bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nu har jag testat att förgasarna i hojen och synkat dom. Den svarar ordentligt bättre på gasen nu men det finns en lite "tvekan" på att få upp varven om man gasar fullt från tomgång men inte som tidigare då den motade. Fattar jag rätt då jag läser i handboken då det gäller justeringen av pilotskruvarna att man skall justera ner tomgången så lågt man kan och sen justera skruvarna till man når högsta varvtalet på motorn? Tycker att det knappt ger någon märkbar skillnad då man justerar dessa skruvar, lite händer men inte mycket.
Kan nog nu misstänka att nåt snäpp större munstycken skulle vara bra, utan att veta kan jag nog misstänka att detta kan vara en följd av det nya öppnare avgassystemet men nu går i alla fall hojen betydligt bättre har dock inte testkört utan måste få skruvat ihop den men det vara så jäkla varmt runt motorn efter synkningen att få dit skruvarna till vakuumhålen i toppen och övre motorfästet.
Kan nog nu misstänka att nåt snäpp större munstycken skulle vara bra, utan att veta kan jag nog misstänka att detta kan vara en följd av det nya öppnare avgassystemet men nu går i alla fall hojen betydligt bättre har dock inte testkört utan måste få skruvat ihop den men det vara så jäkla varmt runt motorn efter synkningen att få dit skruvarna till vakuumhålen i toppen och övre motorfästet.