Fusktråden

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tänkte Jag skulle starta en tråd för oss utan eller med lite skruppler som gärna fuskar oss genom livet på bekostnad av andra rakryggade medborgare.

1: om du inte vill betala mycket i p-garage så när su åker in och trycker ut en lapp som du senare ska visa upp för att komma ut så gör du helt enkelt så att innan du ska ut går du och trycker ut en ny lapp så betalar du bara för en snabbis.

2; Voll du skicka brev utan att betala så skriv adressen till vilken du ska skicka på baksidan och kryssa över så att man ändå kan läsa. Sen skickar du till någon helt sjuk som inte finns. När de inte kan hitta adressen så skickar de "till baka" blevet till den överkryssade adressen.

Seså nu. ös på med era fusk!

Kia

Guest
När jag vill gratisparkera tar jag en lapp från mitt eget block och sätter på bilen.... då tror kollegorna att de redan lappat min bil och låter den stå i fred... :tummenupp

Om inte det hjälper halar jag fram mitt friparkeringskort ur fickan.... :D

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Kia skrev:
2622692 När jag vill gratisparkera tar jag en lapp från mitt eget block och sätter på bilen.... då tror kollegorna att de redan lappat min bil och låter den stå i fred... :tummenupp

Själv brukar jag kolla runt om någon annan fått böter och sen "låna" dennes böteslapp och sätta på min ruta :gnissla :gnissla :näsblod

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Gå in på McDonalds när det är mycket folk där, sätt dig vid ett bord och vänta nån minut. Gå sedan fram till kassörskan och fråga om inte din Big mac är klar snart. :2cool

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Skeppshult. En blå.
Kia skrev:
2622692
...och för den som inget sådant har gäller ordspråket "själv är bäste dräng".
Detta (se skärmdump) gick bra ett tag när fåntrattarna introducerade p-avgift vid mitt gamla jobb. En ny utskrift varje månad sparade ett par hundra, men de kom på mig och några polare efter ett tag. Jag vet även att färgkopiatorn användes flitigt vid månadsskiftena.:gnissla

Men det är preskiberat nu och inkl böter gick jag fett plus på kontot... :tummenupp

Bifogat

• Namnlöst-1.jpg
    Namnlöst-1.jpg
    86.8 KB · Visningar: 320

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
* Skit i att bettala tv-licens'

* Sätt din nya R1:a på farsan :crash

* Köp saker på på-plats-auktion men skit i att "hämta ut" dom. Sen kan du ringa nån vecka senare och lägga skambud.

* Ta kort på dina bästa vänner när dom gör nåt dumt och använd detta sen som utpresning mot deras föräldrar/flickvänner när du behöver hjälp.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Kör skoda pickis med WV märken och parkera gratis.

Kia

Guest
Teo skrev:
2622803 Kör skoda pickis med WV märken och parkera gratis.

Jo men hej du....

Inte svårt att slå på bilregistret och kolla vad bilen är registrerad som. Det skrivs på boten och gäller i tingsrätten.... :tummenupp

=MattmaN=

Optimist, trimmar Ciao...
Gick med
14 Nov 2006
Hoj
Suzuki GP 125
Gå på donken och köpen cheezebörgare.. ta så mkt du kan i en tugga, gå till kassan och säg att den smakade salt... Då får man en ny ;)

Gabor

Guest
Fuska å fuska, kör för fort, å inte betala in böter automatiskt, de är väl fusk ??

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Kia skrev:
2622805 Jo men hej du....

Inte svårt att slå på bilregistret och kolla vad bilen är registrerad som. Det skrivs på boten och gäller i tingsrätten.... :tummenupp

Jag tror inte ni slår på alla bilar i registret alltid. eller Jag vet för Jag har testat med cheva på min ford och de har ingenting med varran att göra annat än att båda har flak.

Kia

Guest
Teo skrev:
2622901 Jag tror inte ni slår på alla bilar i registret alltid. eller Jag vet för Jag har testat med cheva på min ford och de har ingenting med varran att göra annat än att båda har flak.

Lite koll på hur olika bilar ser ut har man ju.... och de fallen som är tveksamma kan man kolla typ märket på ratten eller slå i registret....

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Kia skrev:
2622902 Lite koll på hur olika bilar ser ut har man ju.... och de fallen som är tveksamma kan man kolla typ märket på ratten eller slå i registret....

Vad är skillnaden på en skoda pickis -99 och en caddy då bortsett från märket?

Nä, Jag ska inte tjata.

Rohlen

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Kia skrev:
2622805 Jo men hej du....

Så om de har skrivit helt fel märke så gäller inte boten?

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda VFR1200F -10
Kia skrev:
2622692 När jag vill gratisparkera tar jag en lapp från mitt eget block och sätter på bilen.... då tror kollegorna att de redan lappat min bil och låter den stå i fred... :tummenupp

Annars fungerar bra att parkera gratis om man har en bil med utländska plåtar. Jag "råkade" få 5 lappar under 8 månader, betalade ingen och har ännu inte hört nåt av någon.

Tur att man inte äger bilen längre :arsele

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Gå in på ICA, töm en back på glasflaskor när ingen ser och ta backen och "panta" den. Funkade när jag var mindre, lättförtjänta 22 kronor. :D

Använder man sig av alla dessa fusken lär man kunna spara ihop till en förmögenhet, lätt.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...