FY fan varför dra? (polisen)

Status
Ej öppen för fler svar.

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
Rs_man skrev:
ja det vill du veta. mitt person nr börjar på 1985-10 så ja jag är 18. :mad:
tog min A1 2002-08-01 och mitt STORA B 2003-11-21. :arsele :arsele

och jo jag kör min 125a för att jag som du ser fyller år lite sen på året..

Min historia kanske inte är san bara för att jag kör 125a eller?? :confused:
vi mindre kanske inte har samma rättigheter här som ni som kör med störe bågar....

Jo det är klart men är man mc intresserad så brukar man fixa stora mc kortet i samband med Bil-Kortet :arsele Och då brukar man inte åka runt på 125a när man enligt pappret får köra en större :kocko
Fast det är klart, när jag tagit mitt kort ska jag gå och köpa mej en moppe! :rofl

Rs_man

Si minor plus est ergo nihil sunt omnia.
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
CB 600 Hornet
Twice skrev:
Jo det är klart men är man mc intresserad så brukar man fixa stora mc kortet i samband med Bil-Kortet :arsele Och då brukar man inte åka runt på 125a när man enligt pappret får köra en större :kocko
Fast det är klart, när jag tagit mitt kort ska jag gå och köpa mej en moppe! :rofl

vad är det svåra att förstå, kunde inte fixa A.begr. för att dom hade slutat med mcuppkörningar då jag fick råd :kocko

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
Ghost skrev:
Och du klagar på folk när du inte har kortet själv... :rolleyes:
Det var inte det jag klagade på men hela historien verkade inte trovärdig när man såg att han körde 125 = vanligtvis folk under 18 = inget bilkort
Om du förstår varför man undrar lite :7peta

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Åh shit, jag som blir nervös bara jag SER en snutbil:eek:
plus att jag som ren reflex släpper av på gasen:rodnar

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Läskigt det där, frågan är om det inte är fel att göra som dom gjorde. Vad jag förstår så var det enda dom misstänkte dig för var att det kanske skulle bli rejs :va

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Har fått vapen draget emot mig typ varje gång i USA som jag blev stoppad. Vapen är till för att skydda polismännen vid fara. Och ja, det kan vara så att DU är en fara, hur ängellik du än må beskriva dig själv. Väck upp, sverige är ett brottsland oxå.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Swedie skrev:
Har fått vapen draget emot mig typ varje gång i USA som jag blev stoppad. Vapen är till för att skydda polismännen vid fara. Och ja, det kan vara så att DU är en fara, hur ängellik du än må beskriva dig själv. Väck upp, sverige är ett brottsland oxå.

å andra sidan har ju varenda människa i staterna vapen att dra mot snuten åxå?

Rs_man

Gick med
12 Aug 2003
Hoj
CB 600 Hornet
bebbe skrev:
Läskigt det där, frågan är om det inte är fel att göra som dom gjorde. Vad jag förstår så var det enda dom misstänkte dig för var att det kanske skulle bli rejs :va

japp det gjorde dom

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jag tycker att det luktar snutar med komplex lång väg. Visserligen så ligger det någonting i vad Swedie säger att vi börjar få en hel del brottslighet här med men så illa är det väll inte ännu?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
TinaTjejen skrev:
å andra sidan har ju varenda människa i staterna vapen att dra mot snuten åxå?
Inte utanför huset. I deras egna hem får man ha vapen om man äger licens för det.

Bebbe, anledningen till att polisen drog vapen var nog pga tidigare insident med polisbilen. Endast ett skyddande utifall det visade sig att föraren / yngligen var av "pundarvarianten" som kan trampa plattan i botten när polisen närmar sig.

Det finns vissa ägg inom polisstyrkan, såklart. Men de är där för att upprätta hålla lagen och ordning i trafiken, och ibland är den bistra sanningen om ens sätt att köra i trafiken nått man inte vill höra, och då tycker man att polisen har attityd för att de med måhända ironisk/sarkastisk attityd påpekar så mellan raderna med "polisskämt".

Rs_man

Gick med
12 Aug 2003
Hoj
CB 600 Hornet
Swedie skrev:
Bebbe, anledningen till att polisen drog vapen var nog pga tidigare insident med polisbilen. Endast ett skyddande utifall det visade sig att föraren / yngligen var av "pundarvarianten" som kan trampa plattan i botten när polisen närmar sig. QUOTE]

nej, det var inte mitt fel om jag skulle ha kört på polisen i de läget

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Kan det vara så att snuten nu till i år har tänkt ta tag i detta med olagliga rejs på allvar?

Last edited:

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Twice skrev:

För detta går ju så bra på vintern också. VV-gubbarna vill så gärna glida runt på hojar vid juletid.... ööööh... :kocko

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
bebbe skrev:
Kan det vara så att snuten nu till i år har tänkt ta tag i detta med olagliga rejs på allvar?
Får ju hoppas att dom inte kommer upp och viftar med pistolerna när sommarens race börjar.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom