Funderar på hojbyte

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
ReDan skrev:
2249984 Jag hänger gärna på o ser om vi kan slå våra huvuden ihop i denna viktiga (innom världspolitiken) fråga!
:fyllisar
Ja ju fler desto bättre! :fyllisar :fyllisar :fyllisar

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Taz skrev:
Jag har själv ägt en stor bunt hojar sen -99 och hittat saker jag älskat med dem men alltid saknat något... jag börjar inse att jag inte hittar allt jag vill ha i en och samma hoj. Det enda som genomsyrar min ägandelista är att jag aldrig ägt en fyrcylindrig hoj... Det är kanske där svaret ligger...?

//D
Prexis! Om du hade köpt en fyrcylindrig hoj så kanske du inte behövt byta så ofta :rofl

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Finns den någon Honda SP1 i Uppsala?

Är det någon här som känner någon som har en Honda VTR 1000 SP1 i Uppsala?

Jag är oxå intresserad av Aprillia RSV Mille och då en 2001, alt 2002 årsmodell men jag avvaktar svar från försäkringsbolagen, de premier jag fått hittils gör att detta alternativ faller bort.

Ducati 996 vore kanske inte helt fel, men med det valet måste jag sätta mig ner och räkna på försäkringskostnad, värdeminskning samt servicekostnader. Detta förutsatt att man kan hitta ett lämpligt objekt till rätt pris.

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Folksam erbjuder mig halvförsäkring, helår för 8400 på en Aprillia RSV Mille 2002a, den är med i matchen! Tack TAZ för att du stod på dig om att jag borde kolla försäkringen på Aprillian igen! :)

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Nu är det nära....

Ja nu är det så nära att det bränns! Om allt går väl står det en Aprilia i mitt garage i nästa vecka! :banana Avgörandet kommer i kväll när kontraktet skall skrivas. :)

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Simba skrev:
2253941 Ja nu är det så nära att det bränns! Om allt går väl står det en Aprilia i mitt garage i nästa vecka! :banana Avgörandet kommer i kväll när kontraktet skall skrivas. :)

hehe, härligt och grattis : )

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
70.000 pap
Vibrationer
Inte en dussin hoj
Bra på Rörken
Sporty
Sexy

denne hoj du söker med allt detta finnas på www.galnedansken.com

Nb. Och för 70.000 pap får du den och 1 öl.. :)
Nb 2. Vi kan arrangera detta ReDan i helgen :) Öhh Ok Redan i morgon...

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Sökandet är över!

Sådär ja, nu är saken klar, kontrakt är skrivet, handpenning erlagd och affären slutförs i veckan som kommer! :tomten

Det blev en Aprilia RSV Mille 02a uttagen 03! :banana

Tack alla som bidragit med tips och råd samt uppmuntran! :tummenupp

Bifogat

• ApriliaRSVMille02.jpg
    ApriliaRSVMille02.jpg
    33.1 KB · Visningar: 53

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Coolt Simba! Jag och Robbi pratade om just hur bra RSV Millen var under en spårvagnstur i Göteborg i våras. Han lyckades få mig att få den som en liten favorit under mitt sökande efter en ny hoj. Tyvär så har jag inte provkört den än.

Skall jag oxo köpa en eller vill du vara ensam ett tag? :hihi

Grattis!

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
JoS skrev:
2255477 Coolt Simba! Jag och Robbi pratade om just hur bra RSV Millen var under en spårvagnstur i Göteborg i våras. Han lyckades få mig att få den som en liten favorit under mitt sökande efter en ny hoj. Tyvär så har jag inte provkört den än.

Skall jag oxo köpa en eller vill du vara ensam ett tag? :hihi

Grattis!

Jag var inte ensam särskilt länge med min R1100S, Stockholmarna hittade rätt snabbt till Rörken.

Aprilian är så :drool kool att det gör inget om det är fler som har en! Man sitter tokfint för att vara en sporthoj! :) Ja Robbi har även varit med och påverkat mig i detta val, men mycket stöd finns att hämta i alla test som gjorts i tidningar genom åren.

Taz skrev:
2255498 Välkommen in i träsket... Muohahahahaha :cdevil :cdevil :cdevil

Magnifik moppe... :tummenupp

//D

Tack Taz! Utan ditt uppmaning om att kolla premien igen nu i år hade jag inte suttit här med mitt leende! :)

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Hemma hel och utan böter!

Millen har kommit hem och jag är helt klart kär! :banana Vilken karaktär och snacka om att hojen skottar på! Jag har inte varvat så väldigt men gissningsvis runt 7-8000 varv har det varit som mest skulle jag tro.

Polisen stoppade mig på 55an, jag var på väg hem MC-polisen låg efter mig, jag håller 90 enl skyltarna och vinkas efter ett tag till kanten, får visa körkort och får frågan om hojen står på frugan. Nej jag har just köpt den och då påpekas det att hojen är avställd, jag svarar att det ordnar sig i samband med ägarbytet för jag har kryssat i att hojen skall ställas på! Nu blir det till att plugga manualen så man kan lära sig displayen och eventuella andra funktioner, måste ställa om fjädring, jag väger mer än Maria som var den tidigare ägaren.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...