FY fan varför dra? (polisen)

Status
Ej öppen för fler svar.

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
BlueNote skrev:
För detta går ju så bra på vintern också. VV-gubbarna vill så gärna glida runt på hojar vid juletid.... ööööh... :kocko

Men jag kan inte tänka mej att det är 3 mån väntetid på en uppkörning i Oktober, polaren hadde väntetid på 3 dagar vid samma tidpunkt i höstas. :kocko

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Twice skrev:
Men jag kan inte tänka mej att det är 3 mån väntetid på en uppkörning i Oktober, polaren hadde väntetid på 3 dagar vid samma tidpunkt i höstas.

Så kanske man ska ha råd å tjacka hoj etc. Träna med nya hojen innan man kör upp.

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
BlueNote skrev:
Så kanske man ska ha råd å tjacka hoj etc. Träna med nya hojen innan man kör upp.
Jasså? Hmm... Du har aldrig hört talas om att körskolor har så kallade MC? :kocko
Ska själv ta mitt kort den närmsta månaden, jag har ingen godkänd väghojj.

Rs_man

Si minor plus est ergo nihil sunt omnia.
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
CB 600 Hornet
Twice skrev:
Jasså? Hmm... Du har aldrig hört talas om att körskolor har så kallade MC? :kocko

ja men ska man inte ha råd då eller... vad jag vet så tar ju körskolerna fett med penger för att man ska få köra deras hojar eller har jag fel?

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Twice skrev:

Men körskolan kanske inte heller vill ut och åka i höstrusket.... och att man hinner inte öva mycket på dom dagar som är kvar innan VV stänger för seången... Och hade han inte pengar till hoj är det ju inte säkert att han hade pengar till körskola....

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Twice skrev:
Får man betala extra bara för att det är en mc man kör?!
Är nog i stort sett samma som när man kör deras bilar. :7peta

Tror du missuppfattar vad han menar.....

Tycker ni ska lägga ner den här debatten nu.... Det handlade ju om polisen, inte körkort... OT varning

Grabben har B och A1 kort, men har inte hunnit tagit A kortet än.... Våren är snart här så alla blir glada igen... :)

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
miffo skrev:
Men körskolan kanske inte heller vill ut och åka i höstrusket.... och att man hinner inte öva mycket på dom dagar som är kvar innan VV stänger för seången... Och hade han inte pengar till hoj är det ju inte säkert att han hade pengar till körskola....

Det är klart, har man inte pengar så går det inte. Där håller jag med fullt ut!
Sen kan du ju övningsköra innan du fyller 18 villket jag kommer göra så man kan beställa uppkörning så fort man klarat teorin utan att behöva öva där imellan.
Men detta har spårat ur lite, poängen jag ville få fram var att eftersom historien var lite extrem så började jag fundera över om den va sann eftersom han körde 125, då har man vanligtvis inte bilkort.

Edit: Jajjemen Miffo! Nu ska alla va glada och längta efter torr asfalt! :yoparty

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Twice skrev:
Sen kan du ju övningsköra innan du fyller 18 villket jag kommer göra så man kan beställa uppkörning så fort man klarat teorin utan att behöva öva där imellan.
Men detta har spårat ur lite, poängen jag ville få fram var att eftersom historien var lite extrem så började jag fundera över om den va sann eftersom han körde 125, då har man vanligtvis inte bilkort.

Edit: Jajjemen Miffo! Nu ska alla va glada och längta efter torr asfalt! :yoparty

Exakt... men alla har inte den möjligheten... känner dom som inte har uppgraderat A1 kortet till A förrän dom har jobbat några år och hunnit bli framåt 25....
Dessutom hade han varit under 18 så kunde han ju ha övningskört och visade fram sitt körkort som leg när poliserna frågade.... så ditt påstående bevisar inget...

Men nu ska vi vara glada.. våren är strax här...

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
miffo skrev:
Exakt... men alla har inte den möjligheten... känner dom som inte har uppgraderat A1 kortet till A förrän dom har jobbat några år och hunnit bli framåt 25....
Dessutom hade han varit under 18 så kunde han ju ha övningskört och visade fram sitt körkort som leg när poliserna frågade.... så ditt påstående bevisar inget...

Men nu ska vi vara glada.. våren är strax här...
:) Jag är glad :)
Men det var en "Snubbes" bil han körde, brukar bara vara sina föräldrar man fixat övningskörnings tillstånd med. Inte alla som man känner.

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Twice skrev:
:) Jag är glad :)
Men det var en "Snubbes" bil han körde, brukar bara vara sina föräldrar man fixat övningskörnings tillstånd med. Inte alla som man känner.

Känner många som har kört med andra än päronen när dom övningskörde... (som alternativ till att köra med päronen alltså)

Jaja.. slut på detta nu... han var ju över 18 och ska förhoppningsvis ta tungt i vår.... (hoppas vi) :tummenupp

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Vad i helvete är det för jävla resonemang du för. Kör man 125:a så är man inte trovärdig?

Historien är inte alls speciellt extrem och jag tror inte ens att det är särskilt ovanligt att polisen drar pistol. Det var de väldigt pigga på en tid efter Malexanderskjutningen här i Östergötland.

Twice skrev:

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
Blip skrev:
Vad i helvete är det för jävla resonemang du för. Kör man 125:a så är man inte trovärdig?

Historien är inte alls speciellt extrem och jag tror inte ens att det är särskilt ovanligt att polisen drar pistol. Det var de väldigt pigga på en tid efter Malexanderskjutningen här i Östergötland.
Lägg ner nu när alla andra har gjort det.
BTW: Läs igenom allt innan du öppnar kakhålet!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
BARNSLIG nivå på era diskussioner!

Detta ämne lockar tydligen till sig ynglingar som fortfarande inte har nog med livserfarenhet att förstå varför poliser finns.

Gå ur skolan och återkom efter ett par år i riktiga livet.

Tråden låst!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...