde i två år såldes 2002 av kostnadsskäl, annars var det en häftig hoj, men pga rad4a motor har den mindre karaktär än en twin. Jag bänkade den en gång och fick då 120 HK på slangen och kanske är lite mer än vad Millen har, men det är gott om kraft i den med!

Jag måste byta packboxar i framgaffeln ena benet svettas lite, finns det någon som är duktig på sånt och kan assistera eller vart lämnar man in utan att bli ruinerad?

Gaffelkronehissningen gör du samtidigt som du byter packboxar. Jag lämnade faktiskt in min Ducce på Lelles i Muppsala och Per gjorde ett strålande jobb. Köpte faktiskt inte ens originalpackboxar och stoppade i (sitter ju Hondagafflar på Duccen). :hihi

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Simba köpte du hojen av Maria i Enköping?

Vet att firman sänkte hojen åt henne, kolla vad de gjorde så du får tillbaka hojen i standard läge.

Grattis till en väldigt snygg hoj!

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Simba skrev:
2267291 Jo en sak till den är sänkt i gaffelkronorna så det måste jag oxå rätta tll, har dock inget depåställ för att hissa i gaffelkronan. Når jag ner till marken, Maria gjorde det och hon är 156 lång. :)

...................

Jag köpte ett depåstöd för gaffelkronan idag faktiskt (ehh, igår tisdag alltså), kostade en slant men det var ruggigt smidigt när jag gav mig på att byta packboxar på min ikväll. Första gången och jag tror det gick vägen, hände inget på dom 900metrarna jag hade hem iaf :tomten

Stödet kan jag tänka mig att "hyra" ut :D

edit: grattis till hojen btw! ser ruskigt rolig ut!

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Pertan skrev:
2282367 Simba köpte du hojen av Maria i Enköping?

Vet att firman sänkte hojen åt henne, kolla vad de gjorde så du får tillbaka hojen i standard läge.

Grattis till en väldigt snygg hoj!

Ja, det stämmer, hojen är sänkt i gaffelkronorna sen skall jag komprimera fjädern bak något så åker den upp lite där med. Alla andra inställningar på fjädringen har jag nu återställt till orginalinställningar vilket borde passa mig som väger ca 70kg. Jag är toknöjd med hojen, särskilt efter två dagar på Rörken, den svänger riktigt fint! Fotot är taget av Jezqio, tackar för bilden!

Bifogat

• IMG_2670_800_500.jpg
    IMG_2670_800_500.jpg
    81.7 KB · Visningar: 41
Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Simba skrev:
2255418 Sådär ja, nu är saken klar, kontrakt är skrivet, handpenning erlagd och affären slutförs i veckan som kommer! :tomten

Det blev en Aprilia RSV Mille 02a uttagen 03! :banana

Tack alla som bidragit med tips och råd samt uppmuntran! :tummenupp
Hm.. hette den förra ägaren Maria och var 3 äpplen hög?

Simba skrev:
2265878 Nu blir det till att plugga manualen så man kan lära sig displayen och eventuella andra funktioner, måste ställa om fjädring, jag väger mer än Maria som var den tidigare ägaren.
Jaha, se där ja :D
Det blir kanske lite pill med fjärdingen då den är aningens sänkt också?
Hojsingen hittade vi, (jag och Maria), på FunBike i V-ås, ikullkörd, skrapad och eländig. Jag har kört med förra ägaren lite när han hade den också :D
Du blir 3:dje ägaren på 2år nu som jag kommer se sitta på den :)
Den verkar gilla Mälardalen den där pjäsen :tummenupp

EDIT: Stödet är kapat en bit också, så du kanske ska handla ett nytt sånt innan du lämnar tillbaka depåstödet :hihi

Last edited:

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
TinaTjejen skrev:
2284392 Hm.. hette den förra ägaren Maria och var 3 äpplen hög?

Jaha, se där ja :D
Det blir kanske lite pill med fjärdingen då den är aningens sänkt också?
Hojsingen hittade vi, (jag och Maria), på FunBike i V-ås

EDIT: Stödet är kapat en bit också, så du kanske ska handla ett nytt sånt innan du lämnar tillbaka depåstödet :hihi

Du har helt Rätt TinaTjejen! det är just den hojen jag köpt. Skall kolla upp det där med stödet. och är det kapat så har de svetsat på en fot på den, och då får jag problem när jag hissar upp gaffelbena i kronorna. Hojen är i prima skick och väldigt rolig att köra, jag hoppas kunna ha den kvar ett tag. :banana

Soliga hälsningar från Simba på semester. (Tyvärr utan hojen dock... :( ), längtar hem när jag tänker på det...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...