Fy fan för Statoil!!

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag har märkt att munstyckena på luftpumparna brukar vara slut rätt ofta. För det mesta går det bra med lite finlir. Ibland blir man dock irriterad och åker vidare till en annan mack med förhoppning att deras ska fungera bättre.

En Shell mack där jag brukar tanka måste man be att få låna munstycket till luftpumpen. Oftast fungerar detta alldeles utmärkt. Antagligen för att det inte utsätts för samma behandling när slangar dras in och ut.

Tyckte inte att de portabla man hade förr krånglade lika mycket. Kanske gjorde de det, men man slapp i alla fall åka vidare till nästa mack då det oftast fanns ett par stycken portabla att välja bland. I det hänseendet var det bättre förr.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jag har märkt att munstyckena på luftpumparna brukar vara slut rätt ofta. För det mesta går det bra med lite finlir. Ibland blir man dock irriterad och åker vidare till en annan mack med förhoppning att deras ska fungera bättre.

En Shell mack där jag brukar tanka måste man be att få låna munstycket till luftpumpen. Oftast fungerar detta alldeles utmärkt. Antagligen för att det inte utsätts för samma behandling när slangar dras in och ut.

Tyckte inte att de portabla man hade förr krånglade lika mycket. Kanske gjorde de det, men man slapp i alla fall åka vidare till nästa mack då det oftast fanns ett par stycken portabla att välja bland. I det hänseendet var det bättre förr.

Här är det ju folk som snott dom bärbara. Så det finns endast en, och den får man gå in och hämta. Värdelöst.

Dom kan ju åtminstonde laga "slangen" som finns ute i skåpet.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Vi får nog den service i förtjänar. Det kan inte vara roligt ur ägaren till mackens perspektiv att hela tiden behöva köpa ny utrustning på grund av att folk är oförsiktiga och oheliga. Slangen brukar oftast inte fungera särskilt bra på de bensinmackar jag varit på. Folk låter den flyga in i skåpet och klämmer den mellan dörrarna och gud vet allt. Systemet man gjort på Shell macken där man får hämta munstycket verkar vara rätt bra ur driftsynpunkt. Det brukar sällan krångla. Det kan vara värt det extra besväret. Det är inte särskilt roligt att stå i regn och hård vind en kylig vinter och skruva av ventilen för att upptäcka att inget fungerar.

Man ser inte de portabla lika ofta längre. Kanske är det för att folk tar dem med sig. Förr om åren brukade jag be att få låna hem en portabel pump. Lämnade bara körkortet i pant och kom tillbaka 20 minuter senare. Den tiden är nog förbi.

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag "misslyckades" också att få i luft med en "Mack-pump" 5" bred ekerfälg funkar inget bra ihop med en normal "Mack-pump".

Däremot så tycker jag inte att det är en mackägares skuldighet att tillhandahålla grejer som passar just mig. Så nu har jag köpt nya delar till kompressorn i garaget.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Jag "misslyckades" också att få i luft med en "Mack-pump" 5" bred ekerfälg funkar inget bra ihop med en normal "Mack-pump".

Däremot så tycker jag inte att det är en mackägares skuldighet att tillhandahålla grejer som passar just mig. Så nu har jag köpt nya delar till kompressorn i garaget.

Exakt! Det går fan inte få in det förbannade jävla handtaget.

Nej nej det var inte det jag menade. Det är för jävligt att folk gör som dom gör var det jag ville ha sagt.

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Be däckkillen sätta på vinkelventiler när du byter däck nästa gång :)

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Lösningen kallas vinklad ventil, sitter orginal på Triumph Sprint. :D
Fråga på närmsta däckfirma.

10025_reifenventile_farbig_group_web.jpg

EDIT: EL Garto hann före. :)

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj

Kom nyss hem därifrån. Provat allt.

Om jag gör som du ritat tar själva metalldelen av handtaget emot fälgbanan. Så munstycket kommer 1mm ner på ventilen men inte längre, och 1mm räcker inte.

Ska köpa en vinklad ventil och se ifall det hjälper.

Att tillägga, det går att pumpa framhjulet då fälgen där inte är lika bred. Vilket förmodligen dom flesta vet men jag skriver det ändå.

Tack för svaren jag fått, jag avsäger mig allt skitsnack, och påhopp om att jag är blåst (haha...) kan ni hålla för er själva :)

God kväll!

carolines

Blondinen
Gick med
10 Oct 2009
Hoj
tittar & åker
Sådan pump har vi inte på shell där ja jobbar o tacka fan för de... helt jävla hopplös o pumpa med även till en bil juh

carolines

Blondinen
Gick med
10 Oct 2009
Hoj
tittar & åker

detta måste juh bara va på min station då...:yoparty
Fast visst den vi hade innan gick juh sönder en gång i kvarten så snälla wonderwizard fixa en pump som används till lastbilar istället:banana

Du är lyckligt lottad som kan pumpa utan problem :rolleyes:

nu e ja juh tjej o vill inte skita ner mig för mycke mer än när ja blir tvungen o hjälpa en kund.:huvet.. så min bil pumpar ja inte gärna däcken på själv... de har ja killar som gör åt mig:D:D

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...