Bärgren skrev:2497512Hej.
Idag när jag slutade skolan ca kl. 15.40 efter en lång och tråkig lektion i trafikkunskap så gick jag till skåpet och hämtade lite grejer och gick sedan ut till KTMen. Där ute satt en kille med hjälm vid trappan och jag tänkte inte mera på det. Kryllar av moppefuckon häromkring. Jag låser upp hojen och killen med hjälmen plus en till kille ställer sig bakom mig och jag tänker väll att de gillar hojen och kollar på den. Tyvärr så hade jag delvis rätt, de gillade hojen iallafall.
När jag kickat igång den så hoppar jag av hojjen och ska ta upp väskan med skolarbete som det händer. Känner ett strypgrepp runt halsen och känner slag i rygg och magen. Försöker slå hjälmen i huvudet på den som håller i mig och lyckas komma därifrån tillfälligt. Blir nerknuffad på marken men kommer upp direkt och de två killarna bakar några steg. Anfaller den ena med hjälmen och träffar honom två gånger varav ena gången flyger "hajfenan" bort. Sedan till min stora lycka så kommer en vaktmästare ut som förmodligen hört att jag skrikit hjälp och de två jävlarna springer iväg. Efter det tackar jag honom och åker iväg hemmåt.
Jag ska till polisen nu och skadorna som blev var att hjälmen for i backen ganska så hårt när jag blev derknuffad, hajfenan gick sönder, lite skrubbsår, fick ont i höften och fick båda läpparna spruckna.
Jag är otroligt glad att vaktmästaren kom och att jag kom undan förövarna, men kommer inte i åka till skolan något mer det här året. Hoppas ni orkat läsa för det känns skönt att skriva av sig det som hänt.
UltraMarine skrev:2497873Du gjorde väl en polisanmälan? Tog signalement och angav vaktmästaren som vittne?
Rånöverfall ska dom inte komma undan med!
Bärgren skrev:2497512Hej.
Jag är otroligt glad att vaktmästaren kom och att jag kom undan förövarna, men kommer inte i åka till skolan något mer det här året. Hoppas ni orkat läsa för det känns skönt att skriva av sig det som hänt.
Har kört vid banan mellan vrigstad och stockaryd några ggr men inget regelbundet. Så du känner till den, kör du något själv?Kawakex skrev:2497778Kör du på banan vid stockaryd nåt eller du kör inte cross också.
Bärgren skrev:2498098
Nu ifall jag ser de i skolkatalogen, som borde komma om någon vecka, kan jag anmäla de till polisen om jag känner igen dem?
philsson skrev:2499169Har kört vid banan mellan vrigstad och stockaryd några ggr men inget regelbundet. Så du känner till den, kör du något själv?
Jag kanske inte är så seriös.lorkan skrev:2499217Ragga via PM istället för i Bärgrens civilkuragetråd.
philsson skrev:2499696Jag kanske inte är så seriös.
eller.
Aja.. ska inte drabba dig mer.
Bärgren skrev:2498098Tack för stödet. Det känns mycket bättre. Jag har gjort en polisanmälan och angett vaktmästaren som vittne.
Nu såhär i efterhand så har jag börjat tänka på vad som kunnat hända och vilken tur att jag fortfarande har kvar hojjen. En tanke som slagit mig var nog att jag just gjorde motstånd och de hade inte räknat med det. För när de flög på mig stog hojen med motorn igång och den var helt upplåst men jag tror att de hade räknat med att det skulle gå lättare än vad det gjorde. Men när det hände hade jag bara en tanke i huvudet och det var att de skulle få slå ihjäl mig innan de fick hojjen.
Och detta skedde på Rinmangymnasiet.
Nu ifall jag ser de i skolkatalogen, som borde komma om någon vecka, kan jag anmäla de till polisen om jag känner igen dem?
du kan ju slås enligt en annan tråd osåKawakex skrev:2497627Nästa gång det händer får du hämta mig jag styrketränar!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|