tjena!!
Har en liten polis historia att berätta som gick till så här:¨
har just kommit hem från jobbet och ska ta och vaska av mig mid lite vatten när en snubbe ringer till mig och frågar om jag ville köra hans bil till kaknästornet för det skulle vara bilmöte där.
ja men vist så vid tio så var vi där och kollade runt lite, men tråkigt som det var så drog vi ju (skulle vidare till fest) så när vi kör där i från så håller jag på att krocka med en snutbil som kommer in lite för långt i på min sida av vägen, med det skite jag i och kör vidare.
men lite längre fram så står det en pickebuss parkerad, han får ju syn på mig och bestämer sig för att köra upp vid sidan på mig (höger med fören riktad bort, stannar till brevid mig och bestämer sig för att blockera min väg genom att backa.
ut kommer två snutar med dragna vapen och visar gestikulerar om att jag ska slå av motorn, så sliter han upp min dörr (tror i detta läge att man ska få åka deras bil) och skriker någonting så här
polisen: var kommer du i från?
jag: Täby
p: och var kommer bilen i från?
j:Täby den med
p: jaha, ska det vara någe racefest här eller?
jag + en kompis: inte vad jag vet men bilträff ialla fall.
p: kan jag få se körkortet.
j: ja visst kan du det.
P: så ja nu kan du köra vidare.
fy fan det var nog den läskiaste poliskontroll jag varit med om.
får dom dra vapen så där på en vanlig kk kontrol??
tjosan//sven
Edit: stavfel
Har en liten polis historia att berätta som gick till så här:¨
har just kommit hem från jobbet och ska ta och vaska av mig mid lite vatten när en snubbe ringer till mig och frågar om jag ville köra hans bil till kaknästornet för det skulle vara bilmöte där.
ja men vist så vid tio så var vi där och kollade runt lite, men tråkigt som det var så drog vi ju (skulle vidare till fest) så när vi kör där i från så håller jag på att krocka med en snutbil som kommer in lite för långt i på min sida av vägen, med det skite jag i och kör vidare.
men lite längre fram så står det en pickebuss parkerad, han får ju syn på mig och bestämer sig för att köra upp vid sidan på mig (höger med fören riktad bort, stannar till brevid mig och bestämer sig för att blockera min väg genom att backa.
ut kommer två snutar med dragna vapen och visar gestikulerar om att jag ska slå av motorn, så sliter han upp min dörr (tror i detta läge att man ska få åka deras bil) och skriker någonting så här
polisen: var kommer du i från?
jag: Täby
p: och var kommer bilen i från?
j:Täby den med
p: jaha, ska det vara någe racefest här eller?
jag + en kompis: inte vad jag vet men bilträff ialla fall.
p: kan jag få se körkortet.
j: ja visst kan du det.
P: så ja nu kan du köra vidare.
fy fan det var nog den läskiaste poliskontroll jag varit med om.
får dom dra vapen så där på en vanlig kk kontrol??
tjosan//sven
Edit: stavfel