*JIMPA*
Legitimerad spökjägare
Fick precis veta att de har höjt sina premier då jag fick min försäkring höjd från 6800kr till 10660 kr på min Speed Triple då man är över 25 och bor mitt i mörkaste småland!
Det finns ingen logik i dessa priser!!
Tyckte att If var skitbra innan då de höll sig i ramen med bra priser!!
Men nu är jag bara besviken!! :kocko
Jag har nu ringt runt till en massa bolag och pratat
Det som är postivt som jag kunde hitta är att Folksam håller på att utveckla ett nytt försäkringssystem som ska gynna de som går en kurs med smc varje vår..de har inte utvecklat det färdigt än. På han jag pratade med så skulle detta givetvis sänka premiern avsevärt. Har också hört att det ska löna sig mer om man inte tidigare är straffad för fortkörning eller varit skyldig för nån trafikskada...just nu får man hoppas på att det kommer bli bättre i framtiden!!.
Har också sett att bilsport & mc försäkrar nu sporthojjar och det är faktiskt billigare än IF Triumph försäkring med ca lite mer än 800 kr..
Det enda minuset är att hojjen måste vara inlåst i garage.
Det kostar 9779kr hos bilsport & mc och hos if 10660kr.
Alltid något!.
Det finns ingen logik i dessa priser!!
Tyckte att If var skitbra innan då de höll sig i ramen med bra priser!!
Men nu är jag bara besviken!! :kocko
Jag har nu ringt runt till en massa bolag och pratat
Det som är postivt som jag kunde hitta är att Folksam håller på att utveckla ett nytt försäkringssystem som ska gynna de som går en kurs med smc varje vår..de har inte utvecklat det färdigt än. På han jag pratade med så skulle detta givetvis sänka premiern avsevärt. Har också hört att det ska löna sig mer om man inte tidigare är straffad för fortkörning eller varit skyldig för nån trafikskada...just nu får man hoppas på att det kommer bli bättre i framtiden!!.
Har också sett att bilsport & mc försäkrar nu sporthojjar och det är faktiskt billigare än IF Triumph försäkring med ca lite mer än 800 kr..
Det enda minuset är att hojjen måste vara inlåst i garage.
Det kostar 9779kr hos bilsport & mc och hos if 10660kr.
Alltid något!.
Last edited: