Fy helvete

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
KTM 640 sm
jävla tattare! finns de gott om här kan ja säga..
Har hänt 2 gånger att dem försökt ta hojjen när jag suttit på den :näsblod
Och en gång tog dem den när den va låst i garaget. Det var innan jag förstog att man inte kunde ha saker ifred i detta område och fick ställa mina leksaker 3 mil bort hos min fassa istället.

fwk

Certifierad Landsvägsloksförare
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Old School ZX900R-A2
Ehh,, Vakna pucko. Hur i hela helvete får du ordet TATTARE att bli rasistiskt och förmoda personen syftade på ett icke svenskt folkslag?

Rasistiskt,, så nu får man inte säga nomad, chokladboll eller Mano Negra längre på grund av att du kan på ett helt utomjordiskt vis påvisa anknytningar till färgsyftande och på så vis få det till rasistiska ord?

Och vad menar du med Axagröt,, De e väl i din värld rasistiskt eftersom du verka syfta att alla helsvenskar äter gröt? RASIST SJÄLV!!!

PS: Pucko .DS

Spoox inlägg gjorde väl ganska klart varför man kan tyda ordet tattare som något med rasistiska undermeningar.

För mig är tattare ett skällsord för någon som i dagligt tal skulle kallas zigenare. Dessa brukar i många fall även beskyllas för att vara ohederliga och stjäla (varpå ordet i den här trådens sammanhang kan ses som ganska logiskt). Huruvida de generellt är mer oärliga än "svensson" tänker jag inte spekulera i...

Norrman

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
690 SMC-R -14, 660 SMC -04, TT600E -97
Härligt att du fick in några slag på dom:D jobbigt me såna dära typer:mad:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
ligger trådskaparen lågt till allt är klart med snuten å anmälningar osv?

Efter en tid utan internet så har jag glömt bort den här tråden och får ursäkta mig för att jag inte gett er en update.

Jag gjorde anmälning och var på förhör. Pekade ut en utav gärningsmännen men iom att det inte fanns några vittnen så lades fallet ner. Vaktmästaren som kom ut såg inte förövarnas ansikten och kunde föga hjälpa mig.

Grubblar inte över det så mycket nuförtiden men det kan hända att jag tänker på det ibland och man känner en isande känsla om vad som "kunnat hända".

Men man får göra det bästa av situationen och låta livet gå vidare, fastän det känns tungt ibland.

Ktm_exc

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2006
Hoj
en sak med 2hjul
Fan! Så dom idioterna kom undan med det också:mad:
Fyfan vad sådant är irriterande!

Last edited:

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Hoj
minimoto + 143cc fiddy + yamaha yz125 + suzuki rm125+ honda vfr 750
samma sak har hänt mej för några år sedan när jag gick i plugget i stan
hade varit inne i data salen innan jag skulle köra hem gick till skåpet för o hämte hjälmen tog alltid på mej kläderna och hjälmen inne vid skåpet vet inte var för men blev bara så.ser en kille vid dörren som jag inte har sett innan tänker inte mer på det utan går ut till moppen låser upp den och startar den.
känner att jag får ett slag i sidan av ryggen och att han tar tag i jackan på mej och trycker upp mej och säger något om moppen va jag kan uppfatta som ge mej den. i ren panik får jag tag om hans nacke och ger han en dansk rätt över snoken *med hjälmen på*
en lärare som har sett detta har ringt polisen som kommer och griper både mej och killen som flög på mej.
jag blev dömd för grov misshandel och o provocerat våld och killen gick på fri fot och jag 6000 kr fattigare o skade stånd kan tillägga att killen va jugoslav.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Efter en tid utan internet så har jag glömt bort den här tråden och får ursäkta mig för att jag inte gett er en update.

Jag gjorde anmälning och var på förhör. Pekade ut en utav gärningsmännen men iom att det inte fanns några vittnen så lades fallet ner. Vaktmästaren som kom ut såg inte förövarnas ansikten och kunde föga hjälpa mig.

Grubblar inte över det så mycket nuförtiden men det kan hända att jag tänker på det ibland och man känner en isande känsla om vad som "kunnat hända".

Men man får göra det bästa av situationen och låta livet gå vidare, fastän det känns tungt ibland.

Så det räckte inte med att du var vittne själv för att de (han) skulle bli intagna på förhör :confused:
Den typen av folksom gör sånt här inbillar jag mig är väldigt välkända av polisen och de borde således kunna kalla dem på förhör åtminstone (enligt tesen att 5% av folket står för 90% av alla brott) ?!

En snabb jämförelse (lägger inte in några värderingar eller liknande alls i resonemanget, bara en jämförelse) med en tjej som anmäler en kille för våldtäkt.... Där kan ju den anmälde åka dit så det sjunger. Utan vittnen. Visst man kan hitta DNA osv men ponera att man inte har vidare bevis än offrets berättelse.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
säg bara till när å vart när du vet vilka vi ska prygla.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
samma sak har hänt mej för några år sedan när jag gick i plugget i stan
.
.
..
ALLVARLIGT ??????

Du hade ju ett vittne som jag antar uppfattat situationen rätt ????

VAR FAN ÄR DET HÄR LANDET PÅ VÄG :huvet

Hur mkt våld får man t.ex bruka om man ser nån som står och klottrar på ens racebuss?? Har fått två klotterattacker på min senaste tiden (utan att jag sett dem såklart) nämligen och då undrar ju jag hur mkt jag får straffa dem OM jag kommer lägligt nästa gång....

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tl 1000r
För det första, Härligt att höra att du klarade dig hyfsat bra, kunde ju ha gått mycket värre.

Gött att dom inte kom undan helt, ja menar dom fick ju känna på din hjälm, kan nog lova att den killen du träffade med hjälmen fick nog skapligt ont (hoppas jag):tummenupp

Synd att rättsamhället inte fungerar för fem öre

Tolf

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Hoj
minimoto + 143cc fiddy + yamaha yz125 + suzuki rm125+ honda vfr 750
ALLVARLIGT ??????

Du hade ju ett vittne som jag antar uppfattat situationen rätt ????

VAR FAN ÄR DET HÄR LANDET PÅ VÄG :huvet

Hur mkt våld får man t.ex bruka om man ser nån som står och klottrar på ens racebuss?? Har fått två klotterattacker på min senaste tiden (utan att jag sett dem såklart) nämligen och då undrar ju jag hur mkt jag får straffa dem OM jag kommer lägligt nästa gång....

JAPP läraren som såg det eller såg att jag skallade han räckte inte som vittne.
då han kom ut när jag hade skallat han och fått ner han på marken.
och enligt polisen va det över våld att försvara sig med hjälmen på trots det fick han bara :näsblod

så tyvärr får du inte göra något motstånd trots att det är någon som anfaller dej:va

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
JAPP läraren som såg det eller såg att jag skallade han räckte inte som vittne.
då han kom ut när jag hade skallat han och fått ner han på marken.
och enligt polisen va det över våld att försvara sig med hjälmen på trots det fick han bara :näsblod

så tyvärr får du inte göra något motstånd trots att det är någon som anfaller dej:va

Nope,, "en man känners kompis" kom på en snubbe liggande halvvägs in i bilen så "kompisens polare" stängde bildörren på benen på inbrottstjuven, bröt benen i processen sen bar ut tjuven och la honom i soprummet, sen ringde polis,, "Kompisens polare" fick feta bötern för det och tjuven fick inte ens betala skador på bilen..

Kom hem en dag efter ett tags bortavistelse och ytterdörren var på glänt,, skickade ner sambon och bad henne ringa polis så traskade man in och missade en som sprang förbi men fångade den andra,, blind av raseri så råkande en eller ett patr nävar träffan denna arma inbrottstjuv sen hängde man ut denna tjuven över balkongräcket tills polisen kom,, Böter igen och tjuven gick helt fri... MED SKADESTÅND i båda fallen!!!

I fortsättningen kanske man inte ringer polisen.. :va

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Nope,, "en man känners kompis" kom på en snubbe liggande halvvägs in i bilen så "kompisens polare" stängde bildörren på benen på inbrottstjuven, bröt benen i processen sen bar ut tjuven och la honom i soprummet, sen ringde polis,, "Kompisens polare" fick feta bötern för det och tjuven fick inte ens betala skador på bilen..

Kom hem en dag efter ett tags bortavistelse och ytterdörren var på glänt,, skickade ner sambon och bad henne ringa polis så traskade man in och missade en som sprang förbi men fångade den andra,, blind av raseri så råkande en eller ett patr nävar träffan denna arma inbrottstjuv sen hängde man ut denna tjuven över balkongräcket tills polisen kom,, Böter igen och tjuven gick helt fri... MED SKADESTÅND i båda fallen!!!

I fortsättningen kanske man inte ringer polisen.. :va

De är ju så jävla sjukt att man fan inte ens får försvara sin egen egndom nuförtiden "tjuven gick fri" asså fattar inte att de får vara så!
Ne ring inte blå farbröderna nästa gång slå sönder dom jävlarna istället!!!
usch va förbannad jag blir:mad:

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...