snabbyamaha
i ide
ceasar skrev:Kan meddela att en del(FÖR MÅNGA) tror samma sak om Mc-butiker...
Håller med dig där...
Scorpionfighter skrev:Givetvis förstår jag mycket väl att försäkringspremien har legat lite väl lågt och att deras beräkningar stämmer säkert bra.
Men tycker fortfarande att höja med 40% är väl tilltaget..
Scorpionfighter skrev:Det kan vara så att en del inte har fått någon höjning än beror lite på när man skaffade försäkringen på året skaffade min i mars förra året försäkringsbolaget måste då alltså informera mig om en höjning minst 30 dagar innan den nya försäkringspremiern börjar gälla så jag har en chans att välja om jag vill behålla försäkrningen el byta ..
så det blir till att ringa runt imorgon!!
Nope. Min gäller till 20 oktober 2006...Pegaso skrev:Tror alla If:s märkesförsäkringar förfaller i Mars underlättar väl administrationen.
Nysse skrev:Ähhh.......
När IF petade Daytonan -02 från märkesförsäkringen utan förvarning höjdes premien från 4700:- till 23000:- förmodligen pga av alla "billiga" klotningar.
Lugn skrev:Jag ringde mitt bolag häromdan för att teckna en ny försäkring, samt höja ersättningsskyddet på min hemförsäkring. Passade samtidigt på att fråga hur den framtida premiebilden ser ut och, jodå, jag kan nog räkna med en sänkning i år!
Motiveringen var att de inte ser så mycket till vilken typ av hoj/bil man kör, utan mer till VEM som kör.
Tydligen skulle 88% av kunderna se en sänkning i år och resterande skulle få sig en höjning istället. De 12% som drabbas av en höjning var främst 16-17åringar.
Tyckte redan att premien var överkomlig, drygt 2200kr hel/hel, "avställningsbar". Kanske beror på att man börjar bli vuxen...
-26 år
-Fast jobb (ja, det spelar faktiskt roll vad du jobbar med när de sätter premien)
-Aldrig nyttjat försäkringen
-Inga prickar på kortet
-Tre bilar, hoj och hemförs i samma bolag
Och tro det eller ej, men detta är också ett vinstdrivande företag!
Kan någon förklara varför utgifterna för ett försäkringsbolag skulle vara så mycket högre i Sverige än i USA?
Btw, köper du en flong sporthoj här så är avbetalning+förs antagligen mindre än vad man betalar för enbart försäkring i Sverige.
OK, the flame is out there...
Du, allt är inte honung här borta heller...FUBAR skrev:Står och packar flyttlådorna nu
Scorpionfighter skrev:Fick precis veta att de har höjt sina premier då jag fick min försäkring höjd från 6800kr till 10660 kr på min Speed Triple då man är över 25 och bor mitt i mörkaste småland!
Det finns ingen logik i dessa priser!!
Tyckte att If var skitbra innan då de höll sig i ramen med bra priser!!
Men nu är jag bara besviken!! :kocko
skalman77 skrev:Fick mitt försäkringsbrev idag på posten, och blev också lite irriterad. Inte för att försäkringen egentligen är dyr, utan mer för att de gjort om vilkoren för Hondaförsäkringen. Hade räknat med en säkning av min -02 Hornet från 4.650:- till ca 3.200:- pga att den blivit över 4 år gammal. Men fick istället se en höjning till 5.160:-. Tur att hojen blev 4 år så man inte hade fått ännu högre premie...
diver6 skrev:Kolla Bilsport & MC i Växjö. Vet iof sej inte vad dom tar för en sporthoj men ett ex är: Yamaha 1300 XJR ägaren över 40 o i liten stad, strax över 4000:- om året. Kan vara värt och höra....
Lugn skrev:Jag ringde mitt bolag häromdan för att teckna en ny försäkring, samt höja ersättningsskyddet på min hemförsäkring. Passade samtidigt på att fråga hur den framtida premiebilden ser ut och, jodå, jag kan nog räkna med en sänkning i år!
Motiveringen var att de inte ser så mycket till vilken typ av hoj/bil man kör, utan mer till VEM som kör.
Tydligen skulle 88% av kunderna se en sänkning i år och resterande skulle få sig en höjning istället. De 12% som drabbas av en höjning var främst 16-17åringar.
Tyckte redan att premien var överkomlig, drygt 2200kr hel/hel, "avställningsbar". Kanske beror på att man börjar bli vuxen...
-26 år
-Fast jobb (ja, det spelar faktiskt roll vad du jobbar med när de sätter premien)
-Aldrig nyttjat försäkringen
-Inga prickar på kortet
-Tre bilar, hoj och hemförs i samma bolag
Och tro det eller ej, men detta är också ett vinstdrivande företag!
Kan någon förklara varför utgifterna för ett försäkringsbolag skulle vara så mycket högre i Sverige än i USA?
Btw, köper du en flong sporthoj här så är avbetalning+förs antagligen mindre än vad man betalar för enbart försäkring i Sverige.
OK, the flame is out there...
Du behöver inte "Ni:a" mig! Det är helt ok med du!Mr Helmut skrev:som tex hannez du/ ni verkar ju nästan glada över att det höjs, är det kul?
sitter själv och är rädd för en höjning men får ju inte veta premierna innan jag ställt på cyklarna
Så har det väl varit för alla som haft sporthojar försäkrade dom senaste åren?ething skrev:Hannez: Om du köper en vara baserat på att det medföljer en vettig försäkring och den sedan höjs med 40%, då tycker du det är en självklarhet och höjer inte på ögonbrynen? Ge killen en ärlig chans istället...
Sanningen är nog att lite för många speed trpples gjorde en marksyning och nu ser helst bolaget att de försvinner, för de lär knappast ha räknat fel på 40% förra året (i så fall får nog någon sparken).
Ring runt och kolla så hittar du säker något bättre.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|