Fy faaan vilken känsla! "första wheelien" :)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
660 är nog världens bästa slangskola, grattis och välkommen i hjulningsträsket! :banana

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Grattis :fyllisar är kass på wheelie, Hade en GSXR 1000 k6. Skaffat mig en KTM 660 05 nyligen, ska också lära mig väntar bara på min nya slavcylinder :yoparty Några Tips? 3:an vilken hastighet etc?
Lite lättare att få upp 660 på 2:ans växel. då slipper du ha så hög fart från början..

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Grattis :fyllisar är kass på wheelie, Hade en GSXR 1000 k6. Skaffat mig en KTM 660 05 nyligen, ska också lära mig väntar bara på min nya slavcylinder :yoparty Några Tips? 3:an vilken hastighet etc?

Skit i att koppla upp den, känn var du har mest POWER och släpp gasen, ryck styret bakåt och dra rullen i bott, backa av på rullen när den börjar dra mot balansen.

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Kommer nog aldrig glömma min 1:a. Cross + gashäng + traktorstig:näsblod

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Rätt skön känsla när man grejjar dra av en wheelie, är själv 40+, och duttar inte med kopplingen utan bara gasar upp den och kör registret ut på 1.ans växel mellan varven, det är rätt skönt o fullt tillräckligt för mig, inte hiskeliga hastigheter heller blir det då :)

Och barnsligt kul är det...;)

Nord_K6_1000R

Sporthojsnörd
Gick med
19 Nov 2011
Hoj
2021 Aprilia RSV4 Factory
Ja men visst:)
En annan bor ju perfekt inne på en nedlagd flygflottilj (F15) Tyvärr är landningsbanorna ej tillgängliga men det finns många fina tillgängliga servicevägar som löper längst landningsbanorna som är perfekt för ändamålet!
Tack!

Är i Söderhamn de händer:tummenupp
Men varje gång vi vart på taxibanan ner mot "roadracing" banan kommer ALLTID nån mysko bil, tant med hund, Nisse på rullskidor, traktor, nån skumt parkerad jagliggermednånannanbil..... Känns som länsman ä på ingång varje gång....kanske beror på en yoshimura ventilerad radfyra!!??
Vi borde få tillgång till landningsbanorna tycker ja!!:fakta ska ju ändå inte flyga nåt där nåmer!!:crash

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Nu är jag iof HELT SÄKER på att du inte ens var i närheten av balanspunkten MEN grattis iaf till din första bakhjulsåkning...

(tror inte du vet vad det innebär att vara uppe på balanspunkten... Det är mkt högre än där du var!!!)

.../Yoshi

amaktor

svettig
Gick med
15 May 2006
Hoj
Nej, tyvärr
Nu är jag iof HELT SÄKER på att du inte ens var i närheten av balanspunkten MEN grattis iaf till din första bakhjulsåkning...

(tror inte du vet vad det innebär att vara uppe på balanspunkten... Det är mkt högre än där du var!!!)

.../Yoshi

Jag kan inte köra bakhjul, har fasen inte ens en hoj..
Men varför var han inte på balanspunkten? Lång wheelie med konstant motorvarv låter i mina öron som en balanspunkt. Frågar alltså av ren nyfikenhet!

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Gratulerar till en underbar känsla :)
Jag har bara vågat mig på powerwheelies med min TL hittills, det går för fort för att jag ska känna mig säker helt enkelt :crash

Ettans växel och koppla upp den från stillastående. Då kan du öva i badshorts och foppatofflor :D

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
vänta tills du får din första highsider.....det är en känsla....

Kan du beskriva det så jag slipper testa? :crash
Bara testat lowsider två ggr, det var inte särskilt kul.
Tvärstopp i sidan på en bil var inte heller roligt trots en "hangtime" som lätt konkurrerar med JLos värsta highsiders...
:näsblod

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...