Kanske det var en aningen våldsamt att hänga honom över balkongräcket? Det var väl inte verkligen påkrävd?I fortsättningen kanske man inte ringer polisen..
Kanske det var en aningen våldsamt att hänga honom över balkongräcket? Det var väl inte verkligen påkrävd?I fortsättningen kanske man inte ringer polisen..
Kanske det var en aningen våldsamt att hänga honom över balkongräcket? Det var väl inte verkligen påkrävd?
ALLVARLIGT ??????
Du hade ju ett vittne som jag antar uppfattat situationen rätt ????
VAR FAN ÄR DET HÄR LANDET PÅ VÄG
Hur mkt våld får man t.ex bruka om man ser nån som står och klottrar på ens racebuss?? Har fått två klotterattacker på min senaste tiden (utan att jag sett dem såklart) nämligen och då undrar ju jag hur mkt jag får straffa dem OM jag kommer lägligt nästa gång....
Kommer ju gå åt det hållet, medborgargrade
En dag när jag och min pappa kom hem sent, runt 23:00, låg var det 2 knarkare som försökte sno en bil på vår gata. vi försökte ringa polisen men fick inget svar. Eftersom vi bor 3 kvarter från polisen gick vi dit och knackade på... tog ett bra tag innan någon kom. Då bad han oss vänta... vi påpekade att det pågick en bilstöld men han sa " vänta bara lite".... gick sådär 10 min innan han kom tillbaka och gav oss en anmälningsblankett!!! som vi var tvugna att fylla i.
Vi påpekade igan att det pågick just NU och att det måste finnas någon som kan åka dit på en gång, men nä, måste fylla i blanketten först.
iaf lämnade in blanketten och gick hem. Bilen var inte kvar.....
Ibland undrar man....
Du skulle bara ha vänt ryggen till och gått, det är det bästa det har jag lärt mej den här veckan.
För om du inte gör det så kan du bli bedömd av sporthojs egna psykologer som en almänn RISK!
Och att du skriver om det här som hände på sporthoj, så blir du en skrytare också!
/mvh Jonas med blinket i ögat!
samma sak har hänt mej för några år sedan när jag gick i plugget i stan
hade varit inne i data salen innan jag skulle köra hem gick till skåpet för o hämte hjälmen tog alltid på mej kläderna och hjälmen inne vid skåpet vet inte var för men blev bara så.ser en kille vid dörren som jag inte har sett innan tänker inte mer på det utan går ut till moppen låser upp den och startar den.
känner att jag får ett slag i sidan av ryggen och att han tar tag i jackan på mej och trycker upp mej och säger något om moppen va jag kan uppfatta som ge mej den. i ren panik får jag tag om hans nacke och ger han en dansk rätt över snoken *med hjälmen på*
en lärare som har sett detta har ringt polisen som kommer och griper både mej och killen som flög på mej.
jag blev dömd för grov misshandel och o provocerat våld och killen gick på fri fot och jag 6000 kr fattigare o skade stånd kan tillägga att killen va jugoslav.
Kanske det var en aningen våldsamt att hänga honom över balkongräcket? Det var väl inte verkligen påkrävd?
Att peka ut nationallitet är onödigt, men det du säger är genomgånende i det svenska rättsväsendet. Det är inte längre offret som är offer utan gärningsmannen.
Jag kommer inte ringa polisen fler gånger. Det är inte deras fel heller utan den feta julosten till statsminister som vi har haft i allt för många år som dragit landets annars fina poliskår, brandförsvar, försvarsmakt och sjukvärd i botten..
Inget fungerar längre ..
Så nästa gång kommer jag med glädje och sömnro låta mig tappa greppet och låta den som rör mitt lida för egen rättvisa..
men men,,, gladare toner... Killen som startade tråden har ialla fall kvar sin hoj...
Det är väl klart att man skall ha rätt att sno andras saker utan att riskera näsan! Han har ju dessutom haft en taskig uppväxt, och har man haft det så får man ju göra vad man vill. Jag kan kanske dra gränsen vid mord/våldtäkt, isf kan man överväga vård (+skadestånd om näsan blev bruten).
Dessutom tycker jag att han borde fått lite högre skadestånd.
öö hoppas du glömde en smylis för anars kan man ju tro du är helt bakom flötet
jaha ironi va något nytt för mej
Om du möts av våld så har du rätt att försvara dig men endast med så mycket våld som krävs för att reda ut situationen. Du får dock inte bemöta med ett uppenbart oförsvarligt våld.
Det du i princip kan göra är att dra ut honom ur bilen och be honnom att stanna tills polisen kommer. Om han inte vill stanna så får du hålla i han tills polisen har kommit.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|