Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
VN800 är en fin kamrat. Driftsäker, bättre drag än många andra i klassen, skön att köra, svänger helt ok och har en snygg motor med trevligt motorljud.Hej på er vänner. Det är så här att jag har funderingar på glidare men har svårt att bestämma mig då jag inte har någon alls erfarenhet av dem. Vad säger ni?
Suzuki LS Savage 650
Maruder
Intruder
Enda kravet är att den har sissy bar då jag ska köra barnen
finns det någon som kan skicka tips och länk på vad ni tycker vilken man skulle köpa
Om tanken är att skjutsa småkids så vet jag inte om jag skulle rekommendera "powercruisers" som Warrior, VTX, Meanstreak med flera. Det fordrar nog en rejälare bönpall med ordentlig sissy än vad dessa hojar normalt försedda med... Men warrior är absolut en ball hoj, en sån har jag själv velat ha men snöade in på HD istället.Eller en hoj du inte kommer att ångra, den heter Honda VTX 1800
eller Yamaha Warrior 1700.
Måste väl vara en rätt smal sak att beställa och skruva på.Om tanken är att skjutsa småkids så vet jag inte om jag skulle rekommendera "powercruisers" som Warrior, VTX, Meanstreak med flera. Det fordrar nog en rejälare bönpall med ordentlig sissy än vad dessa hojar normalt försedda med... Men warrior är absolut en ball hoj, en sån har jag själv velat ha men snöade in på HD istället.
Måste väl vara en rätt smal sak att beställa och skruva på.
Vet inte hur mycket det finns just till powercruisers då de inte precis är avsedda att vara touringmaskiner, så utbudet av bekvämlighetstillbehör kan vara begränsat... Men vem vet. Ska man skjutsa på just en warrior skulle jag nog rekommendera både sissy och även en helt ny sadel då bönpallen på originalet är typ obefintlig. Wildstar däremot har ju jämförelsevis en skinnfåtölj monterad original Warrior är dessutom i runda slängar dubbelt så dyr som en Wildstar, och om man dessutom måste köpa till en ny sadel + sissy så springer det ju iväg lite...Måste väl vara en rätt smal sak att beställa och skruva på.
Ingen av dem är ju några effekvidunder, och många literklubbor har ju bönpall som får powercrusers att se ut som rena soffor i jämförelse, så sissy bar är väl mest för att ha nånstans att surra all packning. Och ska man bara köra runt en liten sväng och inte åka touring duger de väl ypperligt för passagerarstolen.Vet inte hur mycket det finns just till powercruisers då de inte precis är avsedda att vara touringmaskiner, så utbudet av bekvämlighetstillbehör kan vara begränsat... Men vem vet. Ska man skjutsa på just en warrior skulle jag nog rekommendera både sissy och även en helt ny sadel då bönpallen på originalet är typ obefintlig. Wildstar däremot har ju jämförelsevis en skinnfåtölj monterad original Warrior är dessutom i runda slängar dubbelt så dyr som en Wildstar, och om man dessutom måste köpa till en ny sadel + sissy så springer det ju iväg lite...
Så är det förvisso, jag tänkte mer på att TS ursprungliga fundering handlade om just det här med att skjutsa kids. Hade det bara varit fråga om att man vill ha en cool glidare så absolut, powercruisers helt klart ett bra förslag. Men om ett grundkrav är "den ska ha sissy då jag ska skjutsa barnen" och TS själv är inne på småkubikare så tänker jag att det är lite fel ände att börja i att föreslå en warrior...Ingen av dem är ju några effekvidunder, och många literklubbor har ju bönpall som får powercrusers att se ut som rena soffor i jämförelse, så sissy bar är väl mest för att ha nånstans att surra all packning. Och ska man bara köra runt en liten sväng och inte åka touring duger de väl ypperligt för passagerarstolen.
Vill man att de man skjutsar ska sitta bekvämt på ordentliga touringsvängar får man ju köpa Electra glide eller liknande atlantångare.
Det finns midjebälten för föraren med handtag på som passageraren kan håla sig i.Om barnet kan hålla ett bastant grepp om föraren eller i hans jacka och då kan man skippa ryggstödet.
Fart är reglerbart på styrets högra sida så storleken på motorn kvittar.
Svenska hojåkare gillar kubik i massor och för eller senare så äger man en 1000+ hoj.
Bra sagt, barnet måste förstå varför det är viktigt att hålla i sig.Det finns midjebälten för föraren med handtag på som passageraren kan håla sig i.
Förutsätter ju att barnet är stort nog att förstå varför.
Jag själv har svårt att förstå varför ungarna ska med på hoj alls, hur rättfärdigar man för sig själv att ungen skadade sig när jag gled ikull på en grusfläck?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|