fungerar nikotintuggummi?

Är det inte bara lättare att krypa till korset och erkänna dina brister? Seså, spring iväg och köp dig lite cigg nu :tummenupp

håll käften!!! :mad: :mad: :mad:

dock var det precis vad jag gjorde en stund senare :rolleyes:

Nya tag till helgen!!!!

håll käften!!! :mad: :mad: :mad:

dock var det precis vad jag gjorde en stund senare :rolleyes:

Nya tag till helgen!!!!

HAHAHAHAHAHA!

Ställ in dig på att sluta i helgen och prova igen på måndag. När jag har försökt sluta (med snusandet) så tycker jag det är lättast när man är på jobbet. Helgerna är värst :3freak

HAHAHAHAHAHA!

Ställ in dig på att sluta i helgen och prova igen på måndag. När jag har försökt sluta (med snusandet) så tycker jag det är lättast när man är på jobbet. Helgerna är värst :3freak

får försöka i helgen igen. jag tycker att jobbet är värst. För hemma kanm an alltid pilla med något om det börjar bli jobbigt. Jobbar som akutelektriker på underhåll. När det är lugnt blir det lätt en cancerpinne...

Trist att du gav upp!

Slutade för strax över ett år sen. Menar att det fysiska begäret varar 50-70h nånting. Rökt över ett par decennier och aldrig känt att jag vill sluta, hävdat trivselargument etc. Är inget under av självdisciplin men fixade det ändå.

För min del har kaffet varit den springande punkten när jag tänkt sluta, det är så oerhört starkt förknippat. Ta huvudvärken,(som är extrem), och avstå kaffe också i en vecka, (för att preventera återfallsrisken). Det är fysiskt jobbigare att avstå kaffe och du kommer alltså att koncentrera dej på det och rökningen minskar i betydelse. Kanon, fast du mår skit! Eftersom båda preparaten triggar en i ett socialt sammanhang, även om begären finns när man är själv också, var iaf jag tvungen att avstå både kaffe och cigg till en början. Alkohol torde vara helidiotiskt att ens överväga innan man bevisligen blivit av med beteendet.

Till saken hör att jag har en löjligt låg alkoholkonsumtion och inte ens är frestad av denna substans. I händelse av ölintag uppstår dock ett gastkramande röksug! (Häver i mej bortåt ett 1/2-1 flak årligen).

Underskatta inte hur vi svarar på belöning. Lade 40 spänn om dagen i en väl synlig hög, vilket är ganska motiverande iaf om man är snål, som jag. 14 600kr/år... (Nytt blås, dynojet och bänkning, nya sulor, spunna slangar...)Satte också ett stort kryss i almanackan varje kväll, så man går till sängs med en inte så liten känsla av triumf, nästan mer värt än pengahögen!

Tuggummi är inget annat än ett sätt att hålla nikotinbehovet vid liv, byta en kostnad mot en annan, samt hålla rökfixeringen igång. Ytterdestomera smakar tuggummina inget vidare. Nästan beredd att slå vad om att tobaksbolagen och tuggummiproducenterna är i maskopi, vadå konspirationsteoretisk?

Belöning och att aktivt byta ut handlingen "röka" mot exempelvis fylla på med vätska, tror jag är modellen, (jag skötte i vart fall inte vätskebalansen). Man kan inte bara ta bort en vanemässig handling, den måste ersättas med en konstruktiv istället!

Kan jag med min grad av självdisciplin sluta, vill jag nog tro att alla kan! Säjer inte fördenskull att det är lätt. "Cold turkey" är grejen och "ont skall med ont fördrivas". Därefter skall man belönas, och det är viktigt.

Är du inställd på seger eller nederlag?
Sluta röka nu, om du vill det! (Men lägg av när du stiger upp, dvs rök inte den första. Skippa morgonkaffet!).

Pau brännet!! (Skånskt uttal).

Mina 40 spänn/dag

Edit;

(Skriv ut mitt präktiga inlägg och läs varje gång du skulle rökt/ är frestad att röka. Givetvis kommer du att hata mej inom ett dygn, varför jag hoppas vi aldrig ses. Förhoppningsvis tar vreden ut sej i lite anamma och du blir av med rökningen, något vunnet).

Last edited:
Se till att bli riktigt förkyld, då kommer du inte känna dig röksugen iaf och slipper på så vis de första jobbigaste dagarna.
Annars handlar det bara om viljestyrka, ska en helt onödvändig drog verkligen få bestämma över dig? Visa vem som bestämmer nu!

Galet klent av dig. Och hur ska du ha karaktär att träna om detta var så svårt?

Gör såhör, varje gång du vill röka så gör 10 armhävningar. Vill du röka efter dem så gör 10 till... osv

Skit i kaffe o tuggumi och ersätt kroppens begär med träning.

nu har jag klarat mig i 2 dagar iaf! inte ens haft röksug och då har jag ändå inte ändrat några vanor...

Nu jävlar är det karaktären som ska fram! Det där med kryss i almanackan var bra!

nu har jag klarat mig i 2 dagar iaf! inte ens haft röksug och då har jag ändå inte ändrat några vanor...

Nu jävlar är det karaktären som ska fram! Det där med kryss i almanackan var bra!

Rätt inställning:tummenupp :tummenupp

Lycka till, själv har jag varit rökfri i 9 dygn och det har gått rätt bra.

Rätt inställning:tummenupp :tummenupp

Lycka till, själv har jag varit rökfri i 9 dygn och det har gått rätt bra.

Känner mig som en friidrottare som vrålar och slår sig på låren just nu! Här ska fan inte rökas! :mad:

Känner mig som en friidrottare som vrålar och slår sig på låren just nu! Här ska fan inte rökas! :mad:

inne på 4e rökfria dagen =)

Det där med kryssen i almanackan var en bra idé! Någon form av belöning... Sen när suget blir som värst stoppar jag in ett minttuggumi i truten vilket gör att röksuget blir lättare att hantera.

Ett annat bra sätt är att säga till sina forna rökarkompisar: "jasså du är en slav för lasten du..." Detta gör att det ligger en hel del stolthet i att hålla sig rökfri och att man absolut inte vill trilla dit =)

Innan jag lägger mig ikväll ska jag med gott samvete kunna göra ännu ett kryss =)

inne på 4e rökfria dagen =)

Det där med kryssen i almanackan var en bra idé! Någon form av belöning... Sen när suget blir som värst stoppar jag in ett minttuggumi i truten vilket gör att röksuget blir lättare att hantera.

Ett annat bra sätt är att säga till sina forna rökarkompisar: "jasså du är en slav för lasten du..." Detta gör att det ligger en hel del stolthet i att hålla sig rökfri och att man absolut inte vill trilla dit =)

Innan jag lägger mig ikväll ska jag med gott samvete kunna göra ännu ett kryss =)

Du är grymt duktig och jag erkänner att jag är väldigt avundsjuk på dig. Vill inte se här att du har börjat igen, för nu är du min förebild för att kunna sluta:yoparty

Du är grymt duktig och jag erkänner att jag är väldigt avundsjuk på dig. Vill inte se här att du har börjat igen, för nu är du min förebild för att kunna sluta:yoparty

Haha tackar tackar!

Det jobbigaste är när man har druckit kaffe eller ätit kött. Men bara för den sakens skull tänker jag inte sluta med varken kaffe eller kött... Ett tuggummi tar mer eller mindre bort den där eftersmaken som man vill komplettera med en cancerpinne.

Och som sagt... Något som hjälper mig att vara stark är att skämta med andra som röker och snacka skit om cigaretter. Då kan man inte med att börja igen p g a stoltheten!

Ikväll ska man fylla i ett fjärde kryss i almanackan! :tummenupp

Supercred åt dej!

Underskatta inte vikten av att med en översvallande odräglighet få dryga sej mot sin omgivning, en bonus i sej!!

Kul att kryssen funkar även för dej. Ju fetare tusch, ju bättre! Glad att nån läser vad man plitar ner också, börja undra om hela SH hade satt mej på "ignore".

Glöm inte att spendera ditt ökade konsumtionsutrymme på, (för utomstående), helt onödiga attiraljer till mc-n!!

Hoppas på fortlöpande rapporter av samma positiva karaktär. En seger föder ju ofta fler, syftar på det där med träning som nån påpekade.

Hört någon säja att;

"Män röker för att belöna sej, kvinnor för att trösta".

Kan kanse ligga en del i det, men isf har jag nog god kontakt med det kvinnliga, för jag tycker det är vilket som.

Edit;

(Såg att du rökte gula kameler, den absolut värsta sorten att bli av med. Borde inte påminna dej, men orsaken är ju naturligtvis att det är den godaste ciggen! Segern när du fixar det blir ju natuligtvis proportionellt mycket större. Ingen sport att lägga av med taskiga cigg, ju!).

Last edited:
Det känns väldigt bra det här faktiskt... Även om man lättare blir stressad och uppretad så är det värt det! Nu JÄVLAR ska jag visa Marlboro Man vem som bestämmer!!!

Och ja gula kameler är jobbiga att bli av med. Men jag körde en liten övergångsfas med corner, level och LM...

Tänkte dessutom passa på att bifoga den vackra almanackan...

Bifogat

• DSC_0361111.jpg
    DSC_0361111.jpg
    73.1 KB · Visningar: 65
En snabb fråga bara...

Hur länge har man humörsvängningar när man har slutat röka? Jag är inne på 7e dagen nu och igår hade jag förmodligen dödat ungjävlarna om de hade plingat på och tiggt godis! Var arg och grinig precis hela dagen och det är verkligen inte normalt för mig.

Så snälla berätta hur länge man har dessa härliga humörsvängningar...

Inne på 14:e dygnet och fortfarande kommer det rätt härliga utbrott på döda ting.

Mysko, dom två senaste morgnar har jag känt att ahh, morgon, kaffe o cigg!!

Men i helvete jag tar en efter två veckor.

Stå på dig!!!

Inne på 14:e dygnet och fortfarande kommer det rätt härliga utbrott på döda ting.

Mysko, dom två senaste morgnar har jag känt att ahh, morgon, kaffe o cigg!!

Men i helvete jag tar en efter två veckor.

Stå på dig!!!

Okej... Jag har nästan varit sugen på att ge upp... Men istället får jag förklara för tanten att om jag får utbrott är det nikotinets fel. Eller rättare sagt brist på nikotin...

Vi kan göra så här. När du slutar få utbrott meddelar du detta så ska vi se om jag kan vara bättre och slippa utbrotten tidigare :tungan

Okej... Jag har nästan varit sugen på att ge upp... Men istället får jag förklara för tanten att om jag får utbrott är det nikotinets fel. Eller rättare sagt brist på nikotin...

Vi kan göra så här. När du slutar få utbrott meddelar du detta så ska vi se om jag kan vara bättre och slippa utbrotten tidigare :tungan

Nej för f-n, inte ge upp, de blir lättare hela tiden. Bra du förklarar men hon förstår nog ändå:tummenupp

Haha, den är köpt, men det positiva är det är längre mellan grinighetsperioderna numera:mad:

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back