Fy helvete

Ryu

If only my brother would chose this path
Gick med
14 Oct 2006
Hoj
#85 ..Preparing, preparing!
Hej.

Jag ska till polisen nu och skadorna som blev var att hjälmen for i backen ganska så hårt när jag blev derknuffad, hajfenan gick sönder, lite skrubbsår, fick ont i höften och fick båda läpparna spruckna.

Var noga med att påpeka hur ont skadorna gör! & underdriv definitivt inte nån form av rädsla när du går till polisen, det är viktigt att sånt kommer med redan från början i raporten!

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Vet ej om jag har skrivit här innan men jag skriver det igen, STARKT och HELT RÄTT gjort! :tummenupp :tummenupp

:klappar

Hur har det gått förresten?

hur gick det med tattarna som försökte sno din hoj ??

Vad exakt i Bärgrens text grundar du denna eminenta teori, om att rånarna skulle vara s.k "tattare" (resandegrupper/folk)? :va

Last edited:

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Vet ej om jag har skrivit här innan men jag skriver det igen, STARKT och HELT RÄTT gjort! :tummenupp :tummenupp

:klappar

Hur har det gått förresten?

Vad exakt i Bärgrens text grundar du denna eminenta teori, om att rånarna skulle vara s.k "tattare" (resandegrupper/folk)? :va

måste du ta så jävla seriöst på allt ? tattare i mina ögon är: tjuvar knarkare som har typ 15 barn med sin kusin/syster alltid mjukiskläder på när dom har kört till willys med sin avsällda volvo 245 för att köpa fördigmat...

visste inte äns att det betydde något "folkslag"

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
fy fan alltså, så jävla förbannad man blir nu då!! såna jävla svin skulle fan inte få finnas!!!:mad:
jävligt starkt att du inte bara fegade ur och sådär när du nu blev överfallen och allt, respekt mannen:tummenupp

Eller så drar du ihop en SH-mobb som kan "diskutera" lite med dom... :mad:

om du fixar ihop ett gäng så glöm inte meddela mig! vill allt lära de där jävla dräggen ett och annat...:huvet :kulspruta :machinegu :sissy

Last edited:

MikkE

Guest
Läskigt! Tänk om pundarna skulle ha kniv på sig eller så!?
Glad iaf att du klarade dig så pass bra och att vaktmästaren kom "i sista stund".

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
måste du ta så jävla seriöst på allt ? tattare i mina ögon är: tjuvar knarkare som har typ 15 barn med sin kusin/syster alltid mjukiskläder på när dom har kört till willys med sin avsällda volvo 245 för att köpa fördigmat...

visste inte äns att det betydde något "folkslag"

Ord!!!

:tummenupp

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
för att klargöra.

Tattare är ett skällsord för resandefolket. För en person av resandefolket är det mycket diskriminerande att bli kallad för "tattare". Ordet är bildat av namnet för folkslaget tatarer?.
Personer av resandesläkt kallar sig själv för "resande", vilket inte har något att göra med t ex begreppet handelsresande? eller liknande.

På senare tid har en del resande börjat kalla sig för romer vilket många äldre resande reagerar starkt emot, då romer för dem är det samma som zigenare vilka de kallar "zinkusar".

Enligt Norstedts uppslagsbok från 1942 är definitionen:

tattare är ett blandfolk av svenskar och zigenare.
tatarer är en mongolisk folkstam som är uppdelade i sibiriska, europeiska och kaukasiska tatarer.
Enligt dagens Nationalencyklopedi är:

tattare samma ord som tatar, pga att romer förväxlades med tatarer. Det påpekas dock att ordet haft en omtvistad betydelse och ibland betytt ett blandfolk med romska inslag. Det sägs också att ordet används i nedsättande syfte på vissa befolkningsgrupper.
tatarer beskrivs som folk ursprungligen från Mongoliet.
tatar är en person som tillhör ett turkiskt folkslag.

:)

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
ligger trådskaparen lågt till allt är klart med snuten å anmälningar osv?

Mekkras

Halvskåning
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Såld....
Om en tattare gillar tartarsås med specialkryddor kan man då säga tattarsås eller är det ändå tartarsås om tattaren modifierat såsen på tattarsätt? :va

Nä.. Du har ju inte gjort såsen på tattare!

Däremot skulle den heta "Av-tattare-efter-egen-smak-specialkryddad-tartarsås"

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
StreetTriple R -10
Glad att du har hojen kvar...
Jag har sedan några år tillbaka levt efter ett särskilt motto:
Var som en samuraj, förvänta dig ingenting men var beredd på allt.
Men inte ens det funkar alltid,
När jag var i Polen strax innan jul satt jag på en pub och drack öl när det helt plötsligt kommer en kille bakifrån och slår sönder ett ölglas i ansiktet på mig och skär upp en bit av min kind.
Det finns idioter överallt... Synd bara att man måste va på sin vakt var man än är :mad:

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Orka kommentera med ett "orka".

Ja, jag orkar kommentera rasistiska kommentarer. Orkar ni inte det i Linköping får ni väl äta mer Axagröt.

Ehh,, Vakna pucko. Hur i hela helvete får du ordet TATTARE att bli rasistiskt och förmoda personen syftade på ett icke svenskt folkslag?

Rasistiskt,, så nu får man inte säga nomad, chokladboll eller Mano Negra längre på grund av att du kan på ett helt utomjordiskt vis påvisa anknytningar till färgsyftande och på så vis få det till rasistiska ord?

Och vad menar du med Axagröt,, De e väl i din värld rasistiskt eftersom du verka syfta att alla helsvenskar äter gröt? RASIST SJÄLV!!!

PS: Pucko .DS

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...