Really? Har inte läst på något utom just Crafars bok men någon skillnad borde det ju ändå göra? Man förflyttar ju tyngdpunkten, typ som att sätta sig längre bak på sadeln... Sen låter det konstigt att världseliten gör något för att de ska se snyggt ut under race
Man blockerar de som försöker klämma sig om på innern, sedan går man ut och tar en snabb och fin linje genom kurvan. Om man inte blockerar så kan någon galning smita in och bromsa som ett mongo, och sno linjen genom kurvan så man måste gå brett istället för den goa snabba linjen.
Men även när de vet att ingen ligger nära bakom (så som det ofta ser ut i MotoGP, tyvärr) så åker de på samma sätt, då borde det ju vara onödigt och ta längre tid.
"Here's the surprise: When asked - as usual - at the pre-race press conference at the Sachsenring why he takes his foot off the peg - Rossi gave his standard answer, that he didn't know, but that it felt a natural thing to do, and it felt like it helped him brake. But he also revealed a fascinating detail: When he and Jeremy Burgess look at the data, and compare the corners where he does his signature leg wave with the same corner when he leaves his foot on the peg, there is no difference at all. The data shows exactly the same braking time and force, the same weight distribution, no difference whatsoever."
Skulle inte benet kunna vara för att de kör på gränsen av sin förmåga och att det är en ren reflex? Ungefär som en nybörjare och mindre erfarna reser hojen och kör rakt ut i en kurva när de blir rädda. Något även drabbar erfarna överlevnadsreflexerna tar överhand.
Tveksam till det. Dels kastar de inte bara ut benet utan det sker rätt mjukt, dels är detta inget man ser bland mindre erfarna förare.Skulle inte benet kunna vara för att de kör på gränsen av sin förmåga och att det är en ren reflex? Ungefär som en nybörjare och mindre erfarna reser hojen och kör rakt ut i en kurva när de blir rädda. Något även drabbar erfarna överlevnadsreflexerna tar överhand.
3. Ingen, inte ens Rossi vet varför, jag tror han halkade av pinnen en gång och råkade få en riktigt bra tid det varvet och sen har det bara rullat på. Att alla andra gör det är för att han gör det. . . .
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |