Fy för katter!

nu gäller det ju inte katter som springer hemma hos dig.
det gäller lösspringande katter...
lösdriveri alltså.

sen att dom inte går på diskbänken är ju inte för att dom fattar att dom inte får...
dom gör nog som dom vill ändå..
det dom fattar är inlärning!

släpper du ut din katt så har du ingen koll.

Last edited:
Du har inte hört talas om renägande samer?

Om deras jävla husdjur springer ut framför din bil, så är det inte nog med att du inte får ut på försäkringen för bilen, du ska betala för deras döda husdjur också...

Det är inte katternas fel att dom springer lösa vind för våg, det är ägarnas, så skaffa en paintballmarkör, men skjut för guds skull inte på katterna, fyll plastkulorna med surströmmingsspad och skjut på grannens altan varje gång deras katt har skitit på din gård.

/GuW Föredetta kattägare

Nu kanske mina inlägg i den här tråden missuppfattades. Jag tycker om katter och lägger ingen skuld på dem. Är själv kattägare.

Jag ogillar däremot att vissa kattägare släpper ut sina katter av fyra anledningar.

1. Det finns alldeles för mycket faror i en stad som en katt inte kan hantera.

2. Katter är ganska duktiga på att förstöra saker med både klor och tänder.

3. De bajsar och kissar i rabatter och sandlådor.

4. Katter som går ute blir inte riktigt tama.

Ute på landet tycker jag däremot att det är ok att ha katter utomhus.

Nu kanske mina inlägg i den här tråden missuppfattades. Jag tycker om katter och lägger ingen skuld på dem. Är själv kattägare.

Jag ogillar kattägare som släpper ut sina katter av fyra anledningar.

1. Det finns alldeles för mycket faror i en stad som en katt inte kan hantera.

2. Katter är ganska duktiga på att förstöra saker med både klor och tänder.

3. De bajsar och kissar i rabatter och sandlådor.

4. Katter som går ute blir inte riktigt tama.
:klappar

svensk lag...katter får inte skita i sandlådan eller hos grannen...
ägaren ska se till att den inte gör det o hur det ska gå till bryr jag mig inte om ;-):banana
kan inte ägaren sköta det finns det andra som kan ta han om katten så att den inte gör det fler gånger:yoparty

Jag skrev inte att de måste göra det enligt lagen. Vad tror du kommer stoppa sandlådebajsandet först, ett lock eller att få alla kvarterets katter att sluta skita där?

Jag skrev inte att de måste göra det enligt lagen. Vad tror du kommer stoppa sandlådebajsandet först, ett lock eller att få alla kvarterets katter att sluta skita där?

har sandlådan utanför mitt köksfönster så jag ser vilka katter det är:D
slipper leta i alla buskar...räcker att sitta i fönstret..
gräver en 3m djup grop i sandlådan som jag täcker med grenar o löv..
sen springer jag fort ut o täcker igen hålet:banana

Förstår egentligen inte problemet, djur har väl egentligen lika stor rätt att vandra omkring vart de vill som människan har. Va inte så egendomskåt över en trädgård, sålänge de inte kommer in i ditt hem och gör ifrån sig utan håller sig i naturen. Människan har blivit alldeles för bekväm och tror att de har rätt att bestämma över naturen och dess gång vilket är jävligt synd egentligen.

Jag säger inte att jag inte är likadan, jag gnäller också över småsaker men man borde kanske tänka till lite innan man gnäller dock.
:tummenupp

hahaha snacka om att bita sig i stjärten!
(. Människan har blivit alldeles för bekväm och tror att de har rätt att bestämma över naturen och dess gång )

det är ju ni kattägare som håller igång detta ,genom att köpa era katter sponsrar ni ju avlen på katterna???! + att ni håller dom inne o tar dom på kattutstälningar o annat skit...
katter föds katter dör.... det är naturens gång.

Ett tips till er kattägare som har dem inne; Låt för fan inte odjuren vara utekatter under semestern! Det har jag gjort och igår plockade jag hem dem från stugan in till lägenheten och jävlar vad sura de är :mad: En av dem försökte bita mig, iofs så retade jag honom och kallade honom för tjockis men ändå...

Skulle du allvar skjuta en katt med luftgevär?, med vetskapen att du kommer lemlästa eller döda djuret...? det är bara FÖR jävla sorgligt att det finns folk som du....fyfan!

Självklart skulle jag aldrig skjuta ett så stort djur med luftgevär (eller kanske om man inte hade alternativ och man kunde säkerställa snabbt resultat).

Skulle jag ruttna skulle jag skjuta med en rejäl kanon så att det bara dammade päls i luften efteråt! :kulspruta

Vaffan!!!! :mad Aningen provokation här fattar du la? Men det är klart man ruttnar när det ligger nån äcklig katt på huven på bilen varenda dag och det är tassavtryck över hela bilen. Har haft en sån dust med en granne, hade de inte "fått bort" katten. Ja, då hade den förmodligen "försvunnit"!

Get off funkade klockarent men annars kan man tillverka eget om man blandar pressad citron med lite vatten och hälla i en sprayflaska.

Har hört att stark senap ska avhjälpa problematiken. Gärna så stark som
möjligt, t ex nymalen grov skånsk eller Dijon. Doseringen är viktig, en halv
tesked ska räcka. Applicera med omsorg och tillse att "salvan" placeras exakt
mitt i fridstörarens anus.

Sedan springer de ihjäl sig. Metoden kan med fördel även tillämpas på andra
besvärande arter som t ex stå-uppare, miljöpartister och dylikt.

hahaha snacka om att bita sig i stjärten!
(. Människan har blivit alldeles för bekväm och tror att de har rätt att bestämma över naturen och dess gång )

det är ju ni kattägare som håller igång detta ,genom att köpa era katter sponsrar ni ju avlen på katterna???! + att ni håller dom inne o tar dom på kattutstälningar o annat skit...
katter föds katter dör.... det är naturens gång.

Lämnade du hjärnan i sjukhussängen? Dina inlägg är helt åt helvete. Du måste fan vara världsmästare i att hitta svar från tomma intet.
*så jävla trög*

Har hört att stark senap ska avhjälpa problematiken. Gärna så stark som
möjligt, t ex nymalen grov skånsk eller Dijon. Doseringen är viktig, en halv
tesked ska räcka. Applicera med omsorg och tillse att "salvan" placeras exakt
mitt i fridstörarens anus.

Sedan springer de ihjäl sig. Metoden kan med fördel även tillämpas på andra
besvärande arter som t ex stå-uppare, miljöpartister och dylikt.

Jag undrar det... Har du sett hur viga katter är? De kan slicka sig rena vart du än smetar skiten. Måste vara gött att vara katt

, iofs så retade jag honom och kallade honom för tjockis men ändå...

Oj. Det var modigt.

Last edited:
Jag bor jävlat mitt ute i ingenstans.

Katter = Win

Ge dem en kattlucka, en matskål och lite vatten.
Man får gulla med dem framför teven på kvällarna, och de klarar sig lätt själva en vecka.

Edit:

De klarar sig fan bra sålänge det finns foder förresten. I början bökade man med avmaskning etc.

Efter ett tag visade det sig att de får en släng mask en månad per år eller så, det går över. De käkar lite mer bara.

Last edited:
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back